En kestä enää kuntouttavassa työtoiminnassa, yksi vanhempi nainen motkottaa minulle joka asiasta koko ajan
Esimerkkejä:
Tein tukkulistaa ja hänen allergiansa takia olin unohtanut laittaa listan alkuun sellaisia hanskoja, jotka hänelle sopivat. Laitoin ne listan viimeiseksi. Hän, olkoon vaikka Ritva, alkoi rähistä kuinka aliarvioin häntä.
Tein mokkapaloja ja kaadoin sulatetun rasvan taikinaan, 5 sekuntia sen jälkeen minun olisi pitänyt pestä mikro kahteen kertaan, vaikka mokkapalojen tilaaja oli tulossa hakemaan niitä aikaan X ja ne oli pakko saada kylmään jähmettymään. Toki pesin mikron heti kun ehdin. Tästä valitus ohjaajalle, kuinka laiskottelen töissä ja jätän muille paskahommat. (itse seisoo tupakalla ainakin tunnin työajasta)
Kun leivon, esim. yleensä 4 pellillistä sämpylöitä, minun pitäisi jokaisen pellillisen välissä vaihtaa puhdas essu, etten anna epäsiistiä kuvaa asiakkaille. Asiakkaathan eivät siis näe keittiöön.
Oli penkonut papereitani kun toimiston ovi oli jäänyt auki. Sairaslomatodistukseni oli siellä näkyvillä (minulla on reuma) Lääkärillä oli sattumalta sama sukunimi kun minulla. Siis tyyliin Nieminen, joka on joka toisella suomalaisella.Oli levitellyt ympäriinsä juoruja, että joku lääkäri-sukulaiseni on tehnyt minulle väärennetyn todistuksen jotta saisin "narkkareiden" lääkkeitä
Olen 24v ja aiemmin ollut vaan kesä- ja pätkätöissä. En tiedä onko kaikkialla työmaailmassa tällaista vai kävikö vaan huono tuuri?
Kommentit (32)
Itselläkin kokemusta noista nillittäjistä sun muista lohikäärmeistä Toisissa paikoissa reilu ja kannustava meininki ja siitä osaa sitten olla kiitollinen. Tuo ei ole varmaankaan loppuelämäsi työpaikka. Hakeudu muualle mahdollisimman pian.
Koskeeko työsuojelulainsäädäntö myös kuntouttavaa työtoimintaa? Ainakin palkkatyössä olen vienyt tuollaiset jutut työsuojelun ja etsinyt uuden työpaikan.
Kannattaa varoa naisvaltaisia aloja ja sellaisia työpaikkoja, joissa on ollut sama vanhojen akkojen kööri iät ajat.
Kuntouttavassa olija on hieman lainsuojaton näissä asioissa. TE-toimiston pitäisi kyllä neuvoa jos kysyy miten suhtautua tuollaiseen. Mutta voit sanoa vastaan, jopa tiuskaista hänelle. Sairausloma asiasi penkomisesta kysy vastuuhenkilöltä jonka kanssa täytitte sopimuksen. Tarkista siitä ketkä ovat nimensä raapustaneet paperiisi, heillä on vastuu.
Voit vaihtaa muualle.ota yhteys virkailijaasi.
Vierailija kirjoitti:
Koskeeko työsuojelulainsäädäntö myös kuntouttavaa työtoimintaa? Ainakin palkkatyössä olen vienyt tuollaiset jutut työsuojelun ja etsinyt uuden työpaikan.
Kannattaa varoa naisvaltaisia aloja ja sellaisia työpaikkoja, joissa on ollut sama vanhojen akkojen kööri iät ajat.
Ei koske, kun kyseessä ei ole työsuhde.
Ritva saa jonkinlaista tyydytystä pomottamisesta. Ehkä joutuu kotonaan olemaan tossun alla. Ei kuitenkaan oikein tuollainen kohtelu. Valittaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep kaikki 9 e jutut ovat orjuutuksia eikä orjalla ole oikeuksia.
Onko tämä "Ritva" se paikan vetäjä vai kuntoutuja? Jos vetäjä, valita työkkärille, jos kuntoutuja, valita vetäjälle.
ala vit*tuille sille tyypille takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä "Ritva" se paikan vetäjä vai kuntoutuja? Jos vetäjä, valita työkkärille, jos kuntoutuja, valita vetäjälle.
Ja jos ei ole kumpikaan, voit soittaa suoraan vartiointiliikkeeseen. Vartija käy noutamassa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskee, työsuojelu koskee jokaista kuntouttavaa, työkokeilijaa ja harjoittelijaa, kaikkia jotka siellä työpaikalla on. Itse kysyin aikoinaan työkkäristä kuntouttavassa työtoiminnassa, kun ei perehdytetty ollenkaan, tuli sieltä sitten palaveria pitämään.
Miksi ihmiset suostuu tekemään töitä 9 euroa/päivä korvauksella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskee, työsuojelu koskee jokaista kuntouttavaa, työkokeilijaa ja harjoittelijaa, kaikkia jotka siellä työpaikalla on. Itse kysyin aikoinaan työkkäristä kuntouttavassa työtoiminnassa, kun ei perehdytetty ollenkaan, tuli sieltä sitten palaveria pitämään.
Virallinen linja ja käytäntö ovat kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Karenssin uhalla.
tyhjäät alkajaisiksi Ritvan tojotan kumit, tai fillarin vanteet polkaiset linttaan.
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin ihmettelen mulla oli palkka reilut 6000€/kk eli vajaat 40€/h ja sekin oli mielestäni naurettavaa tasoa.
Sanot Ritvalle, että nyt jumalauta loppuu. Alat myös levitellä Ritvasta juoruja, kaadat vaikka paskaa autonsa tuulilasiin ym. mukavaa jäynää. Sano, että kiusaaminen saa sinun skitsofrenian taas aktivoitumaan, seuraa sitä kotiin ja tuijota maanisesti ikkunan takana.
Ei tuollainen ole normaalia työelämässä, mutta joskus näitäkin pa*kapaikkoja on tullut eteen. Hyviäkin paikkoja on, toivottavasti löydät pian uuden, oikean työpaikan.
Tuo terveysasioidesi levittely on ainakin laitonta ja niiden urkkiminen ilman lupaa.
Työmaailma on nykyään tosi raaka, varsinkin naisvaltaisilla aloilla. Kaksi vaihtoehtoa: kehittää paksu nahka tai vaihtaa maisemaa/alaa.