Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko bulimiasta mahdollista parantua ilman että

Vierailija
25.09.2022 |

Sairaus muuttuu bediksi?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista. Sairastin bulimiaa 16-18 vuotiaana. Sen jälkeen oli yksittäisiä oksentamiskertoja. Käytin laksatiiveja jne. Syömishäiriö loppui kuitenkin vähitellen. Refluksia jäi jonkin aikaa päälle.

Olen 40+ tällä hetkellä. Normaalipainoinen.

Vierailija
22/30 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka olette parantuneet, kauanko sairastitte?

Noin vuoden 17-vuotiaana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla loppui bulimia, kun se kehittyi anoreksiaksi. Anoreksiasta aloitin parantumisen ammattilaisten avulla. Ensin lääkäriin ja sitä kautta sain lähetteen syömishäiriöpuolelle. 

Vierailija
24/30 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastin 4 vuotta. Parantuminen alkoi 7 vuotta sitten. En ole vielä täydellisesti parantunut, koska edelleen esim. puntarilla käynti aiheuttaa parin päivän huonomman jakson syömisen kanssa. Vältän asioita, jotka aiheuttavat huonompia jaksoja, jonka takia suurimman osan ajasta suhteeni ruokaan on normaali. 

Vierailija
25/30 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti. Mä olen siinä tilanteessa että olen päässyt bulimiasta BED:iin mutta tämän myötä olen lihonut valtavasti kun enää oksenna ahmimaani. Terapeutti vakuuttaa että tämä laantuu jossain vaiheessa enkä missään nimessä saa nyt laihduttaa koska se todennäköisesti laukaisisi bulimian uudestaan tai ainakin hidastaisi toipumista. Mutta 35 liikakiloa ahdistaa.

Vaikka tiedän laihdutusbannin olevan osan ajattelumalli, en itse usko siihen jokaisen kohdalla. Ehdottomuus herättää epäilyksiä. Jos elimistölleen ja terveydelleen ei saa tehdä enää ikinä jotain tiettyä tekoa, miksi? Eikö uskota terapian ja hoidon toimivan?

Kannattaa muistaa kyseenalaistaa asioita.

Vierailija
26/30 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin bedistä bulimiaan. Taudin lopetti kauneusleikkaus. Eli kun vatsaroikko leikattiin pois niin siihen loppui epätoivoiset yritykset laihduttaa sairailla tavoilla.

Vierailija
27/30 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin anoreksia n. 61kg:sta 42,5 kiloon. Tuo lukema vaalla sai minut syömään. Ensin sujui suht hyvin, kunnes tuli bulimia. Lyhyt aika kokonaisuudessaan, bulimia n. reilu vuosi ehkä. Vielä. 15 vuotta sitten saatoin pelätä ajoittain anoreksian alkavan taas, bulimian pelkoa ei enää tullut. Hampaani sain kuitenkin pilattua oksentamlla.

Vierailija
28/30 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin anoreksia n. 61kg:sta 42,5 kiloon. Tuo lukema vaalla sai minut syömään. Ensin sujui suht hyvin, kunnes tuli bulimia. Lyhyt aika kokonaisuudessaan, bulimia n. reilu vuosi ehkä. Vielä. 15 vuotta sitten saatoin pelätä ajoittain anoreksian alkavan taas, bulimian pelkoa ei enää tullut. Hampaani sain kuitenkin pilattua oksentamlla.

Minä pilasin myös hampaani. Niitä on nyt laitettu tuhansilla euroilla ja useita vedetty pois. On vielä pakolliset hampaat jäljellä ja saan ensimmäisen proteesini.

Vierailija
29/30 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko 100% parantunut, mutta ainakin remissiossa.

Jotenkin vaan aikuistuin (enkä todellakaan tarkoita tätä pahalla) ja tajusin, että eihän tässä ole järjen hiventä. Ehkä kerran vuodessa nykyään tulee sellaisia päivän-kahden repsahtamisia, mutta pääsen niistä taas nopeasti jaloilleni.

Bulimia on tuntemuksia, parantuminen on järkeä.

Vierailija
30/30 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin kolme vuotta.