En opi ajamaan :(
Olen nyt käynyt kaikki pakolliset ajotunnit, ja vähintään 16 lisätuntia. Kirjallinen meni ensimmäisellä läpi, mutta inssi oli hylätty. Olisi pian uusi inssiaika, mutta en usko että sekään menee läpi. On tosi epätoivoinen olo, varsinkin koska tutvo joutui puuttumaan ajoon paljon. En usko että tämä ikinä menee läpi...
Kommentit (26)
Mulla on ajokortti mutta en ole inssin jälkeen ajanut metriäkään. Nyt kun kortin saamisesta on kymmenen vuotta, on oman auton hankinnan aika. Ajattelin aloitella ajamisen kodin lähellä sunnuntaiaamuisin kun on vähän liikennettä. Ongelmaksi vaan muodostuu miten saan auton kotiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä, miksi ajamisen opettelu pitää aloittaa liikenteessä. Ei pyörälläkään lähdetä ajelemaan liikenteen sekaan, ennen kuin ajoneuvon hallinta on hyvää.
No eihän aloiteta. Nimenomaan niillä autiolla hiekkakentillä aluksi opetellaan perusjutut.
No ei kyllä ollut mitään autioita hiekkakenttiä, vaikka noin luulin. Luulin että ensin opetellaan ajamaan ja harjoitellaan auton hallintaa ja vaihteiden vaihtoa ym suljetulla alueella, mutta ei,; ekalla ajotunnilla auto oli parkissa kadulla autokoulun oven edessä keskellä kaupunkia, ja siitä piti lähteä liikenteen sekaan törttöilemään. Auto ei ollut minkäänlaisessa hallinnassa enkä kerennyt seurata liikennettä kun kaikki energia meni auton toimintojen ihmettelyyn, oli kyllä kauhea kokemus, en ollut edes mopolla koskaan ajanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä, miksi ajamisen opettelu pitää aloittaa liikenteessä. Ei pyörälläkään lähdetä ajelemaan liikenteen sekaan, ennen kuin ajoneuvon hallinta on hyvää.
No eihän aloiteta. Nimenomaan niillä autiolla hiekkakentillä aluksi opetellaan perusjutut.
Helsinkiläisessä keskustan autokoulussa mentiin heti liikenteeseen, ei tietenkään Mannerheimintielle, mutta ihan oikeille kaduille, missä oli muutakin liikennettä. Autokoulun opettaja vielä ihmetteli, että enkö todellakaan ole koskaan ajanut autoa metsäteillä. No en ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläisessä keskustan autokoulussa mentiin heti liikenteeseen, ei tietenkään Mannerheimintielle, mutta ihan oikeille kaduille, missä oli muutakin liikennettä. Autokoulun opettaja vielä ihmetteli, että enkö todellakaan ole koskaan ajanut autoa metsäteillä. No en ollut.
Ihan hölmöä että oletetaan jokaisen edes harjoitelleen jossain ennen. Sitähän varten autokoulu on, että siellä harjoitellaan. Kyllä siitä sen verran maksetaankin että siellä pitäisi saada rauhassa harjoitella. Omalla kohdallani ei esimerkiksi vanhemmillani ollut autoa, isoveljelläni oli, mutta en saanut siihen koskea ollenkaan. Ei todellakaan antanut mun sillä harjoitella kun hän oli sen kesätyörahoillaan ostanut. Ei kaikki perheet ole hyvätuloisia, ei edes keskituloisia.
AP, en tietystikaan tieda mista sinulla kiikastaa mutta omaa lasta opettaessani huomasin etta han katsoi auton nokkaa ja sen edessa olevaa katua. Kaskin nostamaan leuan ylos ja katsomaan milta nyt nayttaa ja sehan auttoi.
Älä puhu skeidaa. Olen autokoulussa, enkä ole autoillut yhdelläkään hiekkakentällä. Yhdellä parkkipaikalla sen verran, että opeteltiin peruuttamista. Muuten liikenteessä.