Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun äiti on peloissaan, miten estän sen vaikutuksen lapsiini?

Vierailija
25.09.2022 |

Voi olla että tarvitsisin jotain apua, mutta ei sitä noin vain ole saatavilla.
Pelkään tulevaisuutta paljon. Osa ehkä perustellusti, osa vähemmän. Kuitenkin kaikki vaikuttaa puheisiini ja käyttäytymiseeni.
Lapset ovat murrosiässä, heille kaikki maailmassa aukeaa ihan uutena. En millään haluaisi oman ahdistukseni siirtyvän heihin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemalla itsellesi apua. Siitä on apua sekä itse asian kanssa, mutta on myös esimerkki lapsille siitä, että apua voi hakea.

Vierailija
2/6 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komenna ukko pois sängyn alta ja mene itse sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ole terapeuttejasi, joten heille voi olla raskaampaa aistia tunteitaisi kuin  jos puhut suoraan lyhennetyn, hallitsemasi version tunteistasi ja peloistasi. Lupaa myös heille hakea apua tunteittesi selvittämiseksi.

Olisi hyvä, että selvität itsellesi mitä pelkäät eniten ja laadit listan niistä kaikista. Ovatko ne pelkäämisen arvoisia?

Vierailija
4/6 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän perheessä puhuta real lifen asioita?

Murkkujahan just luulis kiinnostavan.

Vierailija
5/6 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että tiedostat tilanteesi ja pelkosi. Tärkeää, että haet itsellesi keskusteluapua. Oma äitini alkoi pitämään minua terapeuttinaan kun olin teini-ikäinen, "koska olin niin fiksu". Teinit ovat valtavan viisaita, lojaaleja ja empaattisia, joten tärkeää, ettet käytä näitä ominaisuuksia hyväksesi. Olen itse kärsinyt koko ikäni äitini peloista ja olen näitä purkanut omassa terapiassani. Äitini ei luonnollisesti vieläkään ole hakenut itselleen apua. Itsenäistymiseni hidastui, koska kannattelin äitiäni. Vasta nyt yli 30-vuotiaana olen alkanut vetämään rajojani.

Nuorille on tärkeää opettaa tervettä tunneilmaisua. On ok pelätä. Älä ala pelkosi kautta varmistelemaan, että mitään pahaa ei tapahdu. Se lisää pelokkuutta. Maailma on epävarma paikka ja asiat ovat niinkuin ne ovat. Tottakai täällä voi tapahtua mitä hyvänsä, mutta asiat myös aina järjestyy. On kuitenkin tärkeää pyrkiä keskittymään tähän hetkeen. Tulevaisuutta ei vielä ole olemassakaan ja mennytkin on enää muistoja vain. 

Vierailija
6/6 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sut pelottelee??

Itseäni on kiusattu vielä aikuisena, ja kiusataan yhä.

Se, miksei homma toimi kiusaajien toivomalla tavalla onkin salaista tietoa.

Kivaa päivää.