Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaas te laihat naiset , jotka syötte "koko ajan" ja "todella paljon"

Vierailija
25.09.2022 |

Niin miten oikeasti on?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

20v sitten nuorena miehenä olin langanlaiha, ihan missin mitoissa ja se harmitti tosi paljon. Aina sai kuulla ilkeätäkin kommenttia kropastani. Söin ihan normaalisti koulussa ja vapaa ajalla välillä ihan mättöruokaa. Ei vaan kilot tarttunut kuin vasta yli 30 vuotiaana pikkuhiljaa. Nyt yli 40 vuotiaana jo joutuu vähän rajoittamaan syömistä kun vatsa kasvaa herkästi.

Vierailija
42/61 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt itseäni ihan laihaksi sanoisi, mutta hoikka olen kumminkin. Syön yleensä 6 kertaa päivässä ja aterioilla ihan siis isoja kotiruoka-annoksia ja melkein joka päivä päiväkahvilla myös joku pulla tai keksejä. Leipä on yksi paheeni ja sitä saatan syödä joskus pussillisenkin päivässä, helposti kuluu 2-3 kerralla esim. aamulla ja iltapäivällä. Jos ostan suklaalevyn tai megasipsipussin, se menee yhdellä istumalla ja näin tapahtuu yleensä pari kertaa viikossa. En liiku paljon, lähinnä vain hyötyliikuntaa mutta olen aina ollut hoikka. En tiedä syönkö muiden mielestä paljon, mutta ainakin enemmän kuin mieheni ja monet ystäväni joilta olen kuullut asiasta kommenttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihan siitä kiinni mitä sä syöt , lihava ihminen syö väärin ihan sama paljon se sitä ruokaa mättää...

hyvässä kunnossa ja itsestään huolta pitävät ihmiset kyllä syövät paljon, mutta se ravinto on terveellistä mitä syövät. 

mä oon mies, syön kokoajan ja paljon , mutta syön terveellisesti ja liikun myös ja treenaan.

ja ei , ei ole olemassaa mitään "geeniä" mikä tekee laihaksi tai lihavaksi niinkuin jotkut diootit täällä kommenteissa väittävätkin :D 

lihavuus ei ole keneltäkään peritty geeni , jos olet lihava niin se on oma vikasi , ei isoisäsi.

Vierailija
44/61 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin te ootte jotain syömishäiriöisiä. Ahtaatte turpaanne vaikka mitä mässyä ja sitten loppuillasta oksentelette ne pois. Voivoi, pullottaako posket.

Vierailija
45/61 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on ihan siitä kiinni mitä sä syöt , lihava ihminen syö väärin ihan sama paljon se sitä ruokaa mättää...

hyvässä kunnossa ja itsestään huolta pitävät ihmiset kyllä syövät paljon, mutta se ravinto on terveellistä mitä syövät. 

mä oon mies, syön kokoajan ja paljon , mutta syön terveellisesti ja liikun myös ja treenaan.

ja ei , ei ole olemassaa mitään "geeniä" mikä tekee laihaksi tai lihavaksi niinkuin jotkut diootit täällä kommenteissa väittävätkin :D 

lihavuus ei ole keneltäkään peritty geeni , jos olet lihava niin se on oma vikasi , ei isoisäsi.

älä sano tuota geeni asiaa ääneen , lihavat mammat suuttuvat 

Vierailija
46/61 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geeneillä on tässä suuri merkitys. Omat vanhempani ovat molemmat hoikkia, itse olen myös ja nyt 35-vuotias. Ja mässäilen mielestäni ihan liikaa viikoilla.

geeneillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko ihminen laiha vai lihava 

Vierailija
47/61 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 4-5krt päivässä. Kaksi kunnon lämmintä ateriaa (toki voi olla ruokaisa salaattikin), aamiainen aina, kevyt välipala ja iltapala vähän päivästä riippuen. Herkkuja syön myös, mutta ehkä se määrä sitten pysyy kohtuudessa kun en liho. Eli riittää se yksi kakkupala tai pari riviä suklaata muutaman kerran viikossa. Ja nuo perusruuat on kai sit kans suht terveellisiä ja määrät kohtuullisia. Ja en minä nyt varsinaisesti laiha ole, normaalipainon alarajoilla eli hoikka.

Vierailija
48/61 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko. Peri äidin geenit. Kumpikin on jotain 160cm ja 50 kg,äidillä ei asiaan vaikuttanut edes kolme lasta ja vaihdevuodet.

Sisko rakastaa kebabia ja nuudeleita,ei tosiaan syö mitenkään terveellisesti ja joka paikkaan menee autolla. Mutta kun on geenelotossa lykästänyt..

Itse taas lihon kolme kiloa kun hengitän pitserian ohi kävellessä.

Vierailija
49/61 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geeneillä on tässä suuri merkitys. Omat vanhempani ovat molemmat hoikkia, itse olen myös ja nyt 35-vuotias. Ja mässäilen mielestäni ihan liikaa viikoilla.

geeneillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko ihminen laiha vai lihava 

Miksi sitten samoilla ruokatottumuksilla ja liikunnalla toinen lihoo ja toinen ei? Jos ei geenit niin joku varhaislapsuudessa saatu ja/tai äidiltä peritty tietynlainen suolistomikrobisto tms. vaikuttaa, mutta asia ei todellakaan ole niin yksiselitteinen että pelkästään ruuan kalorimäärä vaikuttaisi.

Vierailija
50/61 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkipäivä eilen

Aamulla smoothie:

100g marjoja

100g turkkilaista jugurttia

100g alpro greek style no sugar

Lounas 2 munan kinkkumunakas

Päivällinen lautasellinen hapankaaligulassia, 1 lasi viiniä. Jälkkäriksi n 6x6 cm pala kookostoskakakkua ja kahvi

Iltapala 80g leipäjuustoa, 1/2 dl kermaa ja (sokeritonta) uuniomena/-päärynähilloa

Eihän tuossa ole paljon ruokaa ja gulassi on tosi kaloritonta. Toki kakusta, leipäjuustosta ja kermasta tulee kaloreita. Mutta voi syödäkin herkkuja myös kun perusruokavalio on hyvä!

Gulassi on tosi kevyttä mutta ruokaisaa, lihaakin tuli yli 100g. Päivän proteiinit 70g eli juuri sopivasti, rasvaa vähän enemmän

Mulle ihan tarpeeksi. Ei kaipaa välipaloja

Vierailija
51/61 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota. Ei se ihan noinkaan ole. Olen ollut nuorempana (alle 30v.) ns. läpipasko ja en todellakaan syönyt terveellisesti tai sen kummemmin harrastanut liikuntaa. Ruokavalio koostui mm. eineksistä, roskaruuasta, hiilareista, ei juurikaan vihanneksista tai hedelmistä. Iän karttuessa alkoi näkymään kropassa ja nykyään katson mitä syön ja liikun paaaaljon enemmän.

Vierailija
52/61 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit pitää hoikkana. Keski-iässä alkaa lihota.

Vierailija
53/61 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään usko, että geeneillä on mitään tekemistä lihomisen tai laihtumisen kanssa, mutta suolistohormoneilla kyllä on ja paljonkin.

Vierailija
54/61 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei nuorena näkynyt kropassa  yhtään vaikka biletin jatkuvasti ja niiden kaloripitoisten drinkkien päälle vedin krapulassa pitsaa. Ruokavalio oli muutenkin  tyyliä ranut ja nakit.

Kolmekymppisenä aloin vaivihkaa lihoa ja se oli järkytys, luulin ensin olevani raskaana kun   farkut eivät enää  menneet kiinni ja paidat kiristivät. Minusta tulikin sitten melkoisen tuhti täti, kun en tottunut millään että pitäisikin äkkiä vahtia syömisiään :(

Vierailija
55/61 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään usko, että geeneillä on mitään tekemistä lihomisen tai laihtumisen kanssa, mutta suolistohormoneilla kyllä on ja paljonkin.

Kyllä minä uskon jossain määrin myös geeneihin. Esimerkiksi vartalonmallin määrittää pitkälti geenit ja se myös osaltaan vaikuttaa siihen miten läski kertyy kroppaan ja miten se näkyy muille.

Vierailija
56/61 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut muuta kuin hoikka, joten kroppa ei pyri lihomaan.

Syön keskimäärin kolmesti päivässä. Aamupalaleivät kahvin kanssa, sitten päivällä jotain (voi olla ihan mitä vaan; pullaa, hedelmiä, pasteijaa) ja alkuillasta lämpimän ruoan. Kokkailen aina perinteisiä ruokia. Lihapullia, makkarakastiketta, lihapatoja, lohta.

Joka päivä syön jälkiruoan. Jäätelöä yleensä. Napostelua en harrasta enkä ymmärrä. Tuntuu, että toiset ei ole päässeet tuttivaiheesta ohi vaan aina pitää olla suussa jotain.

Autottomuus ja sellainen reipas luonne varmasti auttaa painonhallinnassa. En silti joudu mitenkäään miettimään, mitä syön tai tuleeko liikuttua tarpeeksi. Ikää on yli 40, minulla on lapsi ja samoissa mitoissa olen pysynyt 25 vuotta. Vanhempani olivat samanlaisia.

Vierailija
57/61 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vooisko joku laiha antaa kakkaansa ni tyrkkään sitä mun suolistoon..

Vierailija
58/61 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsia, omakotitalo ja iso piha, remontteja, en käytä autoa. Energiaa kuluu niin, ettei tarvitse miettiä sen puoleen syömisiä.

Vierailija
59/61 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun todella paljon on varmasti eri kuin lihavan todella paljon. Syön kyllä usein ja päivällisellä mahan pinkeäksi. Ruuan laatu merkkaa, on eri asia syödä paljon kaalilaatikkoa ja täysjyväleipää kuin paljon grilliruokaa ja karkkia.

Vierailija
60/61 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ystäväni entinen laihdutti.Kysyin miten oksentamalla kaiken lopulta minkä söi.Kun kerralla ahmi oksenuksen oppi ja sitä ei tullut ääntä.Työpaikan palveluala kahvi huoneeseen mymälä puoli osti kaikille kaikkea suklaata, herkkua ja söi sinä itsekin paljon..Muut kysy miksi pysyt laihana syöt noin paljon suklaa kaikea? Sanoi ei liho. Ei kertonut muille.Hiljaisin äänin siirtyi Wc tila oksentamaan, juuri ennen kahvi/ ruoka tauon loppumista.

Juu näin minäkin pysyin laihana aikoinaan. Pidin yllä tuota myyttiä, että syön "tosi paljon" ja silti pysyn laihana.

Sitten hain apua syömishäiriööni. Nykyään syön normaalisti ja bmi:ni on 24 eli olen palstan miesten mukaan jäätävä norsu. Olis varmaan pitänyt jatkaa oksentamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme