Miksi en silloin kelvannut kun hän valitsikin toisen naisen?
Muutamia vuosia sitten tutustuin mieheen deittisovelluksen kautta.
Meillä synkkasi heti alkumetreiltä, kirjoittelimme yötä myöden viestejä toisillemme. Näimme, se oli molemmista jännittävää. Yövyin hänen luonaan, harrastimme seksiä. Se oli mahtavaa.
Seuraavana päivänä aloin aistia miehestä jotain outoa, hän vetäytyi..
Mietin että hän halusi vain seksiä vaikka tiesin hänen toivovan parisuhdetta. Ainahan voi sanoa mitä tahansa saadakseen mitä haluaa.
No, tilanne olikin niin että hän oli tapaillut toistakin naista muutamia kertoja ja tajusi tykkäävänsä meistä molemmista. Ja nyt hän oli valinnan edessä, kumpi parempi.
Hän valitsi toisen, sillä perusteella että oli tavannut hänet ensin..
Nyt, vuosia myöhemmin, mies ottaa yhteyttä ja kertoo, että ei voi unohtaa minua ja että kokee tehneensä virheen kanssani. Olisikin halunnut minut..
Mielipiteitä?
Kommentit (40)
Ei kannata antaa mahdollisuutta. Olet vain hätävara, että saa itsensä ulos suhteesta, kun ei nähtävästi osaa olla yksin.
Narsistin perussettiä. Kaikki red flagit liehuu.
Näemne yödä myöden, se on molemmista jännittävää.
Naimme yödä myöden myös. Sekin tuntuu jännittävältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä on siis kysymys? Se, että miksi et kelvannut silloin? No luultavasti hän teki valinnan jollain perustella koska ette ilmeisestikään tunteneet toisianne juuri ollenkaan. Mistä hän olisi voinut tietää kumpi teistä sopii hänelle paremmin? Ei tietenkään tiedä vieläkään, mutta selkeästi asiat ovat menneet mönkään tuon toisen kanssa ja haluaa nyt kokeilla onnistuisiko suhde sinun kanssasi.
Ja minusta tuossa ei ole mitään väärää. Itse antaisin toisen mahdollisuuden jos tykkäisin miehestä.
Ei missään nimessä toista mahdollisuutta. Hän teki valinnan ja se valinta tehdään kerran ja homma on siitä poikki. Ei voi sen jälkeen enää palata entiseen. Todella epäkunnioittavaa kuvitella, että mönkään menneen suhteen jälkeen voisi palata ns. entisen kakkosvaihtoehdon luo, itsekkään ihmisen toimintaa.
Ai, mä kyllä ajattelen ihan toisin. Itse kävin treffeillä miehen kanssa, joka reilusti kertoi että on tapaillut toistakin ja se suhde olikin alkanut etenemään joten haluaa katsoa sen kortin. Itse pidin tuota rehellisenä ja kivana toimintatapana. No, hän otti sitten myöhemmin yhteyttä kun ei asiat tuon toisen kanssa onnistunutkaan ja tavattiin vielä muutama kerta. Ei siitäkään mitään tullut mutta vieläkin muistelen hyvällä tuota miestä joka rehellisesti kertoi tilanteen siinä missä moni muu olisi jättänyt toisen roikkumaan tai ghostannut.
Toki asia olisi eri jos oltaisiin tunnettu paremminkin ja hän olisi valinnut toisen, mutta kun ei tunnettu kuten ei ilmeisesti ap:n tapauksessakaan, niin en näe mitään syytä miksi hänen olisi pitänyt ensimmäisenä valita minut vaikka ei tiennyt minusta paljon mitään. Se on minusta itsekäs toimintatapa ja vaatimus.
Ilmeisesti ihmisiä kohdellaan deittimaailmassa niin huonosti, että kaikenlainen käytös ja armopalat hyväksytään. Se on totta, että kuvaamasi rehellinen toiminta on arvostettavaa ja antaa hyvän ja suoraselkäisen kuvan ihmisestä. Takaisin palaaminen taas ei. Jos ei ole toiselle se ykkösvaihtoehto, niin sitten ei ole, kirjan kannet kiinni ja elämä jatkuu. Jos joku ei ensimmäisenä valitse minua, niin ei hän ole riittävän kiinnostunut minusta eikä silloin minuakaan kiinnosta hänen seuransa, yhteystiedot poistoon. Ei kaikista tapailuista suhdetta tule, enkä niin oleta tai vaadi. Vain yhden ihmisen tapailu kerrallaan on reilua, muu on itsekästä ja lapsellista shoppailua.
Mä en olisi alunperinkään antanut miehen tehdä valintaa vaan olisin tehnyt valinnan hänen puolestaan ja heivannut menemään tuollaisen häntäheikin.
Haaremin rakennus ei onnistunutkaan + helpon naisen kohtalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä on siis kysymys? Se, että miksi et kelvannut silloin? No luultavasti hän teki valinnan jollain perustella koska ette ilmeisestikään tunteneet toisianne juuri ollenkaan. Mistä hän olisi voinut tietää kumpi teistä sopii hänelle paremmin? Ei tietenkään tiedä vieläkään, mutta selkeästi asiat ovat menneet mönkään tuon toisen kanssa ja haluaa nyt kokeilla onnistuisiko suhde sinun kanssasi.
Ja minusta tuossa ei ole mitään väärää. Itse antaisin toisen mahdollisuuden jos tykkäisin miehestä.
Ei missään nimessä toista mahdollisuutta. Hän teki valinnan ja se valinta tehdään kerran ja homma on siitä poikki. Ei voi sen jälkeen enää palata entiseen. Todella epäkunnioittavaa kuvitella, että mönkään menneen suhteen jälkeen voisi palata ns. entisen kakkosvaihtoehdon luo, itsekkään ihmisen toimintaa.
Ai, mä kyllä ajattelen ihan toisin. Itse kävin treffeillä miehen kanssa, joka reilusti kertoi että on tapaillut toistakin ja se suhde olikin alkanut etenemään joten haluaa katsoa sen kortin. Itse pidin tuota rehellisenä ja kivana toimintatapana. No, hän otti sitten myöhemmin yhteyttä kun ei asiat tuon toisen kanssa onnistunutkaan ja tavattiin vielä muutama kerta. Ei siitäkään mitään tullut mutta vieläkin muistelen hyvällä tuota miestä joka rehellisesti kertoi tilanteen siinä missä moni muu olisi jättänyt toisen roikkumaan tai ghostannut.
Toki asia olisi eri jos oltaisiin tunnettu paremminkin ja hän olisi valinnut toisen, mutta kun ei tunnettu kuten ei ilmeisesti ap:n tapauksessakaan, niin en näe mitään syytä miksi hänen olisi pitänyt ensimmäisenä valita minut vaikka ei tiennyt minusta paljon mitään. Se on minusta itsekäs toimintatapa ja vaatimus.
En ole se jota lainasit, mutta itselläni on täysin erilainen lähestymistapa tähän. Vaikka treffikumppania ei vielä tuntisi, uskon siihen että ihastuminen joko on tai ei ole niin voimakasta että sen perustalle voi tutustumisen myötä perustaa suhteen. Kaipaan sitä että tulee siis ns. jalat alta-efekti heti ensitapaamisella.
En ikinä suostuisi olemaan kakkosvaihtoehto vaikka rehellisyys toki hyvä asia onkin.
Nuorena miehenä ihastuin naisiin todella helposti ja usein.
Ihastuminen loppui siihen kun sai seksiä.
Näin kävi usein ja tuommoinen loppui vasta kolmenkympin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tuli jätetyksi ja muisti sinun olemassa olosi.
Ja että sulta saa pesää.
Pesää? Ällö nimitys. Keltäpä ei "saisi".
Itselläni oli seksisuhde puolitoista vuotta, kunnes mies alkoi seurustella, vaikka oli sanonut ettei etsi parisuhdetta. Oli siinä itsellä miettimistä. Jatkoin kuitenkin omaa elämääni, kunnes oltiin yhteydessä ja mies kertoi eronneensa. Tavattiin pari kertaa, oli mukavaa kuten ennenkin. Sitten hän palasi yhteen exänsä kanssa. Olin aika kypsä touhuun ja päätin unohtaa koko homman. Taas kului aikaa ja oltiin yhteyksissä muissa asioissa, mies alkoi ehdottaa salasuhdetta kanssani vaikka oli edelleen varattu. Siinä kyllä lähti kelat pyörimään että mikä minussa on kun aina vaan uudelleen palaa, oli tilanteensa mikä vaan. No, en salasuhteesta innostunut ja karisi kyllä muutenkin hohto koko tyypistä kun varattuna ehdotteli salatapaamisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole se jota lainasit, mutta itselläni on täysin erilainen lähestymistapa tähän. Vaikka treffikumppania ei vielä tuntisi, uskon siihen että ihastuminen joko on tai ei ole niin voimakasta että sen perustalle voi tutustumisen myötä perustaa suhteen. Kaipaan sitä että tulee siis ns. jalat alta-efekti heti ensitapaamisella.
En ikinä suostuisi olemaan kakkosvaihtoehto vaikka rehellisyys toki hyvä asia onkin.
Minäkään en ole se jota lainasit, mutta lukiessani näitä näkemyksiä, ajattelin että ero on juuri tuo että joku haluaa häneen rakastuttavan ensisilmäyksellä, toinen näkee että rakastuminen voi tapahtua vasta tutustumisen kautta eikä siksi ole merkitystä vaikka toinen ei rakastuisi ensikohtaamisella vaan valitsee ennemmin toisen jonka tuntee jo paremmin.
Ymmärrän molemmat näkökulmat, mutta itse olisin taipuvainen tuohon että antaisin uuden mahdollisuuden miehelle, joka on päättänyt deittailla yhtä kerrallaan ja aluksi kokeillut onneaan pidempään tuntemansa kanssa. En usko rakkauteen ensisilmäyksellä. Kiinnostusta toki voi olla ja niinhän sitä on ollutkin jos mies vielä uudelleen ottaa yhteyttä. Omankaan mieheni kanssa emme rakastuneet saman tien vaan ajan myötä. Olisin menettänyt upean miehen, jos olisin ottanut nokkiini siitä ettei hän jättänyt heti kaikkea elämässään vireillä olevaa minut ensi kerran nähdessään. Tuntuu että ihmisellä on vähän huono itsetunto jos hän odottaa toisen toimivan noin.
Ap:n kuvaamalle miehelle en tosin antaisi toista mahdollisuutta. Ensinnäkin siksi että kertoo toisesta deittailtavasta vasta seksin jälkeen. Toisekseen se, että hän on varattu. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaa..
Kyllä minulla on mielessä käynyt, mikä on syy nyt olla yhteydessä yhtäkkiä vuosien jälkeen..
Ehkä haluaa että revin hänet siitä suhteesta irti jossa nykyään on, koska ei ollutkaan kivaa.
Itse olen sinkku tällä hetkellä, eikä hän sitäkään ole voinut tietää yhtään mistään.
Syyt olla yhteydessä:
1) Testailee jäätä, kiinnostaisko sua taas sekstailu.
2) Haluaa huomiotasi.
Kertoo joka tapauksessa siitä, että on huonot tunneälytaidot miehellä. Pilaa oman nykyisen suhteensa (jos se vielä on) kaihoilemalla sua eikä keskity siihen naiseen joka sillä on.
Muutenkin kun vasta seksin jälkeen selviää että panee myös toista, niin ei oo sellainen mikään avoin tai luotettava mies. Ei oo parisuhdemateriaalia. Toivottavasti tosta käytöksestä se sullekin nousee mieleen etkä liikoja haikaile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ole se jota lainasit, mutta lukiessani näitä näkemyksiä, ajattelin että ero on juuri tuo että joku haluaa häneen rakastuttavan ensisilmäyksellä, toinen näkee että rakastuminen voi tapahtua vasta tutustumisen kautta eikä siksi ole merkitystä vaikka toinen ei rakastuisi ensikohtaamisella vaan valitsee ennemmin toisen jonka tuntee jo paremmin.
Ymmärrän molemmat näkökulmat, mutta itse olisin taipuvainen tuohon että antaisin uuden mahdollisuuden miehelle, joka on päättänyt deittailla yhtä kerrallaan ja aluksi kokeillut onneaan pidempään tuntemansa kanssa. En usko rakkauteen ensisilmäyksellä. Kiinnostusta toki voi olla ja niinhän sitä on ollutkin jos mies vielä uudelleen ottaa yhteyttä. Omankaan mieheni kanssa emme rakastuneet saman tien vaan ajan myötä. Olisin menettänyt upean miehen, jos olisin ottanut nokkiini siitä ettei hän jättänyt heti kaikkea elämässään vireillä olevaa minut ensi kerran nähdessään. Tuntuu että ihmisellä on vähän huono itsetunto jos hän odottaa toisen toimivan noin.
Ap:n kuvaamalle miehelle en tosin antaisi toista mahdollisuutta. Ensinnäkin siksi että kertoo toisesta deittailtavasta vasta seksin jälkeen. Toisekseen se, että hän on varattu. Ei jatkoon.
Rakkauteen ensisilmäyksellä en usko minäkään, siksi kirjoitinkin ihastumisesta. Itse ihastun niin, että kun kolahtaa, en mieti muita. Se ei tarkoita että olisin rakastunut tai haluaisin yhteisen mökin ja perunamaan siltä istumalta, vaan sitä että haluan tutustua siihen yhteen ihmiseen kerrallaan. Muita en edes ehdi ajatella. Odotan samaa mieheltä, ja niin onneksi kävi oman mieheni kanssa. Sukat pyörivät (huh, kuulostanpa vanhalta) molemmilla jaloissa niin kovaa ettei tarvinnut sillä hetkellä kelailla olisiko joku toinen kumppani parempi valinta. Onneksi kävi niin että rakastuimme tutustumisen myötä. Toki voi käydä niinkin että huuma haihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus ensisilmäyksellä on aika harvinaista, mutta kyllä sitä kiinnostusta täytyy olla tapailua jatkaakseen. Jos sitä ei ole, tapailu loppuu ja jos se loppuu toisen ihmisen takia, niin sitä kiinnostusta tai ihastusta ei todellakaan ole. Outoa, että välissä suhteessa käyminen ja sen kariuduttua yhteyden ottaminen voidaan nähdä hyväksyttävänä. Ihmisellä, joka tuollaista pompottelua ei hyväksy, on hyvä itsetunto ja tietää oman arvonsa.
Jos miehellä olisi ollut tarpeeksi kiinnostusta sinuun, niin hän olisi silloin jatkanut kanssasi. Nyt kun hänellä ei menekkään hyvin tämän toisen kanssa, niin mies muistaa sen että miten helppo olit silloin aikaisemmin. Miehet kyllä osaa puhua itsensä takaisin, väännellään edestakaisin exien välillä. Siinä on vaan se pelko/ongelma, että mies palaa aina jonkun exän luokse takaisin....tai kun löytää sen paremman.
Onko mies naimisissa..avoliitossa vai asuuko tämän naisen kanssa erillään? Mieti nyt, jos mies on sitoutunut naiseen (naimisissa) niin haluatko tosiaan tuollaisen miehen? Yleensä noi miehet oeivät pärjää yksin ja pitää olla hätavara olemassa jos aikoo erota. Ei jatkoon!
Väärin tehdyt valinnat huomataan yleensä aina valinnan jälkeen. Ihmiset on erehtyväisiä.
Parisuhteissa tulee aluksi niin iso tunnemyrsky ettei siinä tilanteessa kaikki pysty ajattelemaan selkeästi. Varsinkin jos tapailee useaa yhtäaikaa niin mistä tietää kuka minkäkin olon itsessään aiheuttaa. On helppo ajatella että hyvä olo johtuu mukavista treffeistä vaikka se olo johtuisikin edellisistä treffeistä toisen kanssa ei vaan hyvän olon huumassaan kiinnitä tarpeeksi huomiota syihin ja seurauksiin.
Toisen mahdollisuuden voisin siis antaa, mikäli kaikki asiat olisi hoidettu oikein ja rehellisesti alusta asti. Jollekin ghostaajalle ehdoton ei.
Ja varatulle myös Iso red flag jos ei osaa erota ja käsitellä eroaan ennenkuin alkaa seuraavaa lämmittelemään.
Ei miehestä kuulu etsiä "jalat alta" efektiä. Toi on ihan lapsellista. Siinä helposti valitsee väärän.
Kyllä tuota miestä kannattaa tapailla. Hän antaa sinulle mahdollisuuden uudelleen, mikä on mielestäni rehellistä ja reilua. Hän ei ole tehnyt sulle mitään pahaa vaan päinvastoin oli rehellinen. Naiset eivät ole ainoita, jotka tapailevat useampaa yhtäaikaa. Teillä on ollut hyviä keskusteluja ja synkannut.
Tällä kertaa teet niin, että seksi jää pois siksi aikaa kunnes molemmat olette varmoja että kannattaa olla suhteessa. Tapailette julkisesti, pihalla, rafloissa ja leffoissa. Ei siellä kotona ole mitään sellaista, mitä ei voisi toteuttaa muualla muuta kuin se sänky ja sen te olette jo testanneet.
Ehdoton ei, skippaa. Pienempi paha jos olisi sinkku, mutta ei kyllä siinäkään tapauksessa kuulostaisi miltään unelmamieheltä.