Miten kielletty rakkaus kuoletetaan?
Ja mistä tietää, että se ei sittenkin ole elämän suurin rakkaus?
Kommentit (112)
Se kuolee hapenpuutteeseen aikaa myöden. Ei kannata haaveilla olemattomia niin hiipuu kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Se kuolee hapenpuutteeseen aikaa myöden. Ei kannata haaveilla olemattomia niin hiipuu kyllä.
Entä jos ei hiivukaan?
Aikaa se vaatii. Ajatusten muuttamista. Riippuu syystä, miksi juttu ei voi onnistua. Joissakin tilanteissa voi esim. auttaa, että oppii sisäistämään ja uskomaan lausetta: "En halua ihmistä, joka ei halua minua. Ansaitsen ihmisen, joka on kiinnostunut minusta, ja näyttää sen minulle".
Rakkaus on tunne eikä sitä voi kieltää
googlaa limerenssi, mutta ei mene kyllä ihan päivässä valitettavasti ohi. Itselläni kesti vuoden ennen kun lopullisesti helpotti. Toki jos tunne on molemmanpuolinen niin eipä siinä mitään kiellettyä ole, toki vaatii toimenpiteitä ensin.
Vierailija kirjoitti:
Voi mennä pitkä aika, jos vaan passiivisena odottelee että aika parantaa haavat. Vaatii myös ihan aktiivista ja tiedostettua ajatusmallien työstämistä.
Vierailija kirjoitti:
Aikaa se vaatii. Ajatusten muuttamista. Riippuu syystä, miksi juttu ei voi onnistua. Joissakin tilanteissa voi esim. auttaa, että oppii sisäistämään ja uskomaan lausetta: "En halua ihmistä, joka ei halua minua. Ansaitsen ihmisen, joka on kiinnostunut minusta, ja näyttää sen minulle".
Entä jos onkin molemminpuolista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi se on sitten kielletty rakkaus. Mikä estää etenemästä.
Sun varmaan pitää itse päättää ne asiat tai selvittää. Onko parisuhde mennyttä ja toinen paras ratkaisu. Vai toisinpäin. Kenellä on kiva luonne ja ilo. Entä oma luonteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut sidonnaisuudet.
Ei mitenkään, ei rakkaus kuole eikä voi olla "kiellettyä". Se johtaa omalla painollaan asioihin tai on johtamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään, ei rakkaus kuole eikä voi olla "kiellettyä". Se johtaa omalla painollaan asioihin tai on johtamatta.
Eli pahimmillaan löysää hirttä loppuikä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut sidonnaisuudet.
Sidonnaisuudet ja rakkaus ovat aivan eri asioita.
Se itselle tarkoitettu henkilö ei sano "ei" lähestymiseesi, vaan hän jää elämääsi ja haluaa olla sinun kanssasi ja sinä haluat olla hänen kanssaan. Jos suhteen esteenä on jo olemassaoleva puoliso, hän ottaisi eron tästä puolisostaan, jos hän olisi vakavissasi sinun kanssasi.
Asiantuntijoitten mukaan aika ja etäisyys tekevät tehtävänsä. Kun toinen on pois silmistä, hän on kohta pois mielestäkin. Mutta se vaatii kaiken yhteydenpidon katkaisemista molemmilta osapuolilta.
Vierailija kirjoitti:
Jos on rakastunut ei pysty päättämään haaveileeko vai ei
Anna mä arvaan. Olet rakastunut perheen isään, jonka vaimo on aivan kamala, eikä ymmärrä. Lasten takia vaan roikkuu siinä.
Kun tarpeeksi näkee, se kuolee, tuttuuntuu ja arkipäiväistyy, aivan kuten muukin nsrakkaus.
Rakkaus on tahtotila. Aina ei tunnu miltään.
Kysykää vanhoilta ihmisiltä, jotka ovat tahtoneet rakastaa.
Ei tunteita voi kuolettaa. Emme ole robotteja. Tunteita pystynee sietämään, oppia elämään niiden kanssa. Aika auttaa laimentamaan tunteita.
Oli samanlainen tilanne. Olen ajatellut häntä ja paljon. Erokin tuli minun tunteiden takia. Nyt pyrin unohtamaan tuon toisen, koska hän ei minua tahdo. Tykkää kyllä, mutten koskaan olisi hänelle ensimmäinen vaihtoehto kumppaniksi.
Tsemppiä sulle!
Neuvoja kaivataan!