Hyvä riisinkeitin?
Ostoslistalla riisinkeitin ja malleja näyttää olevan tarjolla vaikka kuinka paljon.
Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia mikä malli olisi hyvä? Ja mitä kannattaa ottaa huomioon ostoksilla?
Kommentit (81)
Zojirushi. Jos tahtoo monikäyttöisemmän niin instant pot. Molemmilla saa parempaa kuin kattilassa.
Riisinkeitin tilattu. Mallia induktio. Enpä tiennyt että niitä on induktiomalleinakin.
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen kattila on paras. Vettä sen verran, että riisi peittyy, keitä kannen alla 10 min (kun vesi alkaa kiehua, niin laittaa ykköselle) ja anna vielä hautua pöydällä kannen alla 10 min.
Mun poika syö melkein pelkästään riisiä ja keittää itse. Oli ostamassa riisikeitintä, kunnes mun japanilainen kollega hänelle sanoi, ettei kannata ja antoi tuo ohjeen.
Näin on, ja tuolleen mäkin teen. kattilassa tulee helpolla hyvää, riisinkeitin on uusavuttomille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teräskattila.
Paksupohjainen lasikannellinen teräskattila on tietysti paras. Oikea kokki ei mitään turhakkeita tarvi.
Olet väärässä.
Olet väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen kattila on paras. Vettä sen verran, että riisi peittyy, keitä kannen alla 10 min (kun vesi alkaa kiehua, niin laittaa ykköselle) ja anna vielä hautua pöydällä kannen alla 10 min.
Mun poika syö melkein pelkästään riisiä ja keittää itse. Oli ostamassa riisikeitintä, kunnes mun japanilainen kollega hänelle sanoi, ettei kannata ja antoi tuo ohjeen.
Näin on, ja tuolleen mäkin teen. kattilassa tulee helpolla hyvää, riisinkeitin on uusavuttomille.
Kannattaisi joskus maistaa oikein tehtyä riisiä niin mielipide muuttuisi. Vai luuletko että miljoonat joka päivä riisiä syövät ovat väärässä?
OBH Nordica Versatile hankittuna.
Pikkasen tarvitsisin neuvoja voiko kasvikset höyryttää samalla kertaa kun riisinkin on kypsymässä, mikäli voi niin laitetaanko kasvikset höyrytyskorissa heti alussa vai jossain vaiheessa kun riisit on kypsymässä.
Osa kasviksista ei tarvitse yhtä pitkää aikaa kuin riisi.
Vierailija kirjoitti:
Minä tilasin Zojirushin riisinkeittimen, kalliita ne on mutta kerran se vaan kirpaisee.
Riisi, mitä markettiriisiä olette käyttäneet ja parhaaksi todenneet, japanilaista riisiä on kai vaikea meiltä löytää.
Tänään tuli Zojirushi perille, viikonloppuna pitää kokeilla kun on paremmin aikaa.
TokyokanShopista tilasin japanilaista riisiä ja pari muuta juttua.
Tehdään nyt sitten made by Japan tyyliin alusta saakka, mochit pitää myös kokeilla keksis vaan mitä täytteeksi laittaa jäätelö ei innosta.
Meillä on Comori. Aika paljon käytössä.
Riisinkeitin on turhake. Eihän tuo edes mahdu mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
OBH Nordica Versatile hankittuna.
Pikkasen tarvitsisin neuvoja voiko kasvikset höyryttää samalla kertaa kun riisinkin on kypsymässä, mikäli voi niin laitetaanko kasvikset höyrytyskorissa heti alussa vai jossain vaiheessa kun riisit on kypsymässä.
Osa kasviksista ei tarvitse yhtä pitkää aikaa kuin riisi.
Mä keitän riisin kattilassa ja kasvikset höyryttyy höyrytyssiivilässä siinä yläpuolella samaan aikaan. Kätevää.
Vierailija kirjoitti:
Riisinkeitin on turhake. Eihän tuo edes mahdu mihinkään.
Heittää vanhan/t kattilat talon katon yli mäjelle niin tulee tilaa.
Tossapa seisoi nyt 5 tuntia keitetyt riisit keittimessä lämpimänä ja oli edelleenkin täydellisen kypsyistä, maukasta ja irtonaista. Aika paljon jää paitsi kattilariisillä, vaikka silläkin elää.
Hyvissä riisinkeittimissä myös höyrytystoiminto. Tosin tilaa ei yleensä ole kuin ehkä neljälle baobunille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tilasin Zojirushin riisinkeittimen, kalliita ne on mutta kerran se vaan kirpaisee.
Riisi, mitä markettiriisiä olette käyttäneet ja parhaaksi todenneet, japanilaista riisiä on kai vaikea meiltä löytää.
Tänään tuli Zojirushi perille, viikonloppuna pitää kokeilla kun on paremmin aikaa.
Tehdään nyt sitten made by Japan tyyliin alusta saakka, mochit pitää myös kokeilla keksis vaan mitä täytteeksi laittaa jäätelö ei innosta.
EU Zojirushit on kyllä törkeän hintaisia. Ja vähän huonosti varusteltuja. Esim Bamboolla on paremmin varusteltuja EU versioina. Löytyy induktiota yms.
Ymmärrän monien ihmettelevän miksi pitäisi ostaa jokin härpäke riisin takia. Kattila vain tulille.
Mutta kun riisinkeittimellä pystyy tehdä niin paljon muutakin kuin riisiä ja puuroa.
Voi valmistaa kakut, nuudelit, lihat, kalat, juurekset ja vihannekset, sekä keittoja.
Kokonaisia erilaisia ruoka-aterioida voi tehdä hyvällä riisinkeittimellä.
"Niin voi kattilallakin". Olen aina stressaillut kokkailla kattiloiden ja pannujen kanssa, olen niissä ihan käsi, tulee liikaa sähläystä, kaikkea tapahtuu yhtäaikaa. Täytyy olla olla kokoajan paikalla ja tehdä jotain, ettei esim. kaikki pala pohjaan, väännellä kuumuuden kanssa, öljyt roiskuu päälle jne.
Normaalisti toimivalla ihmisellä ei tietenkään tuollaista tapahdu, mutta minulla hellan kanssa operointi ei ole muuttunut helpommaksi tähänkään saakka aikuisikää.
Riisinkeittimellä sellaista ei tarvitse hirveästi ajatella. Ainesosat sisään, kansi kiinni ja lämpö päälle. Voit touhuta omiasi ja keitin ilmoittaa kun ruoka valmis.
Kuka hullu syö RIISSIÄ.
LOPETA SEN TURHAKE MÄTTÖ ruuan syöminen !
Syö kasviksia. Ja perunoita.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän monien ihmettelevän miksi pitäisi ostaa jokin härpäke riisin takia. Kattila vain tulille.
Mutta kun riisinkeittimellä pystyy tehdä niin paljon muutakin kuin riisiä ja puuroa.
Voi valmistaa kakut, nuudelit, lihat, kalat, juurekset ja vihannekset, sekä keittoja.
Kokonaisia erilaisia ruoka-aterioida voi tehdä hyvällä riisinkeittimellä.
"Niin voi kattilallakin". Olen aina stressaillut kokkailla kattiloiden ja pannujen kanssa, olen niissä ihan käsi, tulee liikaa sähläystä, kaikkea tapahtuu yhtäaikaa. Täytyy olla olla kokoajan paikalla ja tehdä jotain, ettei esim. kaikki pala pohjaan, väännellä kuumuuden kanssa, öljyt roiskuu päälle jne.
Normaalisti toimivalla ihmisellä ei tietenkään tuollaista tapahdu, mutta minulla hellan kanssa operointi ei ole muuttunut helpommaksi tähänkään saakka aikuisikää.
Riisinkeittimellä sellaista ei tarvitse hirveästi ajatella. Ainesosat sisään, kansi
Ja leivätkin voi tehdä riisinkeittimellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää kuinka kokeilut toimineet ja mitä kaikkea olet ehtinyt sillä väsäilemään?
Olet väärässä.