Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon olet töistä pois lasten sairastelujen takia?

Vierailija
25.09.2022 |

Mua pelottaa mennä huomenna töihin, kun oon joutunut olemaan vähän väliä pois. Pomo huokaili ja kiroili puhelimeen, kun ilmoitin viimeisestä saikusta.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhden kerran poissa töistä, nyt nuorempikin on jo 9v. Aika harvoin kipeänä kumpikaan.

Vierailija
22/31 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsi nyt kolmatta kertaa kuumeessa kesäloman jälkeen. Olen aivan todella kypsä tähän tilanteeseen. Vien lapseni takaisin vasta kun on kunnolla parantunut, mutta päiväkodissa on aina lapsia, joiden paikka olisi kotona sairastamassa. Jos vaan työnantaja ymmärtäisivät, että pidemmän päälle parempi kun niitä sairaita lapsia ei vietäisi päiväkotiin. Kun korona-aikana oltiin tarkkoja oireista ja piti odottaa kaikkien oireiden poistumista niin kokonaisuudessa poissaolopäiviä tuli paljon vähemmän.

Hei oletteko ihmiset tietoisia siitä, että suurin osa taudeista tarttuu ENNEN oireiden alkamista.Turha syytellä siis muita lapsia. Pienet lapset nyt vaan sairastelee kun vastustuskyky kehittyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsi nyt kolmatta kertaa kuumeessa kesäloman jälkeen. Olen aivan todella kypsä tähän tilanteeseen. Vien lapseni takaisin vasta kun on kunnolla parantunut, mutta päiväkodissa on aina lapsia, joiden paikka olisi kotona sairastamassa. Jos vaan työnantaja ymmärtäisivät, että pidemmän päälle parempi kun niitä sairaita lapsia ei vietäisi päiväkotiin. Kun korona-aikana oltiin tarkkoja oireista ja piti odottaa kaikkien oireiden poistumista niin kokonaisuudessa poissaolopäiviä tuli paljon vähemmän.

Hei oletteko ihmiset tietoisia siitä, että suurin osa taudeista tarttuu ENNEN oireiden alkamista.Turha syytellä siis muita lapsia. Pienet lapset nyt vaan sairastelee kun vastustuskyky kehittyy.

Minkähän takia niiden pienten lasten vanhemmat on sitten AINA itsekin kipeänä, kun lapsensa ovat kipeänä? Eikös heidän vastustuskykynsä olekaan kehittynyt?

Vierailija
24/31 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus olla pois lapsen sairauden takia pitäisi pihistää. Äiti ja isä olkoot vuorotellen kotona, ja toinen sitten iltatöihin, jos on ollut aamupäivän kotona.

Vierailija
25/31 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeus olla pois lapsen sairauden takia pitäisi pihistää. Äiti ja isä olkoot vuorotellen kotona, ja toinen sitten iltatöihin, jos on ollut aamupäivän kotona.

Miksi ihmeessä? Ei saavutetuista eduista pidä luopua hupsu.

Vierailija
26/31 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin lapsi sairastaa ainakin viikon kuukaudessa. Hänen miehensä ei koskaan jää lasta hoitamaan. Lapsi on viidennellä luokalla. Joskus pyöräilee pitkin kirkonkylää iltapäivällä sairaspäivänä. Aina on flunssa, yskää tai mahakipua. Luulen, että työkaveri myös ihan nauttii ylimääräisistä vapaista.

Vierailija
27/31 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverin lapsi sairastaa ainakin viikon kuukaudessa. Hänen miehensä ei koskaan jää lasta hoitamaan. Lapsi on viidennellä luokalla. Joskus pyöräilee pitkin kirkonkylää iltapäivällä sairaspäivänä. Aina on flunssa, yskää tai mahakipua. Luulen, että työkaveri myös ihan nauttii ylimääräisistä vapaista.

Miksi vapaasta ei saisi nauttia oli se ylimääräistä tai ei?

Vierailija
28/31 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut pois töistä lasten sairastelujen takia. Heidän ollessa pieniä olin kotiäiti ja sittemmin joko mies tai minä tekee etänä töitä jos lapsista jompikumpi on kipeä.

Vierailija
29/31 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ollut pois töistä lasten sairastelujen takia. Heidän ollessa pieniä olin kotiäiti ja sittemmin joko mies tai minä tekee etänä töitä jos lapsista jompikumpi on kipeä.

Lapset 8 ja 10

Vierailija
30/31 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein sulle. Ei kukaan voi olla määrättönästi pois töistä ilman seuraamuksia.

Seuraamuksia kun lapsi on sairas?

Vierailija
31/31 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein sulle. Ei kukaan voi olla määrättönästi pois töistä ilman seuraamuksia.

Seuraamuksia kun lapsi on sairas?

Ei tietenkään sillä perusteella, mutta kyllä ne sopivat perusteet sitten aikanaan löytyvät. Esim. kun YT:t iskee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi