Mistä voi tietää haluaako mies olla minun kanssa loppuelämäni?
Tavattiin n. 26- ja 27 vuotiaina. Nyt ollaan 30 ja 31. Olen kertonut hänelle että etsin loppuelämää kestävää suhdetta ja hän sanoo samaa. Mutta mistä sen voi varmuudella tietää? Olen sellainen ihminen että kiinnyn syvästi ihmiseen ja satuttaisi jos joku vain laittaisi poikki monien vuosin jälkeen kun kaikki yhteist muistot, vaikeat ja hyvät ajat. En luultavasti hankkisi enää toista kumppania. Mies kehuu minua päivittäin kauniiksi koska näytän nyt hyvältä, ja nuorelta. Mutta entä sitten kun vanhenen? Ja seksiä meillä ainakin joka toinen päivä. Pitääkö vain ottaa riski että mies ei jätä?? Sanoisin että olen muuten hyvä nainen, lojaali, en petä enkä vilkuile muita miehiä. En biletä ja käyn töissä.
Kommentit (28)
Ei sitä voi tietää etukäteen miten käy.
Elämänpelko on kamalaa. Epävarmaa on kaikki kuitenkin. Ei kannata ottaa itseään yksitotisen vakavasti vaikka olisi tosissaan.
Jos pari lasta saatte kasvatettua yhdessä aikuisuuteen saakka, on loppu suorastaan helppoa?
Et sä voi tietää edes itsestäsi, puhumattakaan kenestäkään toisesta. Voit tietysti jättää kaikki parisuhteet kokonaan, jos noin pelottaa.
Ihan vaan päättämällä sitoutua. Siitä sen tietää.
Riippuu kai arvomaailmoista. Tai säilyykö kiinnostus. Erosta selviää, vaikka ekat erot kai hankalampia, eikä lopulta haluaisi ollakaan sen kanssa - säästyy rasituksilta. Mistä tiedät haluatko itse olla toisen kanssa 100 vuotta yhdessä. Mitä jos toisesta paljastuu joku asia joka häiritsee. Ehkä kaikki menee kivasti. Toisessa ei viitsi roikkuakaan kuin takiainen, pitää olla vapautta, vaikka usein turvaudumme toiseen tai johonkin ihmiseen. Voi elää itsensä kautta, ei toisen vain, mitkä ovat unelmiasi. Juoko mies vai selvä. Elämä joskus tuo jotain muutoksia, se ei ole maailmanloppu, mutta eivät kaikki eroa automaattisesti. Onko teillä samoja kiinnostuksia, entä tavoitteita, pieniä vaikka.
Sinuna yksinkertaisesti hyväksyisin sen tosiseikan, että kärsimystä elämässä tulee olemaan.
Kärsimys johtuu joko siitä, että mies jättää, tai sitten jostain muusta syystä, mutta ainoa tapa välttyä siltä on tappaa itsensä välittömästi. Mitä siis en suosittele.
Ei yhtään mistään. Vaikka hän kokisi tällä hetkellä ihan aidosti että hän haluaa olla sun kanssa loppuiän, ja sinä saman hänestä, ette voi tietää mitä vuosikymmenten varrella käy. Et sitäkään, ettet sinä joskus alkaisi kokea että olette kasvaneet erillenne tms etkä enää halua jatkaa. Ei ihmiselämässä saa sellaisia takuita että mikään jatkuisi kunnes kuolema erottaa. Mutta ei sen takia kannata jättää elämättä, kyllä riskejä kannattaa ottaa. Ja niistä selviää jos ne realisoituu - minutkin jätti aviomies mutta elämä jatkuu, alkuitkujen jälkeen, ihan hyvänä.
Ei auta kuin luottaa toisen sanaan. Pitää myös tiedostaa, että ihmisillä saattaa kuitenkin mieli muuttua, jopa sinullakin tämän parisuhteen suhteen. Kannattaa miettiä mistä tää sun pelko johtuu. Turvattomuutta taustalla? Omaa elämää ei kuitenkaan voi laskea toisen ihmisen varaan vaan pitää itse pysyä pystyssä. Rikki menemisen vaara on jokaisessa ihmissuhteessa. Elämästä ei kyllä pysty nauttimaan täysillä, jos pelkää liikaa ja rakkaudessa se ei pelaa, joka pelkää. Jos kävisikin niin, että mies sinut jättäisi niin mitä hyvää sinun elämääsi toisi se, että sulkisit mahdollisuuden uuteen parisuhteeseen pelkojen takia? Se loppuelämän suhde voisi jäädä saamatta.
Mistä voi tietää, että ei kuole vaikka huomenna tai jo tänään?
Niin!
Vierailija kirjoitti:
Lue keskustelun säännöt.
ALOITA UUSI KESKUSTELU
Mistä voi tietää haluaako mies olla minun kanssa loppuelämäni?
VierailijaTavattiin n. 26- ja 27 vuotiaina. Nyt ollaan 30 ja 31. Olen kertonut hänelle että etsin loppuelämää kestävää suhdetta ja hän sanoo samaa. Mutta mistä sen voi varmuudella tietää? Olen sellainen ihminen että kiinnyn syvästi ihmiseen ja satuttaisi jos joku vain laittaisi poikki monien vuosin jälkeen kun kaikki yhteist muistot, vaikeat ja hyvät ajat. En luultavasti hankkisi enää toista kumppania. Mies kehuu minua päivittäin kauniiksi koska näytän nyt hyvältä, ja nuorelta. Mutta entä sitten kun vanhenen? Ja seksiä meillä ainakin joka toinen päivä. Pitääkö vain ottaa riski että mies ei jätä?? Sanoisin että olen muuten hyvä nainen, lojaali, en petä enkä vilkuile muita miehiä. En biletä ja käyn töissä.
Vaihdetaan Jan autokin aina nuorempaan ja paremmin säilyneeseen, ei nainen eroa tästä mitenkään.
PS perustuu ihan omiin kokemuksiin miehistä ja heidän autoista.
Ei sitä voikaan tietää, mutta jotain merkkejä voit katsella:
- ovatko miehen vanhemmat edelleen yhdessä, entä sinun?
- millainen on miehen lapsuusperheen dynamiikka?
- onko teillä yhteinen arvopohja?
- onko teillä samansuuntaiset tavoitteet tulevaisuuden suhteen?
- miten sinä ja miehesi käsittelette konflitkitilanteita?
Onko mies vakaumuksellinen vai ailahteleva. "Rauhallinen" vai menevä. Rakastunut vai välinpitämätön.
Vierailija kirjoitti:
:D
Voiko tällaisen päätöksen tehdä myös sen toisen puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Niin että kun itse päättää sitoutua, niin siitä sitten tietää varmasti että myös toinen osapuoli on sitoutunut loppuelämäkseen? :D
Lähtökohtaisesti varmaan luotat miehen sanaan, eikö vaan? Vai miksi edes haluaisit olla valehtelijan kanssa?
Eli mies ilmeisesti tosiaan haluaa olla loppuelämäsi sinun kanssa, jos kerran niin sanoo. Sehän ei vielä suinkaan tarkoita, että niin tosiaan tulee tapahtumaan.
Tosi sokerista jos mies kehu päivittäin sinua.Mene viellä suhteen alussa.Mutta mutta.Kukan ei tiedä koskaan, onko rakkaus parisuhteessa elämän loppun asti.Rakkaus toki ikuista , mutta kohde voi vaihtua milloin vain.Itsekin luulin elämän rakaus ja minä ollan yhdessä kuolemaan asti.Kuin kävi Hän kuoli ylättäen 2021.Sydis.Joten älä rakenna elämääsi 1 kortin varaan.Vaikka kuinka olisit kiintyvä ihminen esim.Mieheen. Huomisesta kukaan ei tiedä. Tai Onko kaikki viellä ok.esimerkiksi 15-20 vuoden päästä?
Ei kai oikein mistään voi tietää varmuudella. Kumpi tahansa teistä voi joskus tulla toisiin ajatuksiin. Tai sitten ei. Se on riski, joka parisuhteessa on vaan otettava.
Ei sitä voi tietää. Lapsen isän kanssa etsittiin meille omakotitaloa ja yhdestä talosta tehtiin tarjous elokuussa, syyskuun toinen päivä sain mieheltä allekirjoitetut avioeropaperit.
Toinen tapaus sattui yli kymmenen vuotta myöhemmin. Suunniteltiin joulun viettoa. Mitä voisi kenellekin antaa lahjaksi, missä vietetään jne. Seuraavana päivänä mies ilmoitti haluavansa erota ja muutti jo samana päivänä pois. Asunto oli jo hommattu. Näiden kokemusten pohjalta en ihan pienen ihastuksen perään lähde. Voi olla että en isonkaan. Olen nyt vuosia ollut sinkkuna ja lapsikin on jo muuttanut omilleen, mut nyt hyvä olla ja elää ja hengittää eikä tarvitse luottaa kuin itseensä
N40
Ei mistään. Ei kukaan voi olla varma mitä tapahtuu vaikka 20 vuoden päästä, vaikka nyt ajattelisikin tosissaan että on kumppanin kanssa loppuelämän.