Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sähkö-ja vesilaskut syrjäyttää lisää ihmisiä

Vierailija
27.09.2022 |

Kyllä on vaikeaa. Täytyy itsekin työssä käyvänä miettiä miten kuukauden laskuista selviää.
Asunnossani on sauna (ei voi lämmittää, kun kuluttaa), suihku (täytyy käydä nopeasti, kun lämmin vesi on kallista), liesi (uuni ruokaa ei voi tehdä, kun se kuluttaa), valot (täytyy olla illalla pimeässä, kun sähkö on kallista), autolla ei voi liikkua (kun bensa on kallista), nettiä ei voi käyttää, eikä telvisiota katsoa (kun sähkö on kallista), mökillä ei voi käydä (kun sen lämmittäminen on kallista), kahvia ei voi keittää (kun vesi on kallista).
Mikä on ihmiselämän tarkoitus? Palkat ei nouse, eduskunta tekee päätöksiä (millä ei ole mitään merkitystä alle 2000 euroa tienaaville, eikä eläkeläisille)...nauti sitten elämästä, kun täytyy miettiä miten selviää seuraavan kuun laskuista.
Sähkö-ja vesilaskut tulevat takautuvasti, joihin on vaikea varautua, kun ei tiedä millainen lasku taas tulossa. Pikavipit auttaa, mutta ongelmia on tulossa niiden kautta...

Vaikea huolehtia omista ikääntyneistä vanhemmista, kun oma elämäkin on ihan perseestä. Elämä on yhtä selviytymistä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ärsytä enempää kuin joku työssäkäyvä inisee jostakin 20€ korotuksesta sähkölaskussaan ja tekee siitä jotakin draamaa.

Vierailija
2/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän köyhtyneitä ja tukien varaan joutuneita, sitä enemmä nSDPn äänestäjiä. Kansalaisten köyhdyttäminen on osa SDP vaalikampanjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunan lämmittäminen maksaa kalliillakin sähköllä alle kaksi euroa kerta. 

Vierailija
4/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maksaa. Oma kulutukseni on ollut aivan minimissä jo vuosi kaudet. Nyt on todella vaikea enää keksiä, mistä säästää. Esim. saunomisessa en voi säästää, kun en ole saunonut ainakaan viiteen vuoteen, suihkussa olen käynyt tähänkin asti max pari minuuttia. Joulukinkkua en ole paistanut moneen vuoteen... asunnon lämpötila on aina ollut alle 20 astetta ja alle 17 astettakin... Jotenkin tuntuu, että näissä säästötalkoissa ei ole ainakaan minulle mitään uutta. 

Vierailija
5/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, ap. Mun elämäni on jo kauan ollut tuollaista. Vaikka siis oli peritty asuntokin ja kaikkea! En tajua, miten ihmisillä on varaa käydä mökeillä, remontoida niitä ja harrastaa! Minun silmissäni, koska mökki esim. ei tuota jokainen sen remonttiin laitettu sentti on silkkaa hukkaan heittoa.

Vierailija
6/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki maksaa. Oma kulutukseni on ollut aivan minimissä jo vuosi kaudet. Nyt on todella vaikea enää keksiä, mistä säästää. Esim. saunomisessa en voi säästää, kun en ole saunonut ainakaan viiteen vuoteen, suihkussa olen käynyt tähänkin asti max pari minuuttia. Joulukinkkua en ole paistanut moneen vuoteen... asunnon lämpötila on aina ollut alle 20 astetta ja alle 17 astettakin... Jotenkin tuntuu, että näissä säästötalkoissa ei ole ainakaan minulle mitään uutta. 

No ei mullekaan, todellakaan! Minut pelastaa se, ettei tarvitse säästää, sain miljoonaperinnön. Muuten mä olisin säästänyt jo ihan kaikessa, missä kukaan voi säästää! Nyt sitten on kiva, kun perintö menee sähkölaskun ja perintöverolainan makseluun! :D

Koitan järjestellä sitä niin, että jotain jäis itsellekin (kuukausittain)

5

Vierailija
7/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee, kun ihmisiä ja kulutusta on enemmän, kuin maapallon uusiutuvat luonnonvarat ovat. Yleisohje:

1) Älä synny.

2) Jos synnyt, niin älä lisäännyt.

3) Syö, liiku tai hengitä mahdollisimman vähän.

Vierailija
8/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli ennen sähkölasku noin 30€/kk, nyt 79€/kk. Sisältää myös siirtomaksun.

Kulutus ollut samaa tasoa. Kyllä aloittaja on siinä mielessä oikeassa, että kyllä tiukkaa on ja joutuu miettimään elämän arvoja uudelleen. Ystävien tapaaminen on itselläni vähentynyt selvästi. 

Mitä tulee eduskunnan tekemisiin päätöksiin, ovat ne kosmeettisia. Niistä ei ole muille hyötyä, kuin yli 3000 euroa nettoa tienaaville ihmisille. Ei kotona asuville eläkeläisille, eikä alle 2000 euroa tienaaville, jotka juuri nyt apua kaipaisivat.

Vierailija
9/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakoti-ja rivitalon lämmittäminen on pakollista. Sillä muuten se homehtuu.

Vierailija
10/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tilata pitsaa vaikka 50€/kk mutta et maksaa sähkölaskusta tuon verran enempää. Elämä on valintoja. ps. ystäviä voi nähdä ilmaiseksikin eikä siinä rahaa tarvita. Kutsuu heidät vaikka kynttiläkahville kotiinsa jollei raaski valoja pitää päällä.

Vierailija
11/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sähkö-ja vesilaskut tulevat takautuvasti, joihin on vaikea varautua, kun ei tiedä millainen lasku taas tulossa."

Eikö sähköyhtiösi tarjoa "omapalvelua", josta voisit seurata sähkönkulutustasi?

Vierailija
12/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakoti-ja rivitalon lämmittäminen on pakollista. Sillä muuten se homehtuu.

Kyllä ne homehtuu kerrostalotkin, jos ei niitä sähköllä lämmitä. Vai ovatko kaikki kerrostalot kaukolämmössä?

Vierailija
13/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on elämä joo vaikeaa, jollei ymmärrä mistään mitään.

Vierailija
14/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sähkö-ja vesilaskut tulevat takautuvasti, joihin on vaikea varautua, kun ei tiedä millainen lasku taas tulossa."

Eikö sähköyhtiösi tarjoa "omapalvelua", josta voisit seurata sähkönkulutustasi?

Tarjoaa se, kaikkien niiden pitää se tarjota. Tai vaihtoehtoisesti voi katsoa vanhanaikaisesti siitä mittarista. Vesimittaritkin on monella luettavissa itse.

-ohis-

Vierailija
15/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten joku sellainen, joka säästää jo kaikesta, säästää enää lisää?

Vierailija
16/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi seuraava hallitus yksityistää vesiosuuskunnat niin saadaan parempaa vettä. Kalliimpihan on aina parempi vaihtoehto. Tätähän kokoomus jo väläytteli aiemmin.

Vierailija
17/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten joku sellainen, joka säästää jo kaikesta, säästää enää lisää?

Jos olet ap, niin lähtökohtaisesti aloituksessasi on lähes kaikki väärin. 

Vierailija
18/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruikutus kaikesta on vakio. Mikähän kaiken ruikutuksen takana lopulta on?

Vierailija
19/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin joudun nuukailemaan, mutta saunassa käyn silti vähintään kerran viikossa ja otan parit oluetkin päälle. 

Ja joulukinkusta en luovu vasta kuin haudassa. Oli tilanne mikä hyvänsä.

Jokaisella on prioriteettinsa.