Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia: kauan vanhus elää, kun on laihtunut?

Vierailija
25.09.2022 |

Äitini 85 v on sairastellut, ja tänä kesänä tuli se laihtuminen. Näyttää kasvoiltaan ihan erilaiselta kuin koskaan ennen. Tyyliin Loiri vikana vuotena. Ei nyt niin paha kuin Elisabet viimeisessä valokuvassa, mutta muutosta on.

Äiti kuitenkin itse puhuu ensi kesän vietosta, eli mieli on hyvä.

Kauan teidän kokemuksenne mukaan vanhus elää tämän muutoksen jälkeen?

Tiedän toki, ettäse ei välttämättä kerro mistään, mutta kysynkin kokemuksia. Haluan alkaa valmistamaan itseni.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan hyvinkin eri pituiset ajat, jopa 5 vuotta ihan langanlaihana.

Vierailija
2/13 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-6 kk

Vierailija
4/13 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 93-vuotiaana kuollut äitini oli parikymmentä viimeistä vuottaan hyvin laiha.

Vierailija
5/13 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausissa isän elämä päättyi.

Vierailija
6/13 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
7/13 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu mikä syöpä jyllää

Vierailija
8/13 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin itse kykenee syömään ja juomaan. Hoitokodissa kukaan ei syötä tai juota

Siis vanhusten kuivaamossa

Vierailija
9/13 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kyllä jäytääkö mikään sairaus. Jos ei ja on vain vanhuuden tuomaa laihtumista, niin voi mennä vuosiakin. Oma äitini meni kuukausissa, tosin sairauden edesauttamana.

Vierailija
10/13 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on siitä, että laihtumiskehityksen voi saada pysäytettyä ja käännettyä toiseenkin suuntaan, jos vain pystyy syömään ja ruoka ja juoma maistuvat. 

Reilusti rasvaa ja kermaa ruokiin energiaa tuomaan. 

Mieluisia maitotuotteita, lihatuotteita, proteiinijauheita ruokiin ja tarvittaessa kaupan proteiinijuomia tai apteekin täydennysravintojuomia.

Vierailija
11/13 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on siitä, että laihtumiskehityksen voi saada pysäytettyä ja käännettyä toiseenkin suuntaan, jos vain pystyy syömään ja ruoka ja juoma maistuvat. 

Reilusti rasvaa ja kermaa ruokiin energiaa tuomaan. 

Mieluisia maitotuotteita, lihatuotteita, proteiinijauheita ruokiin ja tarvittaessa kaupan proteiinijuomia tai apteekin täydennysravintojuomia.

Nuoremmatkin voivat kipeänä ottaa täydennysravintojuomaa, esim. kerran päivässä +vitamiini. Eri asia onko köyhillä varaa tai ketään joka käy kaupassa. Mikä maistuu.

Vierailija
12/13 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaari on ollut laiha jo monta vuotta. Vuosi sitten laihtui vielä lisää. Ikää on 98v. ja edelleen pötkii.

Vierailija
13/13 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin itse kykenee syömään ja juomaan. Hoitokodissa kukaan ei syötä tai juota

Siis vanhusten kuivaamossa

Mun yli 90-vuotias mummo laihtui kun asui yksin, ei muistanut syödä ja juoda. Lopulta kaatui, loukkasi itsensä ja joutui hoitokotiin. No, siellä on tuotu ruoka ja juoma eteen ja mummo on taas terveessä painossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi