Korva oireillut yli 1v ajan, ei kuulema vikaa.
Olen ravannut työterveyslääkärissä ja saanut lähetteen erikoislääkärille (työterv koska HUS palautti lähetteenx2 takaisin työterveyteen) ja epäilynä lopulta Menierin tauti, mutta kyllä tämä näköjään taas vaivaa, jonkin aikaa oli vaivaton, en sitten tiedä johtuiko Menier-lääkkeestä. Painetta, lievää kipuilua jne.
En jaksa.
Kommentit (8)
Oletko käynyt hammaslääkärillä? Meinaan jos olisi leukanivelongelmaa.
Jos sulla on kaarikäytävän sorat väärässä paikassa? Kts. Netistä jumppaohjeet miten jumpataan oikeaan paikkaan. Tuo oire aiheuttaa myös asentohuimausta ja jopa kuulonalenemaa väliaikaisesti.
Ettei ole korvatorvi tukossa? Ei siis korvakäytävä. Jos korvatorvi on tukossa, ei välikorvan paine tasaannu. Aiheuttaa paineentunnetta ja kuulon heikkenemistä. Kaikenlaiset nuhat voivat aiheuttaa tuota, allergisetkin. Yleensä aukeaa jossakin vaiheessa itsestään, jolloin paineentunne poistuu ja alkaa kuulla normaalisti.
Mulla samankaltainen vaiva korvissa. Alkoi 2020 keväällä ja oli hetken poissa. Nyt taas sama. Menieriä on tarjottu, kun eivät muuta keksi. Kuulossa ei kuitenkaan ole vikaa. Liittyy myös huimaus-ja pahoinvointikohtauksia.
Yksi lääkäri keksi kokeilla korvan akupisteiden painelua ja se helpotti silloin oloa (luulin korvatulehdukseksi). Lihakset oli tuolla kertaa niin jumissa, että aiheutti korvakipua.
Mitä tapahtuu jos otat nenästä kiinni ja puhallat, tasaantuuko paine koskaan? Entä korvan kiteet.
Oletko käynyt päälääkärillä, päässä voi olla jotai vikaa.
Et kai kiristele leukaperiäsi tai pure hampaitasi yhteen? Kasvo- tai suuhieronta tai pelkkä kasvojumppa voi auttaa myös korviin. Korvakipu voi todellakin johtua jumissa olevista lihaksista.
Joillakin tulee korvasärky aina hammaslääkärissä käynnin jälkeen.
Mulla on toisinaan samaa vaivaa, tätä on jatkunut vuosia. Lääkärit eivät keksi mitään syytä.
Löysin netistä vinkin, joka kuulostaa typerältä mutta auttoi minua. Keitä peruna. Ota vanha kankaanpala ja muussaa perunasta sen sisälle lämpöpakkaus. Taittele, paina "perunapuhelin" korvan päälle. Pitäisi helpottaa oloa nopeasti. Joskus tämä vie oireet pois kuukausiksi.