Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En kestä enää kuntouttavassa työtoiminnassa, yksi vanhempi nainen motkottaa minulle joka asiasta koko ajan

Vierailija
28.09.2022 |

Esimerkkejä:

Tein tukkulistaa ja hänen allergiansa takia olin unohtanut laittaa listan alkuun sellaisia hanskoja, jotka hänelle sopivat. Laitoin ne listan viimeiseksi. Hän, olkoon vaikka Ritva, alkoi rähistä kuinka aliarvioin häntä.

Tein mokkapaloja ja kaadoin sulatetun rasvan taikinaan, 5 sekuntia sen jälkeen minun olisi pitänyt pestä mikro kahteen kertaan, vaikka mokkapalojen tilaaja oli tulossa hakemaan niitä aikaan X ja ne oli pakko saada kylmään jähmettymään. Toki pesin mikron heti kun ehdin. Tästä valitus ohjaajalle, kuinka laiskottelen töissä ja jätän muille paskahommat. (itse seisoo tupakalla ainakin tunnin työajasta)

Kun leivon, esim. yleensä 4 pellillistä sämpylöitä, minun pitäisi jokaisen pellillisen välissä vaihtaa puhdas essu, etten anna epäsiistiä kuvaa asiakkaille. Asiakkaathan eivät siis näe keittiöön.

Oli penkonut papereitani kun toimiston ovi oli jäänyt auki. Sairaslomatodistukseni oli siellä näkyvillä (minulla on reuma) Lääkärillä oli sattumalta sama sukunimi kun minulla. Siis tyyliin Nieminen, joka on joka toisella suomalaisella.Oli levitellyt ympäriinsä juoruja, että joku lääkäri-sukulaiseni on tehnyt minulle väärennetyn todistuksen jotta saisin "narkkareiden" lääkkeitä

Olen 24v ja aiemmin ollut vaan kesä- ja pätkätöissä. En tiedä onko kaikkialla työmaailmassa tällaista vai kävikö vaan huono tuuri?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sanomassa ohjaajalle, että jos hän ei saa Ritvaa kuriin, niin teet ohjaajasta valituksen ylemmille tahoille. Ritvaa voit käskeä tukkimaan turpansa, koska hän ei ole sinun esimies.

Vierailija
22/32 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää käyttakö sanaa esimies ja työympäristö siinä yhteydessä kun puhutaan kuntouttavasta. Kuntouttava on kasvatusleiri aikuisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla mahdollista, että toimit siellä työtoiminnassa vastaavana jonain pääleipurina?? Onko ne oikeat työntekijät sillä aikaa röökillä ja susta jauhamassa p.askaa. Kauanko sulla on sitä työtoimintaa jäljellä vielä? Olen ymmärtänyt, että kuntouttavassa työtoiminnassa olevan velvollisuuksiin ei ole olla vastuussa mistään työtehtävistä vaan hän on apurina, ehkä tiskaa, ojentaa jauhoja leipurille...älä anna niiden hyväksi käyttää sinua, äläkä orjatyössä ala liikaa rehkimään, äläkä todellakaan ota mitään stressiä. Tarkoitus kuntouttavassa toiminnassa on kaiketi saada tuntumaa työelämästä, ei suinkaan lisätä pahoinvointia. Jää sairauslomalle loppuajaksi jos koet henkistä pahaaoloa. Tsemppiä sinulle.

Vierailija
24/32 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverisi taitaa olla feministi!

Vierailija
25/32 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla mahdollista, että toimit siellä työtoiminnassa vastaavana jonain pääleipurina?? Onko ne oikeat työntekijät sillä aikaa röökillä ja susta jauhamassa p.askaa. Kauanko sulla on sitä työtoimintaa jäljellä vielä? Olen ymmärtänyt, että kuntouttavassa työtoiminnassa olevan velvollisuuksiin ei ole olla vastuussa mistään työtehtävistä vaan hän on apurina, ehkä tiskaa, ojentaa jauhoja leipurille...älä anna niiden hyväksi käyttää sinua, äläkä orjatyössä ala liikaa rehkimään, äläkä todellakaan ota mitään stressiä. Tarkoitus kuntouttavassa toiminnassa on kaiketi saada tuntumaa työelämästä, ei suinkaan lisätä pahoinvointia. Jää sairauslomalle loppuajaksi jos koet henkistä pahaaoloa. Tsemppiä sinulle.

Leivon ihan mielelläni, ei siinä mitään kun aika kuluu. Kun tuo nalkuttava "Ritva" vaan lakkaisi simputtamisen. Hän on itsekin työkuntoutuja. Ohjaajat ovat lähinnä toimistossa tai tupakalla. Tehtäväni on myös vahtia myös niitä uuneja joissa on asiakkaille menevä ruoka. Minun ei kuulemma tarvitse käydä ulkona, koska muilla on "pahat niksat" ja minulla ei kun en polta.

Ap

Vierailija
26/32 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ala vit*tuille sille tyypille takaisin.

Niin minä kun tekisin.

Vierailija
27/32 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis kuntouttavassa työtoiminnassa (ou nou). Oletko huomannut, että olet kuntoutunut jostain paikasta tai ylipäätään voit paremmin kuin ennen sinne JOUTUMISTA. Käske sen helvetin Ritvan pitää suu kiinni, kuntouttavassa hänkin on, vaikkei sitä sulle kerro. Ritva on kuntouttavassa jo viidettä kertaa peräkkäin, joten vanhoilla kuntoutujilla on tupakkataukoo joka tunti, he kuntouttavat nimittäin keuhkojaan.

Vierailija
28/32 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava on rentoa toimintaa. Lähinnä aikuisten päiväkerho.

Vierailija
29/32 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

9eurolla saa 9euron työn,sano niin jos joku alkaa vaatimaan ammattilaistasoista jälkeä.

Vierailija
30/32 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9eurolla saa 9euron työn,sano niin jos joku alkaa vaatimaan ammattilaistasoista jälkeä.

Tai voi sanoa "jos maksetaan pähkinöitä, saa apinan". Kuntouttavassa ei ole mitään työntekovelvoitetta, on vain velvollisuus olla paikalla sovittu aika

Vierailija
31/32 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai voi sanoa "jos maksetaan pähkinöitä, saa apinan". Kuntouttavassa ei ole mitään työntekovelvoitetta, on vain velvollisuus olla paikalla sovittu aika

kyllä ne tehtävät sovitaan jos sellainen paikka on,sitten on erikseen nämä hengailupaikat esim. Istua a- killassa kuuntelemassa entisten juoppojen juttuja.

Vierailija
32/32 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä työkkäriin/TYP:iin ja pyydä että voisit vaihtaa kuntouttavan työtoiminnan paikkaa. Tarkoitushan on kuntoutua eikä tuollaisen "Ritvan" perseilyt todellakaan auta asiaa, pahentaa vaan.