Yllättikö sinut, että Kruunusiltojen rakentamisessa löytyi ongelma? Merenpohjasta on irronnut odotettua enemmän kalliota.
Ja tämähän tietekin nostaa sillan hintaa entisestään..
Kommentit (18)
Ilmastonmuutos saa kallion heikkenemään.
Ilmastonmmuutoksen takia koko Helsinki tulee romahtamaan mereen muutaman vuoden sisällä, jos polttomoottoriautoilusta ei luovuta kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos saa kallion heikkenemään.
Ilmastonmmuutoksen takia koko Helsinki tulee romahtamaan mereen muutaman vuoden sisällä, jos polttomoottoriautoilusta ei luovuta kokonaan.
Ehkä se on parempi niin.. siirrytään sitten Turun kimppuun ja kokeillaan jos onnistuttaisiin sen kehittämisessä paremmin.
Jos arvio oli 800 miljoonaa lähdettäessä niin kaikkihan sen arvaa että loppusumma ei miljardia alita.
Kallis turhake eli silta jolle on tahallaan asetettu jo suunnitteluvaiheessä älyttömät rajoitteet ja sallittu vain fillarit + kävely ja ratikat. Jokainen suomessa asuva meidän poliitikkoja lukuunottamatta tajuaa että tuolla tulee olemaan noin kourallinen päivittäisiä käyttäjiä ratikoiden lisäksi jostain lokakuusta huhtikuuhun.
Talvella ne varmaan huomaa ettei ne ratikatkaan niin loistavasti kulje jäisiä kiskoja siltaa ylös- ja alaspäin kun tuollainen meren päällä oleva silta on taatusti talvet jäässä kaikilta osin. Eli tarvitaan kiskonlämmitystä tai tonni hiekkaa per matka.
Helen nostaa hintoja. Sillä tavalla sillat Helsingissä rakennetaan. Seuraavaksi silta Suomenlinnaan.
Eli alettiin taas vaan rakentamaan. Kaikki esiselvitykset ja tutkimukset jäivät tekemättä kiireessä. Riittääkö miljardi vai meneekö useampi? Tulee varmasti maailman kallein kevyenliikenteen silta.
Vierailija kirjoitti:
Helen nostaa hintoja. Sillä tavalla sillat Helsingissä rakennetaan. Seuraavaksi silta Suomenlinnaan.
Silta suoraan Leningradiin niin saadaan pojat turvaan nopeammin :3
En ole uskonut alunalkaenkaan että rakennetaan Laajasaloon saakka, kevyen liikenteen väylä ja jokin ratikka, että mitä todellista käyttöarvoa sellaisella, mutta asunnot ei mene kaupaksi muutoin jotta pakko olla hankkeilla.
Karttaa katsomalla näkee heti, että kyseessä on vaativa urakka. Ei mikään pikkujuttu kuten punavihreät ajattelivat. Joten ei yllättänyt, säälittää vaan veronmaksajien puolesta, että tuosta tulee onnistuessaankin onneton vain kiskoliikenteeseen rajoitettu silta. Vai luuleeko joku ihmisten oikeasti pyöräilevän talvella tai edes syysmyrskyssä tuollaisen pitkän matkan jossa tuuli piiskaa säälimättömästi ja sade kastelee.
Vierailija kirjoitti:
Eli alettiin taas vaan rakentamaan. Kaikki esiselvitykset ja tutkimukset jäivät tekemättä kiireessä. Riittääkö miljardi vai meneekö useampi? Tulee varmasti maailman kallein kevyenliikenteen silta.
Vierailija kirjoitti:
Eli alettiin taas vaan rakentamaan. Kaikki esiselvitykset ja tutkimukset jäivät tekemättä kiireessä. Riittääkö miljardi vai meneekö useampi? Tulee varmasti maailman kallein kevyenliikenteen silta.
Samalla rahalla olisi saanut pidemmän pätkän metroa kuin mitä tätä siltaa saadaan rakennettua.
Kyllä tuosta kahden miljardin loppulasku saadaan. Ei muuta kuin Guggenheimia perään.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos saa kallion heikkenemään.
Ilmastonmmuutoksen takia koko Helsinki tulee romahtamaan mereen muutaman vuoden sisällä, jos polttomoottoriautoilusta ei luovuta kokonaan.
Yksitysiautoilun osuus Suomen päästöistä on 9%. Avaatko tätä laskelmaa hieman tarkemmin?
Toivottavasti olet myös tietoinen siitä, että ilmakehä on yhteinen koko maapallolle? Jos Suomen osuus maailman päästöistä on 0,11%m niin miten autoilun lopettaminen Helsingissä auttaa asiaa?
Edelleen yksi ihminen tuottaa yhtä paljon hiilidioksidia vuodessa kuin 5000 km:n ajo autolla. Mitä tällöin pitäisi tehdä eräiden maanosien hillitsemättömälle väestönkasvulle?
Onneksi rahaa on! Sitä saa veronmaksajilta.