Kertokaas te laihat naiset , jotka syötte "koko ajan" ja "todella paljon"
Kommentit (61)
No eihän ne syö. Tai syö ja ruoan ravintosisältö on vähän eri kuin pulleammalla ystävällä.
Hoikka ystäväni tarjosi kyläilessäni linssikeittoa ja kertoi, että se on koko perheen lempiherkkua. Itselleni keitto ei ole ruokaa, eikä todellakaan herkkua, mutta en ole kyllä timmissä kunnossakaan.
Liikunnan määrä on ihan merkittävä tekijä. Lasken parhaillaan kaloreita, että saisin nousevan painon kuriin. Itselläni ei ole autoa käytössä, ja tulee käveltyä paljon useimpina päivinä. Niinä päivinä kun liikkuu, niin ei tarvitse juuri syömistäkään rajoittaa. Mukaan mahtuu suklaata ja pullaa ihan hyvinkin jos muuten ruoka on kevyemmän puoleista.
Ärsyttää vain aina ne mallien haastattelut, kun aina kertovat herkuttelevansa suklaalla. Annetaan ymmärtää, että olisi joku luonnon lahja heidän hentoinen varsi. Ihan on vaan kiinni kulutus vs kalorit. Tietyillä eroavaisuuksilla toki aineenvaihdunnassa yms.
Geeneillä on tässä suuri merkitys. Omat vanhempani ovat molemmat hoikkia, itse olen myös ja nyt 35-vuotias. Ja mässäilen mielestäni ihan liikaa viikoilla.
Paskan marjat. Joka suklaalevy on hikoiltava kuntopyörällä pois. Ja välillä pientä näläntunnetta, jos tälleen hoikka viidkybänen haluu olla. Ei pelkkää juhlaa.
En oikeastaan syö aamulla mitään, kahvia ja hedelmän. Muuten syön päivän mittaan, mitä osuu kohdalle työpaikan ravintolassa tai mitä kotona perhe on kokkaillut. Nuorempana laskin kaloreita, joten tuli hyvä perustuntuma siihen, mikä lihottaa ja mikä ei. Jos lomalla tulee syötyä oikeasti todella paljon, kevennän loman jälkeen. Tämä käy ihan luonnostaan, en tarvitse varsinaisia laihdutuskuureja.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Paskan marjat. Joka suklaalevy on hikoiltava kuntopyörällä pois. Ja välillä pientä näläntunnetta, jos tälleen hoikka viidkybänen haluu olla. Ei pelkkää juhlaa.
...viiskolmonen.
Vierailija kirjoitti:
No ei pidä paikkaansa. Syön pieniä annoksia ja tarkkailen kaloreita.
Just niin. Työstä menee välillä pysyä kondiksessa.
Mä en mahtuisi ovista jos söisin todella paljon ja ihan koko ajan. Eli pysyäkseni hoikkana joudun tarkkailemaan syömisiäni ja harrastamaan liikuntaa. Toiset on onnekkaampia ja voivat syödä mitä tahansa lihomatta.
Nuorempana pystyin syömään mitä tahansa miten paljon tahansa. Lasten syntymän jälkeen tilanne muuttui. Nyt keski-ikäisenä voin syödä ruokaa miten paljon tahansa, mutta en herkkuja. Onneksi en ole makean perso. En pidä rasvaisesta ruoasta myöskään.
Jos syön koko ajan ja todella paljon niin silloin on bulimiasessiot menossa
Minulla on pieni ruokahalu. Voin kyllä syödä pizzan tai hampurilaisaterian kokonaan (mitä ulkopuoliset taivastelevat), mutta se voikin olla päivän ainoa ateria, koska nälkä ei tule loppupäivänä.
Esimerkkipäivä eilen
Aamulla smoothie:
100g marjoja
100g turkkilaista jugurttia
100g alpro greek style no sugar
Lounas 2 munan kinkkumunakas
Päivällinen lautasellinen hapankaaligulassia, 1 lasi viiniä. Jälkkäriksi n 6x6 cm pala kookostoskakakkua ja kahvi
Iltapala 80g leipäjuustoa, 1/2 dl kermaa ja (sokeritonta) uuniomena/-päärynähilloa
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen oppinut, että koska olen lyhyt, niin pysyäkseni laihana saan syödä maksimissaan 800-1000 kaloria päivässä, vaikka kävelen 5 kilometriä joka päivä (työmatkat). Joten syön sen 800-1000 ja todellakin elän nälässä, mutta se on hinta laihuudesta. Olen kateellinen, myönnän. Ja olen siis käynyt lääkärillä ym. asian suhteen, ei ole löydetty syytä. Enkä laske alakanttiin syömiäni kaloreita, sillä olen ammatiltani kokki, joten tiedän ja osaan ruoka-asiat.
N31
Onkohan sulla mennyt metabolia sekaisin jossain vaiheessa ja olet jatkuvalla säästöliekillä? Kokkinakin on pitkiä päiviä ja paljon jaloillaan olemista niin kulutuksen pitäisi olla suht iso, vaikka lyhyt olisikin. Söin anorektikkona 800kcal päivässä ja olin tosiaankin tosi laiha...
Vierailija kirjoitti:
Esimerkkipäivä eilen
Aamulla smoothie:
100g marjoja
100g turkkilaista jugurttia
100g alpro greek style no sugarLounas 2 munan kinkkumunakas
Päivällinen lautasellinen hapankaaligulassia, 1 lasi viiniä. Jälkkäriksi n 6x6 cm pala kookostoskakakkua ja kahvi
Iltapala 80g leipäjuustoa, 1/2 dl kermaa ja (sokeritonta) uuniomena/-päärynähilloa
Eihän tuossa ole paljon ruokaa ja gulassi on tosi kaloritonta. Toki kakusta, leipäjuustosta ja kermasta tulee kaloreita. Mutta voi syödäkin herkkuja myös kun perusruokavalio on hyvä!
En syö koko aikaa. Aamulla maitokahvi ja pala leipää plus hilloa.
Lounaaksi salaattia ja juoma.
Illalliseksi sitten kunnon ateria, useimmiten myös alkupala tai jälkkäri ja lasi viiniä.
Kahvia juon aika paljon, mustana.
Karkkeja ym. En syö
Puputan kaikenmaailman hedelmiä jne. sekä tuoreena, että kuivattuna.
Esim. marjoja mätän pakastimesta.
mä olen laiha ja saan syödä mitä vaan lihomatta. kaikki suvun naiset on samanlaisia vaihdevuosiin saakka sitten painoa alkaa tulla jos syö miten sattuu.
tänään söin muroja mehukeitolla ja 3leipää juustolla. Kanaa ja riisiä sekä salaattia. Itse tehtyä pitsaa. 3 leipää iltapalaksi. Herkkuja menee ihan liikaa kun eivät näy missään. tänään meni kettu karkkipussin puolikas ja suklaalevyn puolikas sekä 1 suklaapatukka ja 2 keksiä. Ai niin 2 palaa omenapiirakkaa vaniljakastikkeella.
t.35v 162cm 45kg. imetyksen jälkeen on aina vaikea saada painoa edes hilattua vähän ylöspäin yli 50kg en ole painanut kuin raskaana. mielläni olisin normaalipainoinen
Bmi 16.7. Pidän pätkäpaastoa, syön klo 12-18 1-2 ateriaa. En ota ikinä lisää ruokaa ja ennen ateriaa juon litran vettä tai kupin kuumaa teetä, että tuntisin oloni kylläiseksi. 4-6 kertaa viikossa syön levyn suklaata tai pussillisen karkkia. Joskus litra jäätelöä. Vyötärö on 57cm.
Nuorena pysyin hyvin hoikkana, en mitenkään kontrolloinut painoani ja syömisiäni. Olen tosin aina syönyt pieniä annoksia.
Noin nelikymppiseksi asti sain helposti laihdutettua raskauskilot. Sitten sekoitin aineenvaihduntani proteiinipussikeitoilla. Lisäksi tuli liikuntarajoitetta, lääkityksiä, perusasioiden pahenemista ja unettomuutta. Lihoin noin 9 kiloa enkä saanut millään laihdutettua. Vasta elämäntapojen muutoksella sain pudotettua viisi kiloa. Nykyinen painoni on ihan sopiva normaalipaino minulle nyt kun olen jo yli 50-vuotias.
Syön silloin kun siltä tuntuu, ja mitä haluan. En ole koskaan ymmärtänyt aamupalan päälle, ja siitä luovuin heti kun olin tarpeeksi vanha kyseenalaistamaan äidin auktoriteetin, eli joskus ala-asteen viimeisinä vuosina. Syön perinteistä kotiruokaa, yleensä yksi lämmin ateria päivässä riittää, välipaloja pitkin päivää: suolaisia piirakoita, jogurttia, viiliä, ruisleipää juuston tai leikkeleiden kanssa tai vaan voilla, ehkä sipulia päälle. Napostelen salmiakkia ja perunalastuja kun siltä tuntuu, en kuitenkaan joka viikko. Ruokajuomana yleensä maito. Alkoholia pari, kolme annosta viikossa, mutta limonadeja ei koskaan. Minulle tulee luonnostaan pätkäpaasto kun aamulla ei ruoka maistu ja illalla viimeistään kahdeksan kieppeillä syönti loppuu, usein aikaisemmin. Liikun paljon, mutta en sen kummemmin urheile. Paino pysyi samana ikävälillä 25-60, siihen asti olin juuri ja juuri normaalipainon alarajalla, kun lopetin työt lihoin 4 kiloa vuodessa (edelleen normaalipaino) ja paino vakiintui siihen, nyt olen 66.