Maskeja suositellaan takaisin joukkoliikenteeseen!
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Ihanko totta? Olen altistanut itseäni oikein olan takaa ja en ole sairastunut uudelleen koronaan, enkä mihinkään muuhunkaan koronan jälkeen.
Onneksi olkoon. Itse olen ollut reilun kuukauden lähiopetuksessa yliopistossa ja sairastanut jo kaksi viikon kestänyttä flunssaa, toinen ei ollut jälkitauti vaan välissä oli kuitenkin useampi viikko. Kuulemani mukaan suurin osa vuosikurssistani ja muistakin opiskelijoista on ollut nyt syksyllä todella paljon kipeänä, myös korona kiertänyt jonkin verran.
Ja tosiaan, se pitää olla ffp2 tai ffp3 maski. Maskin tulee istua tiukasti kasvoja vasten, muuten siitä ei ole mitään hyötyä.
Olen käyttänyt maskia koko ajan ja aion jatkaa sen käyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä korona on isolta osin luulotauti. Jos ei ole, miksi yleinen ahdistuneisuustaipumus altistaa sille?
https://www.terveystalo.com/fi/tietopaketit/long-covid/#Long%20covid%20…
Hohhoijaa. Unohdit sopivasti mainita mainita että pitkälle koronalle altistavat myös esim. krooninen keuhkosairaus tai diabetes, ylipaino, yliliikkuvat nivelet eli hypermobiliteetti (sidekudosten löysyys tekee veriaivoesteestä läpäisevämmän),
immuunivajavuus tai muusta syystä alentunut vastustuskyky. Eiköhän sekin nyt ole täysin selvä asia että jos on jatkuvasti kovaa stressiä se vaikuttaa kehon toipumiskykyyn.
Oma auto liikkumiseen niin kuin tähänin asti (täällä korvessa mitään joukkoliikennettä vuorotyöläiselle ole) ja kauppojen kotiinkuljetus- tai noutopalvelu, jos tilanne pahenee tästä huomattavasti. Ihan vielä en aio ruveta panikoimaan.
Kolme rokotusta, yksi sairastettu tauti ja töissä 8h päivässä rätti naamalla. Vapaalla en käytä minuuttiakaan.
En rupea enää käyttämään, ellei sitten tule tosi paha tilanne tartuntojen suhteen ja toki sairaalakäynneillä jne. Rokotteiden ottaminen saa muuten riittää.
Vierailija kirjoitti:
Haistokoot vi..tut. Kukaan täysjärkinen niihin enää koske.
Täällä ainakin yksi täysjärkinen käyttänyt koko koronan ajan,eikä ole saanut koronaa.
Aloin just tällä viikolla taas käyttää ffp2 maskia joukkoliikenteessä, ihan järkyttävää niiskutusta, niistämistä, köhimistä ja yskimistä joka puolella. Jatkan maskin käyttöä taas huhtikuulle saakka niinkuin viime vuonnakin.
Olen rokottamaton, normaalipainoinen enkä ole sairastanut koronaa tai mitään muutakaan helmikuun 2020 jälkeen.
En ole käyttänyt maskia, en ole ottanut rokotteita, olen muutenkin elänyt ihan normaalisti ja pysynyt terveenä. En ala maskipelleilyyn.
Vierailija kirjoitti:
Aloin just tällä viikolla taas käyttää ffp2 maskia joukkoliikenteessä, ihan järkyttävää niiskutusta, niistämistä, köhimistä ja yskimistä joka puolella. Jatkan maskin käyttöä taas huhtikuulle saakka niinkuin viime vuonnakin.
Olen rokottamaton, normaalipainoinen enkä ole sairastanut koronaa tai mitään muutakaan helmikuun 2020 jälkeen.
Maski estää myös vaarallisen influenssan, kuten muutkin pöpöt. Mummo ja kaksi hänen ystäväänsä kuolivat viime keväällä influenssaan hoitokodissa. Ei siis ole vaaraton tauti sekään.
Käyttänyt koko ajan joten big deal.
Ja samalla vois taas ihmiset olla tulematta töihin kipeenä. Tampiot.
Taas joka paikassa kätellään, räävitään buffaa ja ollaan sairaina töissä. Näin äkkiä aivot suli kaikilla.
Siinähän suosittelevat.
Ne käyttää maskia, jotka kokee sitä tarvitsevansa ja ne, jotka eivät koe tarvitsevansa, eivät sitä käytä.
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt maskia, en ole ottanut rokotteita, olen muutenkin elänyt ihan normaalisti ja pysynyt terveenä. En ala maskipelleilyyn.
Leikkaa kelakortti ja pysy samalla poissa sitten kuormittamasta terveydenhuoltoa. Dille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaa kelakortti ja pysy samalla poissa sitten kuormittamasta terveydenhuoltoa. Dille.
Tjaaha, THL-uskovaisten kanssa ei edelleenkään pysty keskustelemaan asiallisesti.
Niin minäkin käytin ja 3piikkiä,sain koronan. En enää lähde maskinkäyttöön. Myös flunssia ollut.