Unilääkeestä
Olen kärsinyt unettomuuden eriasteista kymmeniä vuosia. En jaksais enää. Onko olemassa lääke, jota voi käyttää säännöllisesti ja toimii antaen edes 6 tunnin yöunen?
Kiitos asiallisista vastauksista.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Zolpidem. Toimii myös jatkuvassa käytössä vaikka muuta väitetään, tiedän yli 20 vuoden kokemuksella:
Sama täällä 😬
Vierailija kirjoitti:
imovane vai zolpidem helpompi saada?
Eikö ne ole vähän samoja?
Melkein kaksi vuotta nukuin Tenoxin avulla. Reseptien uusiminen oli hankalaa ja epävarmaa. Onneksi työterveyslääkäri ymmärsi vaikean elämäntilanteeni (avioero). Kun elämä tasaantui niin päätin, että haluan vierottaa itseni bentsoista. Nykyään nukun Bertils melatoniini ja yrtit - valmisteen avulla. Nukun todella hyvin ja aiemmat univaikeudet tuntuvat todella kaukaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niissä jokin ero. Mulle imovane aiheutti aamulla tunteen kuin olisi lievästi humalassa. Kerroin siitä lääkärille että pitäisi pystyä ajamaan autoa aamulla. Vein loput imovaanit apteekkiin ja sain stelloja tilalle. Niistä ei tullut mitään oloja aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zolpidem. Toimii myös jatkuvassa käytössä vaikka muuta väitetään, tiedän yli 20 vuoden kokemuksella:
Sama. Lääkärin kanssa vaan joutuu säännöllisesti vääntämään reseptin uusimisesta.
Sama myös täällä. Käytin monen vuoden ajan joka yö, toleranssi ei kasvanut yhtään, ja toimi.
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni on että molempia nykyään yhtä vaikea.
Vierailija kirjoitti:
Kumpaakaan ei saa helposti. Ketipinorit kyllä saat kun vain mainitset uniongelmat :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpaakaan ei saa helposti. Ketipinorit kyllä saat kun vain mainitset uniongelmat :D
Mikä on aivan uskomatonta! Aivot tuhoavia psykoosilääkkeitä nukkumiseen, mutta unilääkettä ei koska riippuvuusriski 😳
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli Ketipinoria, se lihottaa ja heikentää kognitiota.
Väsyttävät antihistamiinit toimivat monelle esim. Atarax, Doxal. Z-lääkkeet ovat hyviä myös pitkässä käytössä esim. Zopinox.
Kokeile ensin melatoniinia. Tosin sekin turvottaa. Kaikki unilääkkeet turvottavat, mutta Ketipinor ja Remeron/mirtatsepiini ovat tässä suhteessa pahimpia. Jälkimmäinen aiheuttaa myös monille kouristuskohtauksia.
Kaikkein paras olisi cbd-öljy mutta sitä ei Suomesta saa. Kun asuin Hollannissa nukuin kuin tukki tuon ansiosta. Suomessa on pakko käyttää lääkkeitä jotka paljon vaarallisempia ja koukuttavampia.
Sitä saa Suomesta nykyään ihan laillisesti. Tosin sitä markkinoidaan ihon hoitoon :D esim kärkkäiseltä olen tilannut. Ihan kuin tuo olisi vähän unta parantanut, ja mä olen hyvin skeptinen kaikkien unilääkkeiden suhteen.
Mulla on ollut teinistö asti todella pahaa uniongelmaa ja kokeilujen lääkkeiden lista pitkä, lääkärikin sanoi että aika toivottomalta näyttää.
Mutta miten ihmeessä saatte zopinoxia/imovanet pitköaikaisköyttöön? 😯 Eikö toleranssit nouse?
Mullakin se ainoa sivuoireeton lääke, ja se on vähentänyt myös rauhoittavan tarvetta mutta saan jatkuvasti pelätä, että uusinta loppuu.
Mitä kaikkea ap olet kokeillut?
Kaikkia yllämainittuja. Kiitos vastauksista. Cbd ? kiinnostaa ja Zolpidem. Täytyy neuvotella lääkärin kanssa. Onko pk- seudulla lääkäri, joka jotain ymmärtää näistä meidän ongelmista?
Kiitos.
A-M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketipinor
Täytyy olla debiili, jos oikeasti suostuu käyttämään neuroleptiä uniongelmiin. Hyvästi aivot ja kognitiot.
No miten sen nyt ottaa. Itse en nuku ilman ketiapiinia, ja silloin ne kognitiot vasta päin persausta onkin. Ei toimi muisti eikä keskittyminen, jos ei nuku.
Mä valvon välillä pari vrk putkeen. Alan olla ihan lopussa. Mirtazapin, Triptyl, melatoniini kokeiltu. Ketipnor ei.
Zopinoxia ja Stellaa käytän myös.
CBD:llä on ainoastaan placebo-vaikutus, sitä on vaan hypetetty jonain uutena luonnon ihmelääkkeenä, tutkimustuloksia ei ole kuin kahdesta lasten harvinaisesta epilepsiamuodosta.
Minäkään en ymmärrä miksi nukahtamislääkkeitä ei saisi käyttää. Esim Z:t.
Lääkäri määräsi minulle hormonikorvaushoidon kun menin lääkärille valvottuani kolme yötä. Olin niin sekaisin etten edes tajunnut että että hormoneja määrättiin. Gynekologi kielsi koska suvussamme niin paljon rintasyöpää.
Melatoniini, Ketopinor ja Imovane. Saa nähdä saanko enää jatkossa Imovanea, kun on lääkärin tapaaminen tulossa. Toivottavasti saat tarvitsemaasi apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tsopikloni vs tsolpideemi vaikuttavana aineena. Imovane ja Zopinox ovat kyllä samoja (molemmissa tsopikoni), mutta Zolpidem on eri. Nonbentsodiatsepiineihin toki kuuluvat kaikki.
Vierailija kirjoitti:
CBD:llä on ainoastaan placebo-vaikutus, sitä on vaan hypetetty jonain uutena luonnon ihmelääkkeenä, tutkimustuloksia ei ole kuin kahdesta lasten harvinaisesta epilepsiamuodosta.
Eiköhän tuossakin ole vähän sama kuin kaikessa muussakin lääkinnässä ja luontaistuotteissa.
Se mikä auttaa yhdellä, ei välttämättä vaikuta toisella millään.
Törkeän kallistahan tuo on, halvin pikku purkki minkä olen löytänyt 10% uutetta maksaa 40e.
Ja ketipinoria saa lääkäriltä ensinäkemältä reseptillä 100kpl muutamalla eurolla.
Kokeileekohan ne lääkärit itse noita määräämään myrkkyjä? Enkä halua pelotella aapeeta, Ketipinorin sopii mainiosti joillekin.
Mielestäni luontaistuotteet tulisi rinnastaa lääkkeihin ja saada niitäkin reseptillä.
Update;
Nyt käytössä 3 kpl imovanea 7.5 mg ja tueksi Ataraxia, lisäksi masennuslääke. Eikä nukuta. Perkele!!!!!!
Ap