Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison juominen vie kiinnostuksen

Vierailija
24.09.2022 |

Mies kaipaa arvostusta enemmän. Hän juo joka päivä suuria määriä olutta. Heti kun tulee töistä. Joka päivä. Joskus menee vain 10. Ne on yleensä arkipäiviä. Työnsä hoitaa kohtuullisen hyvin, kun toleranssi on niin hyvä, eikä pahemmin tule edes krapulaa.

Miten voin arvostaa ihmistä jota en näe selvänä kuin pienen hetken päivästä? Tällaista on ollut viimeiset kuutisen vuotta. Väkivaltaa ei ole. Muutenkin suhde on asian huomioon ottaen hyvä. Mutta eihän siinä normi arkea eletä, kun toisella on aina tölkki kourassa. Nytkin sammaltaa ja vituttaa, kun ei voida olla niinkuin normaalit ihmiset.

Hän ei aio lopettaa. Vähentää yrittää, mutta ei siitä mitään näytä tulevan. Kuulemma minä olen syy, kun sitä menee niin paljon. No, mun käytös johtuu siitä juomisesta...enkä todellakaan ole sellainen mitä hän väittää. Päinvastoin, mun sietokyky on näköjään huippuluokkaa. Onneksi ei ole lapsia.

Vertaistukea? En kaipaa ihmettelyä osakseni, tiedän olevani idiootti jo muutenkin.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tohon nyt sanoisi kuin että tsemppiä sitten.

Voisitko pohtia al anonia? Saisit sitä vertaistukea.

Vierailija
2/97 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 10 pulloa illassa on kauheasti ja vaikka hän vaikuttaa olevan töissä ihan ok, niin eihän tuo voi olla vaikuttamatta. Alkoholisti valitettavasti keksii syyn aina huomiselle. Nyt se olet sinä, joku muu päivä stressi jne.

Kannattaa nyt miettiä, jatkaako eteenpäin hänen kanssaan, sinä et voi pakottaa häntä lopettamaan, päätös on hänen itse tehtävä. En oikein näe, että kohtuukäyttöön hänellä on mahdollisuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et voi vaikuttaa siihen, juoko mies vai ei. Sinun täytyy itse päättää, katsotko juomista vai et. Jos päätät katsoa, niin se on valintasi. Jos taas päätät, ettet katso, niin se tarkoittaa eroa ja uudenlaista tulevaisuutta.

Vierailija
4/97 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 pulloa illassa on 70 pulloa viikossa. Jonkin aikaa ihminen kestää tuollaisia määriä, mutta ennen pitkää koituu terveysongelmia. Se on aivan selvä asia. Juomari ei tietenkään itse myönnä mitään ongelmia ja vähättelee terveysriskejä, mutta sellainen puhe kuuluu juomarin tyyliin.

Vierailija
5/97 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akat hiljaa.

Vierailija
6/97 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se juoppo!!

🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃

Vierailija
7/97 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teillä ei ole lapsia.

Vierailija
8/97 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa. Selkeästi olet ihminen, jonka kanssa ei selvin päin pysty olemaan.

Vierailija
9/97 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 pulloa illassa on 70 pulloa viikossa. Jonkin aikaa ihminen kestää tuollaisia määriä, mutta ennen pitkää koituu terveysongelmia. Se on aivan selvä asia. Juomari ei tietenkään itse myönnä mitään ongelmia ja vähättelee terveysriskejä, mutta sellainen puhe kuuluu juomarin tyyliin.

Sekin on minimi arkena. Voi mennä 15. Viikonloppuna menee 20-27 päivässä, aamulla aikaisin kun aloittaa. Tiedän, ja olen myös sanonut, että sisuskalut ei tuommoista kauaa kestä. Tuntuu kamalalta, että pullokin on hänelle ilmeisesti minua tärkeämpi ja silti hän odottaa arvostusta, kun katselen hänen makaamista sohvalla laiskana.

Luulen, että kyllä hän pystyy olemaan juomatta, mutta ei halua.

Vierailija
10/97 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti kykeni siihen yli 10 vuoden ajan.

Vierailija
11/97 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tapas sanoo että hän juo sen takia ku meillä ei oo lapsia, mutta jos meillä olis lapsia, niin silloin hän ei ryyppäis, tekosyitä aina riittää

Vierailija
12/97 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdit liikaa häntä, määriä, terveyttä ja motiiveja. Ota oma elämäsi takaisin. Vaikka juuri etsimällä vertaistukea noin alkuun.

Vierailija
13/97 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakko sanoa että miksi olet tuon kanssa? Kun kerran itsekin tajuat ettet halua olla ihmisen kanssa, joka ei koskaan ole selvinpäin.

Vierailija
14/97 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on/oli sama tilanne. Mies käytti liikaa alkoholia. Töissä käy jne, mutta usein vapaapäivinä olutta. Tilanne kärjistyi siihen että yks päivä töissä tulostin eropaperit ja sanoi miehelleni kotiin tullessani että se on ero nyt, ala allekirjoittaa. Miehelleni tuli hätä. Hän tiesi että nyt on tosi kyseessä. Mieheni soitti heti lääkärille ja pyysi apua. Nyt antabus menossa ja käy psykologilla sekä lääkärillä juttelemassa. Lupasin vielä jatkaa avioliittoa. Suunnitelmat on kuitenkin valmiina jos mieheni aloittaa tissuttelun taas. En meinaa tuhlata elämääni juovan miehen kanssa, nou nou. Tsemppiä aloittajalle.

Vierailija
15/97 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. alkoholisti jonka on pakko syyttää muita juomisestaan.

Vierailija
16/97 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä oletatte ap:n olevan nainen? Voihan se alkkis olla vaimokin??

Vierailija
17/97 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä oletatte ap:n olevan nainen? Voihan se alkkis olla vaimokin??

Siitä että ap sanoi että kyseessä on mies. Onhan se toki mahdollista että ap:kin on mies.

Vierailija
18/97 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet mahdollistaja, kun katselet tuollaista. Mies voi juoda, kun tietää, että sinä pysyt siinä, vaikka hän juo.

Vierailija
19/97 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti teillä ei ole lapsia.

Luetunymmärtäminen = 0

Vierailija
20/97 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ukko on niin saamaton, että ei osaa erota veemäisestä akasta, pitäiskö tämän akan sitten nostaa kytkintä?

Mitä ihmeen vertaistukea ap tarvitsee? Kenenkään täyspäisen ei tarvitse kuunnella alkoholistin syyttelyä.

Oon itse ollut alkoholistin vaimo ja kyllä se viimeinen syyllinen on aina alkkiksen mielestä alkkis itse. Sitä ennen syyllisiä juomiseen ovat vaimo, naapuri, sukulaiset, työkaverit jne.