Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku jolla on lasi-ikkunaseinät selittää

Vierailija
25.09.2022 |

Joo, toki jos asuu keskellä metsää ainoana talona, niin naapurit eivät katso sisälle koko aikaa. Noita vaan alkaa olla ihan tavanasuinalueillakin... Eikö ole epämiellyttävää kun ihmiset katselevat teidän touhujanna päivät ja yöt?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta kukaan ihminen ei asu akvaariossa. Niissä on vettä. Sana jota haette on terraario.

Vierailija
62/80 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Someajan ilmiö. Aina vain minä, minä, minä. Seuraavaksi tulevat vessaan lasiseinät, että minä, minä, minä selviää somettamatta paskalla käynnistään.

Kyllähän niitä on jo olemassa, mutta on myöskin älylaseja, joita voi säätää, ettei ulkopuolelta näykään sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kirjoitin tähän aiheeseen ihan asiallisen mielipiteeni lasiseinistä ja se poistettiin näköjään :D

Nyt olen viimeistään varma että jotkut mielenvikaiset poistattaa kommenttia pelkästään sukupuolen perusteella johon nimimerkkini viittaa :D

Vierailija
64/80 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan outo kun minua ei yhtään häiritse ajatus että joku näkisi meille sisään? Mitä se haittaa? Jos ei olla alasti tms. Mutta en oikein usko että normaalit arkiaskareet kiinostaa ketään.

Vierailija
65/80 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni kiinnostaisi tietää, miten ne ikkunat pestään jos huonekorkeus on sellaset 4 metriä ja tosiaan koko seinä on ikkunaa.

Meillä on sellaiset 8 metriä :). 4m olisi vasta tosi vähän. Tikkailla ja jatkovarrella on vastaus kysymykseesi.

Vierailija
66/80 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella näkyy ainakin Luminary-talon sisälle ihan suoraan muista taloista. Ei kellään niissä isoissa ikkunoissa ollut verhoja siellä. Kaverin luona kyläillessä istuin kahvilla ikkunan edessä ja suora näkymä jonkun kylpyhuoneeseen valtavan ikkunan läpi joka ulottui lattiasta kattoon ja amme ikkunan edessä. Sinne rouva kömpi kylpyyn keskellä kirkasta päivää.

Vierailija
67/80 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto on 9. kerroksessa, vastapäätä puisto. Verhot voi laittaa kiinni jos siltä tuntuu, itse en yleensä laita. Nautin siitä että asunnossa on valoa ja ilmaa, ja illalla on ihanaa katsella kaupungin valoja.

Kuinka sinne asuntoon tulee "ilmaa" siitä umpinaisesta ikkunasta?

Nykyaikaisissa ikkunoissa on yläosassa korvausilma-aukko, joissa on kesä- ja talviasento. Vanhemmissa ikkunoissa korvausilma tulee joko falskaavista tiivisteistä tai sitten esim. postiluukusta tai esim kylpyhuoneen ja hormista.

Tarkoitan tätä lausetta:

" Nautin siitä että asunnossa on valoa ja ilmaa,"

Siitä umpilasisesta ikkunaseinästä ei tule yhtään sen enempää "ilmaa" kun tavallisesta pienestä ikkunasta.

Tuo on vain tuollainen sisustussuunnittelijoiden käyttämä ilmaisu jolla ei ole mitään tekemistä todelisuuden kanssa.

Vierailija
68/80 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella rakennettiin uusia omakotitaloja markettia ja sen parkkipaikkaa vastapäätä, vain katu on välissä. Näissä omakotitaloissa on tuollaiset 2 kerroksen korkuiset ikkunat olohuoneissa ja niiden suunta on suoraan tuohon marketin parkkipaikalle. Yllättäen näiden ikkunoiden kaihtimet ovat aina kiinni..

Vierailija
69/80 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka alapeukuttavat isoilla ikkunoilla varustettuja asuntoja ovat kateellisia. Samat ihmiset alapeukuttavat myös tätä kommenttia. Isoikkunaiset talot ovat aivan ihania mielestäni.

Vierailija
70/80 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka alapeukuttavat isoilla ikkunoilla varustettuja asuntoja ovat kateellisia. Samat ihmiset alapeukuttavat myös tätä kommenttia. Isoikkunaiset talot ovat aivan ihania mielestäni.

Miksi olisin kateellinen ikkunoista, joista en pidä? Ei ikinä lasi-ikkunaseinää. 

Vierailija
71/80 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin ennen 1. kerroksessa kerrostalossa niin, että ikkunat antoivat parkkipaikalle/etupihalle. Kuka ikinä siellä käveli niin näki suoraan meille sisään, oli sellaiset isot 70-luvun ikkunat. Koin sen tosi ahdistavana, kun koko ajan tuntui että joku näkee mitä teen ellei ole verhoja vedetty eteen. Sälekaihtimia ei ollut, ne olisivat varmaan auttaneet paljon.

Oli vaikea rentoutua kotona, kun ei saanut olla ns. rauhassa. Nyt asutaan sellaisessa asunnossa, jossa voi vapaasti kulkea vaikka alasti eikä kukaan näe.

Vierailija
72/80 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis mutta mikä oli se elokuva missä oli rikas nuorinainen joka rakasti lasia rakastui johonkin pappiin? Näin tämän leffan lapsena ja se teki vaikutuksen.

Vierailija
73/80 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis mutta mikä oli se elokuva missä oli rikas nuorinainen joka rakasti lasia rakastui johonkin pappiin? Näin tämän leffan lapsena ja se teki vaikutuksen.

Muistaakseni Onegin rakensi sen lasikirkon. Pääosassa muistaakseni Liv Tyler ja Ralph Fiennes.

Vierailija
74/80 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me asuttiin ennen 1. kerroksessa kerrostalossa niin, että ikkunat antoivat parkkipaikalle/etupihalle. Kuka ikinä siellä käveli niin näki suoraan meille sisään, oli sellaiset isot 70-luvun ikkunat. Koin sen tosi ahdistavana, kun koko ajan tuntui että joku näkee mitä teen ellei ole verhoja vedetty eteen. Sälekaihtimia ei ollut, ne olisivat varmaan auttaneet paljon.

Oli vaikea rentoutua kotona, kun ei saanut olla ns. rauhassa. Nyt asutaan sellaisessa asunnossa, jossa voi vapaasti kulkea vaikka alasti eikä kukaan näe.

On kyllä aika huonosti keksitty, ettei sälekaihtimia ole asunnossa. Keksimällä keksitty. Siitä pääsee, kun tilaa kaihdinfirman teettämään sälekaihtimet. Eri asia tietysti, jos on pa vuokraluukussa asuja.

Vierailija
75/80 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni Onegin rakensi sen lasikirkon. Pääosassa muistaakseni Liv Tyler ja Ralph Fiennes.

Ei.

Leffa on Oscar ja Lucinda. Pääosissa Ralph Fiennes ja Cate Blanchett. Muistaakseni Caten ensimmäisiä elokuvarooleja.

Vierailija
76/80 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt komean näköinen tlo.

Ei edes sitä. Ihmis-akvaario lähinnä.

Vierailija
77/80 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on seinän korkuiset ikkunat. Mutta: huoneiston edessä on sen levyinen parveke. Parveke on tietenkin lasitettu ja alapuolella on peittävä kaideosa. Asunto on yläkerroksessa ja näkymä sisäpihalle. Edes parvekkeelle ei juuri näy ulkoa kuin teoriassa dronella(!) tai jonkun talon katolta.😄

Kaihtimet on, mutta en välitä pelata niiden kanssa kuin kesällä, jolloin yöllä on makkarissa muuten liian valoisaa.

Toki samassa yhtiössä on asuntoja myös tien puolella ja alemmissa kerroksissa. Olen huomannut, etteivät tienpuoleiset asukkaat käytä juurikaan parvekkeitaan. Mistään akvaarioelämästä ei voi puhuakaan.

Vierailija
78/80 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi antaa kaiken roikkua ja tiukalla silmästä silmään katseella näyttää dominoivansa jokaista ohikulkijaa.

Vierailija
79/80 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmetellyt. Eikö tulle tunne kuin olisi näyteikkunassa esillä? 

Jos et ole kotona, joku voi laskea tarkkaan minkä arvoista kaikki sisällä on.

Luultavasti lasia josta näkee ulos, mutta ei sisälle.

Vierailija
80/80 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Someajan ilmiö. Aina vain minä, minä, minä. Seuraavaksi tulevat vessaan lasiseinät, että minä, minä, minä selviää somettamatta paskalla käynnistään.

Kyllähän niitä on jo olemassa, mutta on myöskin älylaseja, joita voi säätää, ettei ulkopuolelta näykään sisään.

Sitten kun älylaseilta yhtäkkiä lähteekin äly, niin siinä sitä ollaan näyttämöllä.Tekniikka on tekniikkaa ja pettää usein kuten on nähty ja koettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän