Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia ENSIKODIN UNIKOULUSTA?

31.10.2006 |

Tilanne on nyt se, etten enää omin voimin pärjää. Ts. minusta ei ole unikoulun pitäjäksi lapselleni. Neuvolasta minut ohjattiin ottamaan yhteyttä ensikotiin. Sinne olen yrittänytkin soittaa, mutta koko puhelinajan linjat olivat varattuna. :-( Mutta onko kenelläkään kokemusta? Oliko apua? Miten toimittiin? etc.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen itse ollut pojan kanssa ensikodin unikoulussa Helsingissä. Poika oli tällöi 11kk vanha. Joskus 6 kk iässä homma karkasi käsistä ja poika jäi kiinn yö syöttöihin ja kehitti kunnon uniassosiaation.. Heräili pahimmilleen tunnin välein ja kun sitä jatkuu useita kuukausia. Poika kun ei suostunut syömään pulloa tai tuttia ja kun vielä asumme kaksin niin ei omat rahkeet riittäneet.

Numero tosiaan on kovin varattu, mutta kun odotat tarpeeksi kauan sieltä pitäisi kuulua vastaajan piippaus. Jätä tällöin viesti, jossa on yhteystietosi niin soittavat perään. Toinen tapa on pommittaa sitä neuvontaa.. Minut käänsivät sen kautta työntekijälle, kun olin jo varmaankin tarpeeksi epätoivoisen kuuloinen..

Meidän kohdalla unikoulu toimi hyvin. avain sana oli rytmin saaminen päivään ja ensimm. viikko meneekin siellä päivärytmin saamiseksi ja toisella viikolla on se ns. unikoulu, jossa lapsi nukkuu hoitajan kanssa yön ja sinä itse omassa huoneessa.

Homma toimii niin, että hoitaja on paikalla jatkuvasti ja paijaa ja laittaa sitkeesti lasta takaisin nukkumaan ja samalla kirjaa ylös yön tapahtumia. Eli aamulla saat tietää millä konstin uni tuli ja millaista uni on. Meillä esim. paljastui että poika on levoton nukkuja ja välillä jopa seisoo unissaan, mutta ei oikeastaan ole hereillä.. Ja jos haluat hoitaja tulee sanomaan milloin vauva on nukahtanut, niin ei tarvi koko yötä murehtia miten siellä menee. Meillä ensimmäisenä yönä poika oli huutanut puoli tuntia ja nukahtanut sitten ja toisena yönä 15 min. Kolmantena yönä oli minun nukutus vuoro ja noin 10 min. huudon jälkeen poika nukkui ilman tissittelyä tms.. Ainoastaan Pientä silittelyä ja peiton päälle laittamista.. Arvaa ettenkö istunut kauan ja ihmetellyt että se OIKEASTI NUKKUU!!!!

Nyt ollaan jo voiton puolella. Poika on 3 v ja nukkuu lähes hyvin,siis loistavasti siihen verrattuna mitä se oli.. Ota vaan sitkeesti yhteyttä sinne ensikotiin ja voimia sulle, tiedän mitä se valvominen tosiaan voi olla!!! Ja oikeesti ne taaperot voi nukkua ilman mitään poppakonsteja!!

Vierailija
2/2 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika,nyt jo 6v kävi ensikodilla unikoulun.Oli sillon7½kk.

Pojalla oli rytmit ihan päälaellaan,aamuyöstä valvottiin monia tunteja ja päivällä kyllä nukutti,lisäksi joka heräykseen halusi tissiäKäytiin eka ensikodilla juttelemassa ja alettiin päivällä pikkusen yrittää valvottamista.>Ensikodilla oltiin 3yötä,päiviksi kotiin ja siellä tehtiin selkeästi rytmiä:eka iltapala,pesut ja sitten nukkumaan ja yöllä ei syödä!Hoitaja tosiaan oli kokoajan pojan kanssa ja siltti ja paijasi ja sanoi että nyt nukutaan!!Saatiin raportti joka yöstä missä oli jokainenitku ja silitys minuutilleen.

Nuo3yötä muutti meidän elämän.Muutaman yön päästä kotona poika testasi että olaanko kotonakin ilman tissiä,mutta aika vähällä uskoi että yö syönnit on ohi.

Samoilla ohjeilla pidettii unikoulu kotona nyt 2vuotialle tytöllemme,oli sillon10kk.

Tsemppiä kovasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla