Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor." -Desmond Tutu

Vierailija
28.09.2022 |

Eli "Jos olet neutraali epäoikeudenmukaisissa tilanteissa, olet valinnut sortajan puolen." Desmond Tutun viisaus.

Oletko hiljaa kohdatessaan vääryyttä vai puuttuuko asiaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kohdatessasi

Vierailija
2/10 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja *puututko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tarpeen vaatiessa.

Vierailija
4/10 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Täällä olikin eilen joku kiukkuinen aloitus naiselta joka oli raivoissaan kun ihmiset luulee hänen olevansa samaa mieltä silloin kun ei ilmaise mielipidettään. Hiljaisuus on myöntymisen merkki. 

Vierailija
5/10 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Täällä olikin eilen joku kiukkuinen aloitus naiselta joka oli raivoissaan kun ihmiset luulee hänen olevansa samaa mieltä silloin kun ei ilmaise mielipidettään. Hiljaisuus on myöntymisen merkki. 

Raiskaus on sallittu jos uhri lamaantuu ja pysyy hiljaa?

Vierailija
6/10 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni palstalainen vastusti äänekkäästi apartheidia?

Vierailija
7/10 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demond Tutu oli oikeassa. Tuo periaate on vain erittäin vaikea pitää päällimmäisenä mielessä, kun oma etu tai hyvinvointi on oikeasti vaarassa. Autoritaariset valtiot, kuten Venäjä, panostavatkin väestön kontrollointiin ja julkisiin esimerkkeihin pitääkseen suuren yleisön apaattisena. Itse asiassa, suuressa joukossa ihminen on hyvin taipuvainen tekemään kuten muut joukon jäsenet: Mellakassa heittelet tavaroita muiden mukana. Tulipalossa katselet paloa yleisön joukossa. Kun koulussa näet jotakin kiusattavan, liityt katsojajoukkoon ja et tee mitään.

Aidosti tuon periaatteen mukaisesti toimiminen on ihmisen perusluonteen vastaista (toimi joukosta poikkeavasti ja riskeeraat itsesi) ja vaatii aktiivista ajattelua ja toimintaa sen mukaisesti. Se ei tule tositilanteessa luonnostaan. Näin palstalla sanominen on helppoa, mutta oikeassa elämässä joutuu laittamaan itsensä oikeasti peliin. Suomessa saat ehkä kummallisia katseita tai huutoa naamaallesi, kun puutut johonkin huonoon käytökseen. Venäjällä sinut hakataan sairaalaan ja viedänä sen jälkeen vankeuteen. Saudi-Arabiassa ja Pohjois-Koreassa menetät henkesi.

Vastatakseni AP:n kysymykseen: Haluan ajatella puuttuvani vääryteen, mutta reaalielämässä en ole varma, tulisinko oikeasti niin tekemään.

Vierailija
8/10 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Det finns en annan sida till det hela: 

Rääväsuita Ei Haluta Suomeen

Eppu Normaali:

Mä olen anarkian uhoaja

Ja lapsienne tuhoaja

Mä rääyn ja heitän herjaa vaan

Ja lyön nenää lattiaan

Pioneereille olen fascisti

Ja fascisteille pioneeri

Kaikki pikku runkkarit huutaa lokeroistaan:

Jos et ole puolellamme, olet meitä vastaan!

Man behöver inte ha en åsikt om allt och ta ställning eller sida till allt.

Vierailija
9/10 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puuttunut vääryyteen, johon kukaan muu ei halunnut puuttua. Se oli elämäni rankinta aikaa hyvin monella tavalla. Moni ihminen käänsi minulle selkänsä. Luulenpa, että heistäkin valtaosa vastaisi tähän, että totta kai puutun. Monesti ihmiset on oikeassa elämässä täysin sokeita sille, että itsekin tukevat sadistista toimintaa.

Aion puuttua vääryyksiin loppuun asti, vaikka kuolisin. Kokemukseni vahvisti käsitystä siitä, että minun on PAKKO olla rehellinen itselleni ja toimia arvojeni mukaisesti. Muuten en kestä elämässäni ei ole järkeä. Moni pitää minua tyhmänä tämän takia, mutta ihan sama.

Vierailija
10/10 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkään ei moni itseään oikeamieliseksi tituleeraava notkauta nokkaansa pedofiilien kokemaa syrjintää kohtaan.