Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelenko vain hassusti, kun minusta tuntuu, että isän isä on se ns. Oikea isoisä!?

Vierailija
27.09.2022 |

Mummot tuntuvat aika samoilta. Ehkä kallistun kuitenkin, että äidin äiti on enemmän se isoäitini.
Vaikea selittää. Tiedän, että kaikki ovat verisukua minulle, mutta jotenkin en tuntenut äidin isään niin merkittävää yhteen kuuluvuutta, vaikka pidin hänestä kovasti ja tulimme juttuu. Silti hän vain tuntui etäisemmältä mieshenkilöltä.
Isän isä taas tuntui vähän niin, kuin isältä, vaikka emme niin läheisiä olleetkaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ajattele hassusri

Vierailija
2/15 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

et ajattele hassusri

Sulla on oikeus ajatella niinku sä haluut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ajattelet. Mun ainoa isovanhempani oli isäni äiti ja hän oli ihan paras mummi, joka voi olla.

Vierailija
4/15 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se isäsi isä on sinulle ihan oikeasti se niin sanottu läheinen esi-isä.

Niin se vain on.

Äidin isä on vain sukuhaarauma ja hänkin tietysti sivuroolissa esi-isäsi.

Vierailija
5/15 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollain saa ajatella. Joku voi vielä lukea ajatuksesi. Mikä ihmisiä vaivaa kun edes tuollaista tänne tullaan kysymään!?

Vierailija
6/15 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti paljon perheestä, että ketkä sattuvat olemaan läheisempiä. Itse kun en juuri ollut isäni kanssa tekemisissä lapsena, niin aika luonnollisesti äitini vanhemmat ovat minulle ne läheisemmät isovanhemmat, vaikka hekin kuolivat, kun olin hyvin pieni.

Vierailija
7/15 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se mitään hassua ole, mutta jokainen perhe on erilainen. Yleisesti ottaen ne läheisimmät isovanhemmat taitavat kaikilla tuntua "oikeammilta" isovanhemmilta. Minulla se läheisin oli nimenomaan äidin isä.

Vierailija
8/15 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se vain on.

Vain äiti ja äidin äiti jne. ovat varmuudella biologisesti sukua sinulle. Isästä ei voi olla varma. Tältä pohjalta isän suku on sivuhaara, jos joku.

Vierailija
9/15 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea isoisä kuulostaa omaan korvaan hassulta, mutta siinä että tunnet toisen isoisäsi läheisemmäksi kuin toisen ei ole mitään hassua. Aika normaalia se on. Pakko kysyä, että onko sulla sisaruksia? Jos on, niin jaotteletko nekin oikeisiin sisaruksiin ja vain sisaruksiin?

Vierailija
10/15 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se äidinisä sitten on, jos ei oikea?

Ymmärrän ajatuksen, että toinen on läheisempi ja tärkeämpi, mutta ei se heidän "aitouteen" vaikuta. Yhtä oikea on se etäisempikin kuin läheisempi.

Vierailija
11/15 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se äidinisä sitten on, jos ei oikea?

Ymmärrän ajatuksen, että toinen on läheisempi ja tärkeämpi, mutta ei se heidän "aitouteen" vaikuta. Yhtä oikea on se etäisempikin kuin läheisempi.

Ehkä se on kukku joka kasvatti jännän lapsia.

Vierailija
12/15 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan läheisin isovanhemmista on äidinäiti, sitten isänäiti, äidinisä ja etäisin on isänisä.

https://www.iltalehti.fi/perhe/a/2016060821695817

Vierailija
13/15 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se vain on.

Vain äiti ja äidin äiti jne. ovat varmuudella biologisesti sukua sinulle. Isästä ei voi olla varma. Tältä pohjalta isän suku on sivuhaara, jos joku.

Se, että jollain jakorasian penskalla voi olla monta isäehdokasta, ei tee isän puolen suvusta sivuseikkaa.

Nyt puhutaan isoisistä ja isän suvusta.

Aivan turha jonkun feministin alkaa taas puoltamaan naisia.

Ei tuossa naisten oikeuksia loukattu.

Vierailija
14/15 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle äidin isä on läheisin isovanhempi, koska on ensinnäkin ainoa edelleen elossa oleva isovanhempani. Isän isä kuoli 12 vuotten, äidin äiti kuoli 15 vuotta sitten. Isän äiti taas kuoli isän ollessa lapsi, eli 60-luvulla.

Vierailija
15/15 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain miehillä on väliä