Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairasloma

Vierailija
26.09.2022 |

Saako sairaslomaa, jos ei ole kuumetta? Mulla on eilisestä alkaen lihassärkyä ja väsymystä, kuumottava ja tukkoinen olo, mutta ei kuumetta. Lämmön rajamailla. Olo on silti kovin voimaton. Työ on fyysistä, jalkeilla koko aika ja on kovin kiireistäkin.

Kauhistuttaa ajatus, että en kuumeettomuuden vuoksi saisi sairaslomaa ja pitäisi kyetä töihin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saanut, ei mulla ikinä kuumetta ole vaikka muuten tosi kipeänä oisin.

Vierailija
2/17 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lääkäri voi kirjoittaa sairauslomaa, mutta työnantaja päättää, tarjoaako tilalle muuta työtä vai onko sairausloma palkaton. Yleensä on palkaton, jos ei suostu toisiin töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on sairausloma.

Vierailija
4/17 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin saa.

Vierailija
5/17 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä Suomeen on pesiytynyt tämä hyvin yleinen ajattelu, että jollei ole kuumetta ei olisi sairas. Toivottavasti kenenkään lääkäreissä ei ole näitä kuitenkaan. Lisäksi voit joka tapauksessa sanoa, että olet ottanut lihaskipuihin särkylääkettä, niin et tiedä paljon sinulla olisi kuumetta, kun sekin olisi lääkkeillä laskenut. Paranemisia!

Vierailija
6/17 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole ihan selvää, että jos olo on niin kipeä, ettei kykene töihin, niin silloin jäädään sairaslomalle. Ei kai se kuume mikään mittari ole. Itse olin viimeksi sairaana siten, että kurkku oli kuin tulessa, ääni pois ja kaamea yskä. Ei siinä paljon asiakaspalvelutöihin ole asiaa, vaikka ei kuumetta ollutkaan. Useimmissa töissä saa olla omalla ilmoituksella jonkun muutaman päivän pois, ei tarvita lääkäriä. Eikö sinulla ole noin?

Vierailija
7/17 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lääkäri voi kirjoittaa sairauslomaa, mutta työnantaja päättää, tarjoaako tilalle muuta työtä vai onko sairausloma palkaton. Yleensä on palkaton, jos ei suostu toisiin töihin.

Mun tapauksessa tuo ei ole mahdollista. Enkä kysynyt, saako sairasloma-ajan palkkaa, vaan saako sairaslomaa.

En ole kuitenkaan työkykyinen, ei auta, saako palkkaa vai ei, kun ei töihin joka tapauksessa pysty. Kunhan ei ole luvaton poissaolo.

Vierailija
8/17 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole ihan selvää, että jos olo on niin kipeä, ettei kykene töihin, niin silloin jäädään sairaslomalle. Ei kai se kuume mikään mittari ole. Itse olin viimeksi sairaana siten, että kurkku oli kuin tulessa, ääni pois ja kaamea yskä. Ei siinä paljon asiakaspalvelutöihin ole asiaa, vaikka ei kuumetta ollutkaan. Useimmissa töissä saa olla omalla ilmoituksella jonkun muutaman päivän pois, ei tarvita lääkäriä. Eikö sinulla ole noin?

Kyllä se mulle selvää on, mutta lääkärin näkemys on oma juttunsa. Me ei voida olla omailmoituksella pois. Toki olisin, jos voisin.

Vierailija
9/17 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein? Jos teillä työpaikalla on joku sairaana, niin hän ei välttämättä saa sairaslomaa, vaan pitää mennä toisiin töihin sairaana. Jos on sairas, niin eihän silloin kykene minkäänlaisiin töihin, en tajua. 

Vierailija
10/17 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei edes koronassa tullut kuumetta, mutta siitä huolimatta sain saikkua.

Vierailija
11/17 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi olla kuumetta, että olisi oikeasti sairas? Todella typerä ajatusmaailma, jota valitettavasti jotkut vanhanaikaiset yritykset ja työterveyslääkärit pitää yllä.

Vierailija
12/17 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta työtä voi muka tarjota ihmiselle, jolla on vaikka ap:n kuvailemia oireita? Se kuumeko asian ratkaisee? :D ymmärrän, jos kyse olisi jostain pitkäaikaisesta fyysisestä vaivasta, ettei pysty vaikka tekemään niin raskasta fyysistä työtä kuin aiemmin ja tarjotaan siihen vaikka istumatyötä, mutta tällaisissa äkillisissä flunssissa ei oikein toimi...

Vierailija
13/17 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä Suomeen on pesiytynyt tämä hyvin yleinen ajattelu, että jollei ole kuumetta ei olisi sairas. Toivottavasti kenenkään lääkäreissä ei ole näitä kuitenkaan. Lisäksi voit joka tapauksessa sanoa, että olet ottanut lihaskipuihin särkylääkettä, niin et tiedä paljon sinulla olisi kuumetta, kun sekin olisi lääkkeillä laskenut. Paranemisia!

Ei se tunnu olevan. hyvä jos kuumeisena saa sairaslomaa. Itse olen saanut kuulla kuinka se on Buranaa vaan ja töihin. Muu olisi lääkärin mukaan laiskuutta.

Vierailija
14/17 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta työtä voi muka tarjota ihmiselle, jolla on vaikka ap:n kuvailemia oireita? Se kuumeko asian ratkaisee? :D ymmärrän, jos kyse olisi jostain pitkäaikaisesta fyysisestä vaivasta, ettei pysty vaikka tekemään niin raskasta fyysistä työtä kuin aiemmin ja tarjotaan siihen vaikka istumatyötä, mutta tällaisissa äkillisissä flunssissa ei oikein toimi...

Puolison työpaikalla voidaan tarjota esim. kevyttä työtä vaatevarastolta. Jokainen sairaspoissaolo vaatii lääkärin lapun ja työnantaja arvioi sitten, päästääkö kotiin sairastamaan vai löytyykö korvaavaa kevyempää työtä. Heillä on kuormittava työ ja lihas- yms. hartiakivut on arkipäivää ja paljon porukkaa viettää välillä viikkojakin toisissa töissä. Kyllä työpaikan terkkarilla aina ensimmäinen kysymys on "onko sulla kuumetta?"

Vierailija
15/17 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo aloittajan luettelemat oireet ovat krapulan oireita. Siihen ei saa sairauslomaa.

Vierailija
16/17 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo aloittajan luettelemat oireet ovat krapulan oireita. Siihen ei saa sairauslomaa.

Kaikki ei oo työtävieroksuvia alkkiksia. En ole vuosiin käyttänyt yhtään alkoa.

-ap

Vierailija
17/17 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on sairausloma.

Ok pilkunviilaaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme