Roikun puolet työajasta netissä ja silti teen tiimini parasta tulosta
Jos johonkin hommaan on budjetoitu yhden työpäivän verran työtä, mulla menee siihen 3-4h. Joskus 'joustan' ja teen lisäksi jonkun ylimääräisen kiireellisen työn tai autan toisia. Eipä tällä työtahdilla kuormitu. Palkkakin on niin hyvä, ettei kiinosta ottaa lisävastuita.
Ihmetyttää, miten jotkut nysvää samoja hommia, eikä arvioidut työtunnit edes riitä.
Kommentit (24)
Onpa siinä teillä tiimi. Joku tuettu työkeskus?
teillä taitaa olla siellä sellainen "kansainvälinen meininki" kun kukaan ei saa aikaiseksi juuri mitään
Vierailija kirjoitti:
Onpa siinä teillä tiimi. Joku tuettu työkeskus?
Softa-alan iso yritys
Ap
Ne toiset tekee vielä enemmän muuta työajalla, mutta et tiedä siitä.
Oot älykäs, mutta laiskanpulskea ja kuljet siitä, mistä aita matalin ;)
Ne sun työkaveritkin on myös netissä puolet työajasta.
Mistä sä tiedät mitä ne muut tekee? Vai tietääkö sun työkaverit että palstailet päivät pitkät?
Työkaverisi roikkuvat vielä kauemmin netissä todennäköisesti.
Yksi työkaveri otti joskus ylityötunteja vaikka ihmettelin miten se sai edes normaalit työtunnit täyteen. Saattoi joskus olla kaksi tuntia ruokatunnilla ja tuli töihin myöhempää, mutta kotiin lähti jo hyvissä ajoin.
Työt kyllä sai tehtyä, kun oli tosi nopea ja tarkka.
Jonkun pitäisi ilmoittaa asiasta työnantajalle ja palkka puolittaa. Tai vsihtoehtoisesti työaika.
Sama. Olen laiska ja siksi löydän aina tehokkaimman tavan tehdä hommat.
Tiimistä erottaa kyllä ne turhantekijät esimerkiksi siten, että palaverin alussa käytetään useampi minuutti siihen "joku vois jakaa näytön, vai jaanko minä, no jaa sinä, ai sekö ei aukea, no jos mä sitten jaan, näkyykö mun näyttö nyt kaikille, entä nyt". Kun mun vetämä palsu alkaa, aletaan hommiin eikä vaihdeta kuulumisia. Kun asia loppuu, totean että tämä oli tässä tällä kertaa, palataan asiaan tarvittaessa.
Tyypillistä touhua esim. virastoissa. Se, mikä normaalissa työpaikassa olisi korkeintaan välttävää tai keskinkertaista panosta, on näissä työpaikoissa jopa yli-ihmisen rutistusta.
Sama. Mitä olen vierestä seurannut moni nysvää todella pitkään yksinkertaisissa jutuissa. En ole softapuolella, mutta samaa hitautta näkyy asiantuntijatyössäkin. Jotkut on esim. erittäin hitaita kirjoittamaan. Jotain lausuntoa pyöritetään monta päivää. Itse kirjoitan tunnissa. Tiedonhakukin monella heikkoa.
Itse kieltäydyn ylennyksistä. Mukavampaa helppo työ ok palkalla, kuin kuunnella ylemmän johdon aivoituksia tai alemman valitusta. Sopivan näkymättömänä on hyvä.
Muut on 3/4 aikaa netissä. Teilläpä on lepposta, eikai siinä mitään kun palkka juoksee.
Ne muut tekevät vielä vähemmän kuin sinä ja ovat harmissaan kun vedät tuollaista hikipinko linjaa. Relaa, et sinä sen kirkkaampaa kruunua saa kuitenkaan.
Minut värvättiin naapuriosastolta erään työkaverin tilalle hänen pitkähkön poissaolonsa ajaksi. Tämä henkilö oli jatkuvasti ylitöissä ja hänellä oli aina kiire, kiire, kiire, kun hänen kuulumisiaan kyseli. Kun menin hänen sijaisekseen odotin vähän kauhulla että mitäköhän tästä tulee, mutta oltuani hommissa muutaman viikon totesin että saan hänen päivittäiset tehtävänsä hoidettua parissa tunnissa ja ehdin hyvin neuvoa myös omaa tuuraajaani vanhassa tehtävässäni, lukea päivän uutiset pitkän kaavan mukaan netissä ja touhuta kaikkea muuta päivän mittaan.
Kun sijaistamani henkilö palasi takaisin töihin jatkoin hänen kanssaan samalla osastolla muissa tehtävissä ja pääsin seuraamaan sivusta hänen työtapojaan. Hänellä jatkui omien sanojensa mukaan älytön kiire heti ensimmäisestä työpäivästä lähtien, vaikka olin putsannut pöydän ja tehnyt jopa etupainotteisesti asioita hänen puolestaan helpottaakseni hänen työhönpaluutaan. Yksinkertaisiin tehtäviin kuten helposti netistä löydettävien yhteystietojen etsimiseen kului hänellä neljäsosa työpäivästä ja hän kyseli jatkuvasti samoja asioita. Hän ei myöskään tuntunut tajuavan yhteyttä pitkien taukojensa ja pitkäksi venyvän työpäivän välillä. En usko että tuollaiset ihmiset muuttuvat koskaan ja heitä riittää taatusti monelle työpaikalle.
Minulla on hyvin pitkälti sama tilanne. Roikun tosiaan puolet työpäivistä netissä, mutta saan silti aikaiseksi sen mitä muutkin. Tiedän että myös muut puuhailevat läppäreillään paljon omiaan ja ovat niinikään netissä. Ja jotkut vielä väittävät että näissä ICT-hommissa on niin hurjat aikataulu- ym. paineet että pää hajoaa.
Tuohon voi olla montakin syytä.
Itsellä on yksi työkaveri, jolla on aina liikaa töitä ja työpäivät venyvät. Hänellä menee aikaa ihan älyttömästi keskusteluun, oli se sitten vapaa-aikaan liittyviin tekemisiin tai sitten työasioiden periaatteiden/taustojen ihmettelyyn ja oman näkemyksen esittelyyn, erityisesti jos se liittyy jonkun muun tekemisiin tai ei ainakaan hänen vastuisiin. Ja näitä keskusteluja samoista asioista käydään aina uudestaan ilman että ne edistävät asioita mitenkään.
Meillä tiimissä tuntuu, että näin asiantuntijana voi tehdä sen mitä itse haluaa ja kaikki on omasta aktiivisuudesta kiinni. Tämän mahdollistaa erityisen hyvin esimies, joka ei ymmärrä meidän töistä mitään. Ei se esimies näytä itsekään oikein tekevän mitään.
Muutama henkilö meillä tekee töitä suht aktiivisesti ja jotkut taas vain jotain pientä pakollista, jolloin työpäivät tuskin täyttyvät ainakaan töistä.
Ne tekee samalla jotain muuta työtä. Itse tein aikanaan leipätyön lisäksi koko ajan sivutöitä työpaikalla.