Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle riitti sijoittaminen. Otan pois ja nielen tappioni.

Vierailija
26.09.2022 |

Jos joku pankki tarjoaa määräaikaisia talletustilejä jonkinlaisella korolla niin fine. Mun rahoilla pelleily loppui nyt.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Svea lla 0,8%korko ja saa nostaa kuinka monta kertaa vuodessa. Minun reilu 31000€ säästöllä korkoa on kertynyt tänä vuonna noin 160€.

Kun inflaatio pyörii jossain 9% tienoilla niin tuotto on pahasti miinuksella, mutta tuskin sä sitä ymmärrät.

Vierailija
42/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Svea lla 0,8%korko ja saa nostaa kuinka monta kertaa vuodessa. Minun reilu 31000€ säästöllä korkoa on kertynyt tänä vuonna noin 160€.

Kun inflaatio pyörii jossain 9% tienoilla niin tuotto on pahasti miinuksella, mutta tuskin sä sitä ymmärrät.

Sama teoria toisinpäin, eli jos tappiot realisoituvat vasta kun myyt jotain, niin realisoituuko inflaatio vasta kun ostat jotain? (Kumpikin paskapuhetta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama teoria toisinpäin, eli jos tappiot realisoituvat vasta kun myyt jotain, niin realisoituuko inflaatio vasta kun ostat jotain? (Kumpikin paskapuhetta)

Ei ole. Sekä tappiot että voitot realisoituvat vasta kun myyt osakkeet. 

Vierailija
44/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun olet ostanut osakkeita ja osakkeiden arvo tippuu 90% pysyvästi niin et ole hävinnyt mitään kunhan et myy niitä ikinä... Asia selvä

Vierailija
45/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset viisi vuotta osakkeet ovat olleet kuplahinnoissa. Laskuvaraa on vielä 30 % - 50 %. Oma vika, jos ei tajunnut lukea yritysten tilinpäätöksiä. Osinkotuotot oli luokkaa 1-2%. Kai jokainen tajuaa että yhtälö oli mahdoton. Sen lisäksi lamaa pukkaa, tulokset puolittuu ja sitä rataa

Vierailija
46/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inflaatio on paljon korkeampi. Olet menettänyt paljon rahaa.

Vierailija
47/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun olet ostanut osakkeita ja osakkeiden arvo tippuu 9pysyvästi niin et ole hävinnyt mitään kunhan et myy niitä ikinä... Asia selvä

No niin, jos on vain yksi kaksi osaketta niin tokiv voi näin käydä. Mutta eihän kukaan rakenna sijoitussalkkuaan parin yhtiön varaan!

Osakkeet ovat osuus yhtiöstä. Eivät kaikki yhtiöt kaadu vaikka talous sakkaakin. Aina osakkeissa in heiluntaa ja pohjia. Ihmiset tarvitsevat erilaisia tarvikkeita, lääkkeitä, hyödykkeitä, ruokaa, polttoaineita jne. Näitä yrityksiä omistetaan ja rahoitetaan ja niiden menestys on tuottoa omistajilleen. Näin yksinkertaista.

Ja ikinä ei kannata kuvitella saavansa pikavoittoja. Siksi sanotaankin että osakesijoittaminen on enemmänkin maratooni kuin pikajuoksu. Itse en ole sijoittajille kuin sellaista rahaa mitä en tarvitse enkä koskaan lainarahaa.

Vierailija
48/48 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laskusuhdanteessa ei kannata myydä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä