Vanhus vietiin väkisin kotoaan hoivakotiin
Olipa kurja katsoa kun se itki pihalla. Kurjaa oli kyllä varmasti niillä hoitajillakin, joiden piti tuo tehdä.
Kommentit (169)
Mutsinsa 90+ eli tytär mahd. jo 65..? Vieläpä ilman meikkiä kuvassa. Ihmiset silti armotta arvostelevat, aika hyinen meno.
x
Vierailija kirjoitti:
Mutsinsa 90+ eli tytär mahd. jo 65..? Vieläpä ilman meikkiä kuvassa. Ihmiset silti armotta arvostelevat, aika hyinen meno.
x
Täähän se ois.
Mumma 92, tytär 65.. mä oisin ikäni puolesta > tyttären tytär, jos hän olisi mun teiniäitini. 😄 Mulle on sanottu usein, yhä 40+, että kasvoni ovat kasteenraikkaat, että näkee olemuksesta selkeästi > naisen hyvät geenit + terveelliset elintavat. Ei savua, ei alkoa, ei vehnää, ei sokeria. Itse kehitetty, erittäin toimiva ihonhoitorutiini, joka hioutunut huippuunsa vuosien myötä. En käytä botuliinia, mesolankoja tai fillereitä.
x
Missä päin on tälläinen palvelu että hoitaja vie hoitokotiin?
Tämä vanhus voi olla myös Alzheimer-potilas, joka ei edes muista olevansa vanhus ja että ei enää pärjää. Saattaa laskea alleen päivittäin, ei muista juoda, syö vanhentunutta ruokaa, ei muista ottaa låäkkeitä tms. Kotihoito auttaa vain osassa em. tilanteista.
On myös havaittu tutkimuksissa, että jos vanhus ei muuta vapaaehtoisesti pienempään viimeistään 72-vuotiaana, on muutos pienempään/vanhainkotiin aina vasten tahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurja juttu, harmin paikka.
Vähän sama kuin lasten kanssa joskus aamulla päiväkotiin lähdettäessä?
Päiväkodista pääsee illaksi pois, tuo lähtö oli lopullinen.
Tämä. Tuo kommentti oli ajattelematon.
Jos kotona ei enää pärjää, niin on lähinnä onni, että saa sen hoitopaikan. Sekavat ja ahdistuneet vanhukset itkevät myös kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurja juttu, harmin paikka.
Vähän sama kuin lasten kanssa joskus aamulla päiväkotiin lähdettäessä?
Sinä vertaat päiväkoti-ikäistä lasta hoivakotiin pakotettuun vanhukseen? Nyt jotain rotia tuohon sinun touhuusi.
Valitettavasti meno on hoitokodissa on kuin päiväkodissa. Lapsukaiset vain vähän isompia ...
Hoivakodissa moni on jo liikuntakyvytön. Toimii lähinnä saattohoitona.
Mulla on hiukan sellainen kutina, että
joku yrittää tahallaan saada minut
superskarpin naisen kàteus/kåstohengessä
vaikuttamaan jollain tapaa 'oudolta'.
Katkeruuden juurisyyt
voivat linkittyä moneen asiaan.
Talon erittäin haastavat alkuvaiheet, jossa olin johtoroolissa järjestämässä húumetalon uuteen kukoistukseen
> joku kantaa yhä kaunaa saamastaan häädöstä? Tämä voisi hyvin olla.
Tai: Ei haluta myöntää, että asuntooni tunkeutunut todella on paikallinen mies, jonkun naisen puoliso - ei varmastikaan kuopiolainen eikä varkautelainen. Tämä suututtaa ja aiheuttaa häpeää > minua maalitetaan kiusantekona.
Tai: Joku on erittäin mustasukkainen siitä, että yli 20 vuotta nuorempi pitkä, komea, koulutettu mies on minuun korviaan myöten ihastunut? Haluaa sen takia jatkuvasti kirjoittaa jonkinlaisia 'mummukka/pullukka/menopaussi/
rampajalka'-pilailuotsikoita? 🤔 Ehkä hänkin salaa toivoisi palavaa ihailua nuoremmalta komeusjumalalta? En ilkeydellä sano.
My two cents.
x
Voi hyvin olla. Narskut tekee noin ja sit kynii vanhuksen.