Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opinnot korkeakoulussa - ei uskoisi millaista sakkia siellä on!

Vierailija
28.09.2022 |

Ryhmäni koostuu pääosin ihan aikuisista ihmisistä, mutta välillä tuntuu, että asenne on kuin yläasteella. Hirveästi ollut valitusta, kun tehtävän palautuspäivä mennyt yli ja palautuskansio luonnollisesti sulkeutunut. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun tunnit alkavat opettajien paasauksella, että palautuspäivistä tulee pitää kiinni.
Toinen ihmetyksen aihe on, että ollaan ihan kädettömiä asioiden suhteen. Ei löydetä jotakin tehtävää tai aihealuetta, joka piti lukea. Kaikki informaatio käyty tunneilla läpi ja niistä on aika hyvät tiedotteet koulun omilla alustoilla. Mutta ei, ei edes vaivauduta etsimään. Mukavampi ennemmin valittaa, miten huonot ohjeet saatu. Kaiken kruunaa se, että jotkut kantavat tavaroitaan muovipussissa. Viimeksi näin kirjojaan muovipussissa kantavan oppilaan silloin, kun olin yläasteella yli 10 vuotta sitten, mutta en osannut kuvitella näkeväni sitä näkyä korkeakoulussa.

Valitin nyt vähän itsekin, kiitos ja anteeksi siitä.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistossa hämmästyin kuinka avonnaisesti kokeissa huijaamisesta puhutaan. Esim ruokajonossa kuulin kuinka kaksi naista puhui ja kehuskeli kuinka he huijasivat ruotsin kirjallisessa kokeessa samalla kuin lehtori käveli ohitse.

Kerran meillä oli koe auditoriossa ja 1 sankari tuli ihan minun viereen että aluksi oli 3 penkkiä tilaa välillämme, mutta juuri ennen kokeen alkua siirtyi lähemmäs minua, että tilaa välillämme oli vain 1 penkki. Toinen sankari tuli ihan taakseni istumaan ja yksi nainen vähän edempänä minua kyseli hänen ympäriltä olevilta kuinka ahkerasti/hyvin he olivat opiskelleet kokeeseen.

Huomasin kuinka koko sali oli kertynyt lähemmäs toisiaan kuin mitä normaalisti luennoilla. Aika säälittävää menoa.

Nyt se alkoi!! Odotinkin tätä. Amis tuli paikalle "yliopistolaisena" sättimään akateemisia!

Oikeastaan kyllä olen amis joka meni jatko-opiskelemaan yliopistoon. Pääsin pääsykokeista läpi ihan niinkuin kuka tahansa lukiolainen.

Niin, ja tämä. "Olen amis, joka pyrki ja pääsi yliopistoon. AIVAN PELLEKOULU!"

Vierailija
22/63 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AMK, koska:

"Kaiken kruunaa se, että jotkut kantavat tavaroitaan muovipussissa."

Yliopistossa asiaan ei olisi yliopistolainen kiinnittänyt pahemmin huomiota.

No on se kyllä aika mauttoman näköistä raahata muovipussissa kynejä, kumeja, kirjoja, mitä nyt ikinä tarvitsetkaan. Edullisesti saa kangaskasseja, ne olisivat sentään vähän tyylikkäämpiä. Ethän sä työelämässä kuljeta tärkeitä työpapereita tai läppäriä muovipussissa, vai?

Jos haluaa yliopistolle töihin niin ei ole mitään väliä. Joku proffakin varmasti kantaa muovipussissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö AMK:ssa ole 19 vuotiaita?

Provohan tämä on, mutta korkeakouluissa opiskelee monen ikäistä porukkaa. Olipa sitten kyseessä AMK tai yliopisto. Meidän ryhmässä vanhin tutkinnon aloittaja on 54-vuotias.

Vierailija
24/63 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistossa hämmästyin kuinka avonnaisesti kokeissa huijaamisesta puhutaan. Esim ruokajonossa kuulin kuinka kaksi naista puhui ja kehuskeli kuinka he huijasivat ruotsin kirjallisessa kokeessa samalla kuin lehtori käveli ohitse.

Kerran meillä oli koe auditoriossa ja 1 sankari tuli ihan minun viereen että aluksi oli 3 penkkiä tilaa välillämme, mutta juuri ennen kokeen alkua siirtyi lähemmäs minua, että tilaa välillämme oli vain 1 penkki. Toinen sankari tuli ihan taakseni istumaan ja yksi nainen vähän edempänä minua kyseli hänen ympäriltä olevilta kuinka ahkerasti/hyvin he olivat opiskelleet kokeeseen.

Huomasin kuinka koko sali oli kertynyt lähemmäs toisiaan kuin mitä normaalisti luennoilla. Aika säälittävää menoa.

Nyt se alkoi!! Odotinkin tätä. Amis tuli paikalle "yliopistolaisena" sättimään akateemisia!

Oikeastaan kyllä olen amis joka meni jatko-opiskelemaan yliopistoon. Pääsin pääsykokeista läpi ihan niinkuin kuka tahansa lukiolainen.

En nyt sanoisi pellekoulu, muuten yliopisto on ollut mahtava ja hyvin valaiseva kokemus ainakin tähän mennessä jos jostain yllättävästä pitää sanoa niin se on juurikin tuo avoin huijaaminen kokeissa. En ymmärrä mistä olet noin suolainen etkö itse päässyt yliopistoon vai, mutta turhaan minulle paasaat.

Vierailija
25/63 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk oli täyttä pelleilyä, kävin puoli vuotta kunnes vaihdoin yliopistoon.

Vierailija
26/63 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö AMK:ssa ole 19 vuotiaita?

Missä todellisuudessa sä elät? Mä olen 43v. ja opiskelen monimuotona sairaanhoitajaksi.

Vierailija
27/63 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea sulle, mutta se ei tarkoita että olisi pelleilyä. Jotkut löytävät oman alansa AMK:sta.

Vierailija
28/63 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo onhan se ihan pelleilyä opiskella sairaanhoitajaksi. 

Vierailija
29/63 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskuudessamme on näköjään joku katkeroitunut, jonka korkein tutkinto on peruskoulu.

Vierailija
30/63 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tuliko yllätyksenä että aikuisilla ihmisillä muutakin elämää kuin koulu?

:D Voi niitä jotka joutuvat tekemään ryhmätöitä kanssasi.

Kyllä, on se hirveetä, yleensä saan heiltä kiitosta siitä kuinka huolellisesti teen työni, ja kuinka hyviä näkökulmia minulla on.

Vierailija
31/63 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt sanoisi pellekoulu, muuten yliopisto on ollut mahtava ja hyvin valaiseva kokemus ainakin tähän mennessä jos jostain yllättävästä pitää sanoa niin se on juurikin tuo avoin huijaaminen kokeissa. En ymmärrä mistä olet noin suolainen etkö itse päässyt yliopistoon vai, mutta turhaan minulle paasaat.

Ja sitten tämä kaiken kattava:

Menikö tunteisiin?

Vierailija
32/63 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK ei ole korkeakoulu.

Vierailija
33/63 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AMK ei ole korkeakoulu.

:DDD no mikäs se sitten sinun mielestä on?

Vierailija
34/63 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tuliko yllätyksenä että aikuisilla ihmisillä muutakin elämää kuin koulu?

No jos ei opiskelu kiinnosta, niin ei sitten kannata opiskella. Eikä ainakaan valittaa kun tulee hylätty kurssista.

No näinpä! Ja voisi täysi-ikäisenä olla jo sen verran vastuullinen aikuinen ihminen, että ottaa asioista selvää, lukee ja oppii eikä oleta. Tai valita, jos vika on itsessä ja omassa toiminnassa.

Monilta nuorilta puuttuu nöyryys ja oma-aloitteisuus. Kaikki pitäisi tuoda valmiina eteen.

Vierailija
35/63 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat muovikassissa tuskin kenenkään opiskelua haittaavat, itseä ehkä enemmän harmitti kun opettaja tradenomiopinnoissa käveli oppitunnin kesken pois ja ilmoitti palaavansa takaisin kun takarivi osaa olla hiljaa tai poistuu jatkamaan hihittelyä johonkin muualle.

Vierailija
36/63 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jollain näköjään rikkinäinen levy, kun samaa virttä toistaa. AMK on pelleilyä, AMK on sitä tätä ja tuota. Ei ole kyllä sanavarastoaan onnistunut laajentamaan.

Vierailija
37/63 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullut vähän AMK sairaanhoitaja opiskelijoista ettämoni vetää ihan läskiks opiskelut. Kun ei jakseta opiskella asioita ja palauteta ajoissa tehtäviä syytetään todennäköisemmin opettajaa.

Vierailija
38/63 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on jollain näköjään rikkinäinen levy, kun samaa virttä toistaa. AMK on pelleilyä, AMK on sitä tätä ja tuota. Ei ole kyllä sanavarastoaan onnistunut laajentamaan.

Sitä kutsutaan vajaaälyiseksi.

Vierailija
39/63 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AMK ei ole korkeakoulu.

:DDD no mikäs se sitten sinun mielestä on?

Ja taas amis höpöttää! Voitko jo lopettaa?

Vierailija
40/63 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskuudessamme on näköjään joku katkeroitunut, jonka korkein tutkinto on peruskoulu.

Nyt meni kyllä niin metsään kun vain olla. :D Mä olen siis itse AMK:ssa ja opiskelen sairaanhoitajaksi. Ette sitten sarkasmia ymmärtäneet. :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän