Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En olisi ikinä uskonut että minulle ollaan kateellisia ja vihaisia kun menetin terveyteni!

Vierailija
27.09.2022 |

Olen lukenut täältä aika monta ketjua joissa avustajat nimittelevät ja haukkuvat kuorossa kuinka kamalia vammaiset ja sairaat ihmiset ovat. Ovat vähä-älyisiä tms. Teksteissä suorastaan vihataan meitä. Olemme yhteiskunnalle vain rasite, meidän pitäisi pärjätä omillamme, parempi jos emme apua saisi ollenkaan, pitäisi kuolla pois jne.

Tässä herää kysymys. Mitä pahaa olen tehnyt että sairastuin vakavasti? En mitään. Luuletteko että nautin istua pyörätuolissa ja kärsiä jatkuvista kivuista? Kaikista ikävistä asioista huolimatta yritän hymyillä ja kuulua terveiden ihmisten joukkoon. Minun on jaksettava, onhan minulla rakas mies, lapset, vanhempani ja ystävät tukenani. Mutta näitä vihapuheita lukiessa tulee tunne että pelottaa lähteä yhtikäs mihinkään. Tulee turvaton olo. En ole aikaisemmin tajunnut että jotkut vieraat ihmiset tuntevat meitä vammaisia kohtaan näin pahasti.

Olen onnellinen siitä että minulle on sattunut aivan ihanat avustajat joiden kanssa jaamme niin ilot kuin surutkin. Avustajat tulevat hyvin toimeen myös perheeni kanssa. He ovat meille tärkeitä, eihän mieheni voisi muuten edes töissä käydä. Koskaan en ole ns. huonoon avustajaan törmännyt. Avustajan työ ei varmasti aina ole helpoimmasta päästä mutta ei avustettavan elämäkään kivaa ole. Kun aktiivinen persoona, itse aina kaiken tehneenä menettää terveyden, työpaikan, harrastukset, kyvyn liikkua niin jokainen voi miettiä mielessään miltä se voi tuntua. Se ei kuitenkaan oikeuta minulta huonoa käytöstä toisia kohtaan. Eikä kyllä oikeita avustajiakaan käyttäytymään miten huvittaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä omaa elämääsi. :) Älä välitä pösilöiden kirjoituksista.

Vierailija
2/9 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lue tätä palstaa, täällä on paljon sairaita ihmisiä. Tsempit ja mahdollisimman hyvää syksyn jatkoa. <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki luulee että siinä vaan istutaan kuin sohvalle ettei ole missään kipua, avaatko aihetta enempi ja kerro missä kipua on ja miten pärjäät sen kanssa.

Vierailija
4/9 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota ittees palstan juttuja. Tää on täynnä katkeroituneita mt tapauksia.

Yritä löytää sosiaalista elämää jostain muualta kun anonyymipalstoilta.

Vierailija
5/9 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ylipäätään vihaa sairaita ja haluaa kiusata. Totesin tämän kn sairastin syövän.

Vierailija
6/9 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kadehdita niin paljon kuin sairasta. Paitsi köyhiä.

Huomio, avun saaminen. Niistä on kyse.

Vierailija
7/9 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia mt-ongelmista kärsiviä ei tule silti leimata samanlaisiksi. Vaikka kärsin mielenterveysongelmista, en pidä vammaisia vähä-älyisinä tai outoina, he ovat ihan yhtä arvokkaita kuin ns. terveetkin.

Vierailija
8/9 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu kertoi, että kun hän oli päässyt yhtenä päivänä sairaalasta ja mennyt suoraan johonkin lounaalle, niin hänelle oli jotkut sairauslomasta tienneet tutut tulleet siitä sanomaan, että kyllä sun pitäisi olla töissä kun tännekin kerran pääset.  Ehkä kuitenkin helpompaa mennä valmiiseen pöytään kuin mennä kaupan kautta ja tehdä se ruoka itse tuossa tilanteessa. Hän ei menettänyt terveyttään pysyvästi, mutta oli liikenneonnettomuudessa, jossa loukkaantui lievästi ja joutui tarkkailuun muutamaksi päiväksi. Hän koki, että hänelle oltiin kateellisia siitä, että oli onnettomuudessa ja sai muutaman päivän vapaata maata vain sairaalassa. 

Vierailija
9/9 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia mt-ongelmista kärsiviä ei tule silti leimata samanlaisiksi. Vaikka kärsin mielenterveysongelmista, en pidä vammaisia vähä-älyisinä tai outoina, he ovat ihan yhtä arvokkaita kuin ns. terveetkin.

No eihän kommentoija kaikkia leimannutkaan. Mielestäni on lukijoiden aliarviointia, jos pitää alkaa lisäselvitykseksi laittamaan "Ja tarkoitan, etteivät kaikki mt-tapaukset ajattele vammaisista noin, vaan osa" ihan kuin ei normaali tervejärkinen tätä tajuaisi omilla aivoillaan.

Ymmärrän sinua ap, minua työkyvyttömyyseläkkeelle vastikään päässyttä todellakin kadehditaan, enpä olisi uskonut. Ja selvitetään nyt tämäkin, etten ole mielenterveydellisistä, vaan fyysisistä syistä eläkkeellä, ihan vain mahdollisten solvaamisten takia.

Toisesta sisään ja toisesta ulos. Mutta annan kaikkien luulla, että eläke on useita tonneja kuussa, kuten näyttävät luulevan. Totuus on alle 900e/kk :D

eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän