Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka on sinusta pääasiassa vastuussa onnellisuudestasi?

Vierailija
25.09.2022 |

1. Sinä
2. Valtio
3. Joku muu?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta on siitä vastuussa ja on toimillaan kyllä jo liian monta kertaa osoittanut, että ei välitä siitä tippaakaan. En ole saanut tarvitsemaani apua ja kohtelu on ollut traumaattisen huonoa.

Vierailija
22/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta jokainen on vastuussa vain itsestään ja onnestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta on osa sitä palapeliä, mutta ei tietenkään yhteiskuntaa voi yksistään syyttää kurjuudestaan. Se koostuu monista palapelin palasista, ja ihmisellä itselläänkin on siinä roolinsa.

Vierailija
24/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala

Vierailija
25/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän suurin osa minä-vastanneista ymmärtänyt kysymyksen oikein eli kun sanottiin otsikossa "pääasiassa". Tuohon pieneen jäljelle jäävään osaan menee sitten ne olosuhteet, epäonniset sattumukset elämässä ym.

Vierailija
26/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan varsinaisesti paitsi siinä mielessä että jos saa asiatonta, törkeää ja rikollistakin kohtelua joiltain edellämainituilta tahoilta, on tietenkin vastuussa kyseisen henkilön onnellisuudesta.

Vierailija
27/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauho.

Vierailija
28/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nr 1 minä itse, Sian paska mättähällä

Vierailija
29/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihteiden vaikutuksen alaisena oleminen ei ole onnellisuutta :)

Mene perjantaina alkon eteen kertomaan tuota. Saat kuulla eri mielipiteitä.

Vierailija
30/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunta-jonka osa olen,siis myös minä.tälläkin hetkellä parannan yhteiskuntaamme vastustamalla kieroutunutta työelämää pysymällä toimeentulotukilaisena niin kauan kuin vain pystyn.

Vierailija
31/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Jokainen saa elämäänsä murheita ja olosuhteet, joihin ei voi vaikuttaa. Yksilön omalla vastuulla on asenne ja halu mennä eteenpäin. Valtiolla toki on oma vastuunsa, mutta valtion epäonnistuessa tehtävissään on yksilöltä vain itsensä sabotaasia jäädä itkemään omaa epäonneaan uhriutuen.

Tarkoittanet kai valtion yritystä auttaa parempaan elämään, mutta joskus on kyllä toistepäin. Mitäs jos valtio on edesauttanut kaikin keinoin, törkein ja rikollisinkintoimin, että koituisi mahdollisimman paljon haittaa ja harmia erilaisissa tilanteissa. Sanotaan että olet joutunut vaikka jonkun hampaisiin. Tällöin yksilön vastuu omasta ja läheisten onnellisuudesta on täysi 0.

Vastuu on niillä, jotka tahalleen toimineet väärin, moraalittomasti ja laittomastikin. .

Vierailija
32/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihteiden vaikutuksen alaisena oleminen ei ole onnellisuutta :)

ootko koskaan kokenut tosi hyvää nousuhumalaa joka tuntuu ainakin hetkellisesti etäännyttävän kaikki vatutuksen aiheet ja rentouttaa mukavasti? Jos et, niin puhut vajaalla tietopohjalla ja siis olet epäuskottava.

Vierailija
33/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. Jokainen saa elämäänsä murheita ja olosuhteet, joihin ei voi vaikuttaa. Yksilön omalla vastuulla on asenne ja halu mennä eteenpäin. Valtiolla toki on oma vastuunsa, mutta valtion epäonnistuessa tehtävissään on yksilöltä vain itsensä sabotaasia jäädä itkemään omaa epäonneaan uhriutuen.

Tarkoittanet kai valtion yritystä auttaa parempaan elämään, mutta joskus on kyllä toistepäin. Mitäs jos valtio on edesauttanut kaikin keinoin, törkein ja rikollisinkintoimin, että koituisi mahdollisimman paljon haittaa ja harmia erilaisissa tilanteissa. Sanotaan että olet joutunut vaikka jonkun hampaisiin. Tällöin yksilön vastuu omasta ja läheisten onnellisuudesta on täysi 0.

Vastuu on niillä, jotka tahalleen toimineet väärin, moraalittomasti ja laittomastikin. .

Saisiko esimerkin siitä kun valtio on edesauttanut törkein, jopa rikollisin toimin sitä, että jollain ihmisellä olisi mahdollisimman paljon haittaa ja harmia erilaisissa tilanteissa?

Vierailija
35/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Sinä

Vierailija
36/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustalais-Tino.

Vierailija
37/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu. Toisinaan joku muu voi estää omaa onnellisuutta niin pahasti, että itse ei ole vastuussa.

Tämä x 100 % (olen kokenut tämän useampaan otteeseen).

Mutta muutoin itse olen vastuussa kuin myös ympäristö ylipäänsä.

Vierailija
38/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallo toimii yhteispelillä. Joku toimii ajattelijana ja joku suunnittelee lampun, joku valmistaa sen - toivottavasti koneella. Ei voi pelkästään sanoa että yksi ihminen olisi vastuussa onnellisuudestaan, koska aika harva jaksaisi yksin rakentaa talon ja kaikki huonekalunsa jne. Mutta henkinen puoli voi olla se, mitä ihmiset työstävät. Joskus siihenkin joku tarvii vinkin.

Vierailija
39/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan geeniperimä määrää perustason onnelisuuden. Eli siihen perustasoon se palautuu, jos et jotenkin kehitä onnellisuutta, koska voit itse vaikuttaa 40% onnelisuuteesi ja se on tutkittú ja loput 60% tulee geeneistä miten onnellisa ovat esi-isäsi olleet. Viittaan kirjaan The How of Happiness kirjoittanut Sonja Lyubomirski

Vierailija
40/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen on oman onnensa seppä. Pääsääntöisesti.

Kaikki on säkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme