Onko tämä liikaa vaadittu???
Meillä on joka jumalan ilta mieheni kanssa riitaa siitä, että menemme yhtä aikaa nukkumaan ja hän haluaa lukea kirjaa valot päällä. Harrastan tätä toki itsekkin, mutta jos hän pyytää sammuttamaan valot niin olen sen tehnyt. Ongelma onkin siinä, että hän ei pyynnöistäni huolimatta sammuta valoja. En pysty nukkumaan valot päällä ja minä serään lisäksi noin kolme kertaa syöttämään yöllä vauvaa. Olen välillä yrittänyt mennä aikaisemmin nukkumaan, mutta tuloksena on se, että hän herättää minut nukkumaan mennessään jollain tapaa. En oikeasti enää jaksa.
Ja tiedän, että ongelmani tuntuu jonkun mielestä varsin pieneltä. Pyydän silti asiallisia kommentteja.
Kommentit (8)
Hankkikaa sellainen ja sitten käännät vielä kylkeä selkä mieheen päin, jos lukee. Ja sitten löysäätte pipoja. Voitte toki myös hankkia omat huoneet ja erilliset sängyt ja muuttua mököttäviksi vanhoiksi kääviksi. :)
Me olemme nukkuneet jo 4 vuotta eri huoneissa, joko heräsin siihen että mies katsoi televisiota, kuorsasi. Mies taas heräili yösyöttöihin, joten näimme parhaaksi että nukumme eri huoneissa (meillä on toki ylimääräinen huone, missä hyvä sänky)
Tuloksena molemmilla hyvin nukutut yöt, eikä kenenkään tarvitse kiukutella turhasta. Mutta toki yritä vielä puhua miehelle, että joko lähtee huoneesta kokonaan tai sitten ei enää herätä sinua!! Eikä kompromisseja.
Hoidat yöllä vauvan joten sinun on saatava unta. Toki voit ajaa äijän sohvallekin.
En katselisi tuollaista miestä kovin kauaa joka ei pystyisi empatiaan itseäni kohtaan.
JSSAP
Tuossa tilanteessa minulta loppui kirjojen lukeminen 15vuodeksi, kun ex-mies oli niin huono uninen eikä voinut sietää kun luin kirjaa sängyssä, jos hän halusi jo nukkua.
Tosin päin kyllä onnistui, minä kun nukuin vaikka sillankaiteella keskellä päivää ruuhka-aikaan jos väsyttää.
Olemme nyt onnellisempia, kuin koskaan :)
Jälleen huonosti nukuttu yö takana ja en tiedä missä välissä ehtisin nukkua univelan pois. Tuo toiseeen huoneeseen muuttaminen houkuttaa, mutta kun olen sitä aikaisemmin ehdottanut niin se ei ole sopinut miehelle.
Jotain on tehtävä, en nimittäin kolmen lapsen äitinä enää jaksa valvoa yhtään ylimääräistä.. Mutta nyt siis uusi päivä ja uudet kujeet.
ap
Meillä onneksi näkyy taloyhtiön ulkovalo makuuhuoneemme ikkunaan :).
Mies lukekoon muualla!