Uskallatteko täysin huoletta varailla ulkomaanmatkoja lähitulevaisuuteen vai jarruttaako maailmantilanne matkustushaluja?
Itsellä on varattuna keväälle matka (se joka koronan vuoksi peruuntui) ja mieli tekisi loka-marraskuussakin piipahtaa jossain päin Eurooppaa, mutta takaraivossa raksuttaa.....entä jos Ukrainan sota laajenee, mitä kiusaa Venäjä tekee, ydinpommi....? Onko muilla samansuuntaisia ajatuksia vai olenko yksin tämän asian kanssa? Uskallatteko matkustella?
Kommentit (31)
Uskallan. Jos ydinsota syttyy, on mulla varmaan suurempiakin huolia kuin peruuntunut etelänmatka.
Miksen uskaltaisi? En ole entisen Itä-blokin maihin matkailemassa. Melko harhaista hölinää taas ap:lla.
Tietenkin. 10 pv kuluttua lähdössä taas. Talvesta en tiedä mutta maaliskuussa sitten taas useammaksi viikoksi.
No täällä etulinjan Natoon kuulumattomassa rajamaassa Suomessa on kaikkein turvattominta tällä hetkellä, ehkä Georgiaa, Armeniaa ja Moldovaa lukuunottamatta. Joten matkustan todella mielelläni mahdollisimman kauas länteen.
Lähtisin pysyvästikin, mutta työkuviot eivät ole vielä järjestyneet.
Vierailija kirjoitti:
No täällä etulinjan Natoon kuulumattomassa rajamaassa Suomessa on kaikkein turvattominta tällä hetkellä, ehkä Georgiaa, Armeniaa ja Moldovaa lukuunottamatta. Joten matkustan todella mielelläni mahdollisimman kauas länteen.
Niin: tässä näkee hyvin, miten huonosti Suomessa päättäjät kykenevät ennakoimaan mitään. Suomen turvallisuus perustettiin 30 vuoden ajan pelkkään Nato-optioon eikä kukaan miettinyt, miten käy, jos tilanne muuttuu ykskaks ja Suomi tässä etulinjassa on silloin Naton ulkopuolella. Kuvittelivatko poliitikot oikeasti, että jäseneksi päästään yhdessä yössä? Albaniakin (!) liittyi Natoon jo vuosia sitten.
Uskallan. Lokakuussa Georgiaan ja joulukuussa Suomeen.
Reissu on varattuna marraskuulle ja tuskin sille lähteminen on sen vaarallisempaa kuin Venäjän naapurissa asuminen.
Miksen uskaltaisi? Kaikki minua kiinnostavat lomakohteet ovat turvallisempia paikkoja kuin Suomi mikäli Venäjä jatkaa operaatioitaan. Ja minulla onkin jo varattuna Kanarian matka maaliskuulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin: tässä näkee hyvin, miten huonosti Suomessa päättäjät kykenevät ennakoimaan mitään. Suomen turvallisuus perustettiin 30 vuoden ajan pelkkään Nato-optioon eikä kukaan miettinyt, miten käy, jos tilanne muuttuu ykskaks ja Suomi tässä etulinjassa on silloin Naton ulkopuolella. Kuvittelivatko poliitikot oikeasti, että jäseneksi päästään yhdessä yössä? Albaniakin (!) liittyi Natoon jo vuosia sitten.
Mytkö se rurvallisuustilanne on parempi? 😂 Aikamoista että saat Natoulinasi tähänkin ketjuun.
Ap: matkustele ihan rauhassa, itse en palannut Suomeen ollenkaan edelliseltä reissultani, ihan missä vain muualla on parempi tällä hetkellä kuin Suomessa, jossa ihmiset on fanaattisia huolimatta siitä mitä he ajattelevat.
En varaile huoletta ulkomaanmatkoja. Maapallon tila on jo niin vakava että kukaan järkevä ihminen ei enää rasita ilmastoa lentomatkailulla tai muulla matkailulla. Ilmastonmuutos etenee hälyyttävää vauhtia ja turismi ei ole sen arvoista että tuhotaan maapallo pysyvästi. Pysyn mieluummin kotona ja käytän rahani järkevämmin.
Jouluksi ja uudeksi vuodeksi Kanarialle matka varattu. Rodokselta tulin viikko sitten. Keväällä jenkkeihin.
Tottakai uskallan varata matkoja, mutta olen tarkkana siitä mihin matkustan. Mikään Turkki ei satavarmasti kiinnosta, eikä muut lähi-idän maat. Prempiakin vaihtoehtoja on. Suuntaan länteen.
Vierailija kirjoitti:
Täyttä roskaa. Meillä on Brittien, Ranskan ja Saksan turvatakuut Nato-prosessin aikana sekä merkittävästi tiivistynyt yhteistyö Naton kanssa, joka näkyy tihentyneinä yhteisharjoituksina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Suomi on varustautunut sotaan kohta 80 vuotta eikä todellakaan ole riskissä.
Olen tulossa Eurooppaan kohtapuoliin. Seuraan Ukrainan tilannetta lieveilmiöineen aika tarkasti mutta en usko katastrofaalisiin skenaarioihin. Jos jotain suurta tapahtuu kun olen Euroopassa niin pääsen tavallaan helpolla koska olen jo paikalla jos kutsu käy täyttämään velvollisuuteni Suomea kohtaan.
T. Ulkosuomalainen res. vänr.
Mikä helkutin "maailmantilanne"? Se on Ukrainan tilanne.
Uskaltaisin, mutta näillä hinnoilla ei ole enää varaa edes Tukholman risteilyyn, jos haluaa apetta pöytään ja kämppänsä lämpimäksi.
Odottelen parempia aikoja.
Kyllä uskallamme.