Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka on sinusta pääasiassa vastuussa onnellisuudestasi?

Vierailija
25.09.2022 |

1. Sinä
2. Valtio
3. Joku muu?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Jokainen saa elämäänsä murheita ja olosuhteet, joihin ei voi vaikuttaa. Yksilön omalla vastuulla on asenne ja halu mennä eteenpäin. Valtiolla toki on oma vastuunsa, mutta valtion epäonnistuessa tehtävissään on yksilöltä vain itsensä sabotaasia jäädä itkemään omaa epäonneaan uhriutuen.

Vierailija
2/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kuka muukaan, kuin minä itse? En voi kuvitellakaan, että edes jättäisin näin tärkeän asian minkään muun tahon hoidettavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiätysti! 😃

Vierailija
4/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu. Toisinaan joku muu voi estää omaa onnellisuutta niin pahasti, että itse ei ole vastuussa.

Vierailija
5/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut

Vierailija
6/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu. Toisinaan joku muu voi estää omaa onnellisuutta niin pahasti, että itse ei ole vastuussa.

Esim. jos lapsella on paljon enemmän mahdollisuuksia, kuin joillain hänen kaveripiirissään olevilla henkilöillä, niin näillä kaveripiirin henkilöillä on oikeus panetella, kiusata, halventaa ja paheksua tätä lasta/nuorta ilman kenenkään puuttumatta, koska kyseinen enemmän mahdollisuuksia omaavahan on ilmselvästi hyväosainen ja heitä saa ihan vain omien mahdollisuuksien ollessa kapeammat, kohdella mainituilla tavoilla.

Vierailija
7/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. jos lapsella on paljon enemmän mahdollisuuksia, kuin joillain hänen kaveripiirissään olevilla henkilöillä, niin näillä kaveripiirin henkilöillä on oikeus panetella, kiusata, halventaa ja paheksua tätä lasta/nuorta ilman kenenkään puuttumatta, koska kyseinen enemmän mahdollisuuksia omaavahan on ilmselvästi hyväosainen ja heitä saa ihan vain omien mahdollisuuksien ollessa kapeammat, kohdella mainituilla tavoilla.

Ja siis vastuu omasta onnellisuudestaan lapselta katoaa siinä vaiheessa, kun hän kertoo toisten käytöksestä äidilleen ja tämä asettuukin näiden toisten puolelle sillä perusteella, että he ovat köyhempiä.

Kun äiti itsekin on köyhä ja lapsen mahdollisuudet tulevat kaikki hänen isänsä suvulta, josta äiti itse otti eron.

Vierailija
8/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena mulla itsellä. Jos on lapsia, on vastuussa aikuisena ettei lastensa onnellisuudelle ole haitaksi.

9/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse.

En kuitenkaan ole aina halutessani onnellinen. En aina edes pyri siihen.

Vierailija
10/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Minä itse.

Vierailija
11/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis vastuu omasta onnellisuudestaan lapselta katoaa siinä vaiheessa, kun hän kertoo toisten käytöksestä äidilleen ja tämä asettuukin näiden toisten puolelle sillä perusteella, että he ovat köyhempiä.

Kun äiti itsekin on köyhä ja lapsen mahdollisuudet tulevat kaikki hänen isänsä suvulta, josta äiti itse otti eron.

Sinä et onneksi enää ole se lapsi, niin voit olla taas onnellinen.

Vierailija
12/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin mene, siinähän on lapsesta saakka uskoteltu ihmiselle, etä hän on väärässä. Siinä on ihan mahdotonta olla onnellinen. Joko pitää luopua niistä mahdollisuuksista, joita oli, tai sitten kun käyttää niitä, tiedostaa, että tekee väärin.

Vierailija
13/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnellisuuteen peräänkuuluteta mitään vastuita :D 

Ihminen on onnellinen kun hän on siihen psyykkisesti ja henkisesti kykenevä, ja saa siihen riittävät mahdollisuudet.

Vierailija
14/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin mene, siinähän on lapsesta saakka uskoteltu ihmiselle, etä hän on väärässä. Siinä on ihan mahdotonta olla onnellinen. Joko pitää luopua niistä mahdollisuuksista, joita oli, tai sitten kun käyttää niitä, tiedostaa, että tekee väärin.

Sinä voit nyt aikuisena muodostaa oman ajatusmaailman, ja olla eri mieltä muiden kanssa.

Vierailija
15/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnellisuutta ole kuin hetkittäin jokaisen elämässä. Tyytyväisyys sen sijaan on itsestä kiinni, sattuman ja tuurin lisäksi.

Vierailija
16/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muut

Ai, aina voi syyttää hallitusta, EU:ta, Venäjää, Kelaa tai omia sukulaisia omasta onnettomuudesta?

Vierailija
17/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on oman onnensa seppä. Pääsääntöisesti.

Vierailija
18/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteiden vaikutuksen alaisena oleminen ei ole onnellisuutta :)

Vierailija
19/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi usein vaimoni kääntää hyvät asiat pahaksi. Eikä kumminkaan halua osallistua ja se harmittaa sitä. Ex tulee tuota menoa

Vierailija
20/53 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olisi onnellinen vaikka kidutuskammiossa kun hänen sukupuolielimiään leikattaisiin milli milliltä kynsisaksilla pois. Koska ap on vastuussa omasta onnellisuudestaan, eivätkä muiden teot tai tekemättä jättämiset ap:n onnellisuuteen vaikuta. Hienoa ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi