Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu tunne siitä että ei ole olemassa?

Vierailija
27.09.2022 |

Pää ei siis pysy mukana asioissa ja tulee hetkellisiä muistikatkoksia. Muut ihmiset tuntuvat feikeiltä tunteineen. Itse en osaa näyttää tunteita ja mikään ei oikein tunnu miltään. Vieras tunne omasta itsestään jne.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi liittyä ahdistukseen, masennukseen, burnoutiin. Se voi olla selviytymismekanismi joka on omaksuttu jossain vaiheessa elämää suojaamaan itseä liian vaikeilta tunteilta. Kun on derealisaatiossa, ei tunne juuri mitään, mikä on parempaa kuin pelko, ahdistus, jännitys tms. Jos tämä tapa on tullut jo lapsena, eikä enää edes tiedosta mistä se on peräisin, terapiaa yleensä tarvitsee että siitä pääsee. Jos liittyy aikuisena tulleeseen vaikeaan elämäntilanteeseen niin voi mennä ohi itsehoidolla ja ajan kanssa.

Vierailija
2/9 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dissosiaatio-häiriöitä. Voi ilmetä varsinkin kovan kuormituksen alla tai väsyneenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista missä vaiheessa tämä alkoi mutta lapsena kokenut useita traumaattisia asioita. Ap

Vierailija
4/9 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ollut nyt pidemmän aikaa jo pysyvä olotila. Vaihtelee päivittäin. Ap

Vierailija
5/9 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista missä vaiheessa tämä alkoi mutta lapsena kokenut useita traumaattisia asioita. Ap

Jos mahdollista, kannattaisi hakeutua terapiaan juttelemaan tästä. Mulla ollut tuota samaa, ja se esti käytännössä kaiken etenemisen itsekehityksen alueella, koska en edes tiennyt mitä tunsin. Esim. mulla oli ongelmana töissä prokrastinaatio ja impulssiostelu ongelmavelkoihin saakka, mutta en yhtään tiedostanut miksi tein niin. Terapiaankin kun menin niin hän yritti kovin alkuun selvittää, mitä tunnen ennen kuin alan vaikka ostella jotain järjetöntä netistä. Ja mun rehellinen vastaus oli, että en mitään. Lopulta tulin sanoneeksi sen, että se on melkein kuin olisin poissa ruumiistani ja vain katselisin mitä teen ja päästiin tämän pääongelman jäljille. Itse olin kehittänyt sen koko kouluajan jatkuneen kiusaamisen seurauksena, olin oppinut kestämään sitä niin, että henkisesti vetäydyin omiin maailmoihini ja ignoorasin ulkomaailman koska se oli paska. Lopulta olin tuollaisessa tilassa lähes jatkuvasti enkä enää edes tiedostanut olevani.

Vierailija
6/9 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terapiassa käynyt nyt kaksi vuotta. Kolmas vuosi alkamassa. Ap

Vierailija
7/9 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen terapiassa käynyt nyt kaksi vuotta. Kolmas vuosi alkamassa. Ap

Tuntuuko että siitä on ollut hyötyä? Oletko päässyt yhtään sen juurille, mistä tuollainen johtuu? Tai eteenpäin sen kanssa että olisit harvemmin dissosiaatiotilassa?

Vierailija
8/9 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa minustakin dissosiaatiohäiriöltä. Mulla on ollut kaksi pitkäkestoista dissosiaatiohäiriö-jaksoa, jolloin tuntui kuin olisin ollut jotenkin irti kehostani ja aivan kuin ajatukseni meinaisivat "sammua", ympäristökin tuntui epätodelliselta. Johtui useita vuosia kestäneestä stressistä ja ahdistuksesta. Terapia ja lääkkeet auttoivat minulla.

Kannattaa hakea apua, siinä ei ole mitään hävettävää. Tsemppiä!

Vierailija
9/9 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ongelmaa on käsitelty enemmän sosiaalisten tilanteiden pelkona. En ole ehkä täysin osannut selittää kokemaani terapiassa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi