Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tsemppausta ja vertaistukea? Taas edessä sukujuhlat, joihin EI kiinnosta mennä....

Vierailija
24.09.2022 |

Sinällään olisi mukava olla sukulaisten kanssa väleissä, mutta ovat kovin viinaan menevää sorttia (nämäkin juhlat sellaiset, joihin lapset aluksi tervetulleita, mutta heidän toivotaan poistuvan pian), sekä täysin itseään täynnä olevaa porukkaa.

Olisin paljon mieluummin kotona lasteni kanssa, kuin näkisin laittautumisen vaivan, matkustaisin tunnin verran juhliin, joihin olen tunniksi tervetullut, ja sitten taas takaisin. Koko ilta menee tässä sekoilussa. Juhla virkistävimmillään pönötystä, pahimmillaan ovat pitäneet jo omat etkot ja ovat maistissa.

Todella läheisestä sukulaisesta kyse, joten en enää kehtaa kieltäytyä. Tsemppausta tai vertaistukea kenelläkään antaa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos elämä on noin vaikeaa, niin miksi oletat, että juuri sinä kunnioittaisit juhlaa läsnäolollasi vaatimalla muita toimimaan  niin kuin sinä haluat?

Haluatko tarkentaa ketä olen vaatinut toimimaan miten minä haluan?

Ap

Vierailija
22/31 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdistäkää reissuun jotakin muuta kivaa ko. paikkakunnalla, niin ei tunnu ihan hukkareissulta. Menette johonkin syömään tai kaupoille tai nähtävyyteen. :D

Tämä olisi muuten hyvä, mutta juhlat sijaitsevat pellon keskellä:D näin karrikoidusti. Mutta siellä ei ole yhtään mitään fiilisteltävää. Vain iso maatalo keskellä maalaismaisemaa.

No tää onkin paha.. Ei edes mitään kotieläinpuistoa? xD Matkan varrella ikea tai mcdonalds? (Voi olla lapsille elämys)

Ehkä joku hikinen abc asema voi olla:D Olisihan sekin tietysti elämys:D

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että sinut on kutsuttu siksi, että kutsutta jääneenä päästäisit käm 'alan porun. Eli et ole oikeasti tervetullut, mutta kun serkutkin on kutsuttu, ei sinua voi jättää sivuun.

En ole ikinä ymmärtänyt, miksi juhlien pitää olla rennot. Miten ne silloin eroaisi arjesta`?

Sinulle jäykkyys on juhlavaa ja siksi kivaa. Useimmille se on vain ikävää.

Vierailija
24/31 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole käynyt vuosiin sukujuhlissa mutta ongelmana enemmin ahdistus sosiaalisista tilanteista.

Miten olisi jos veisitte juhlakalun jonain toisena päivänä ulos syömään?

Vierailija
25/31 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voit nostaa kissan pöydälle, ja puhua asiasta. Samalla voit kertoa, ettei tunnin pikavierailu jatkossa kiinnosta.

Haluat olla kunnioittava, mutta tässä tapauksessa olet kyllä kynnysmatto.

Vierailija
26/31 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että sinut on kutsuttu siksi, että kutsutta jääneenä päästäisit käm 'alan porun. Eli et ole oikeasti tervetullut, mutta kun serkutkin on kutsuttu, ei sinua voi jättää sivuun.

En ole ikinä ymmärtänyt, miksi juhlien pitää olla rennot. Miten ne silloin eroaisi arjesta`?

Todennäköisesti. Miksi kukaan sukulainen haluaisi minua paikalle, kun kaikki tietävät, etten liity heidän ryyppyremmiinsä kuitenkaan? Kyse ei ole omien sukulaisteni kohdalla siis mistään kuoharimaljoista ja viinin siemailusta, vaan alkoa vedetään kaksin käsin, oksennetaan ja tapellaan.

Ap

Vierailija
27/31 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdistäkää reissuun jotakin muuta kivaa ko. paikkakunnalla, niin ei tunnu ihan hukkareissulta. Menette johonkin syömään tai kaupoille tai nähtävyyteen. :D

Tämä olisi muuten hyvä, mutta juhlat sijaitsevat pellon keskellä:D näin karrikoidusti. Mutta siellä ei ole yhtään mitään fiilisteltävää. Vain iso maatalo keskellä maalaismaisemaa.

No tää onkin paha.. Ei edes mitään kotieläinpuistoa? xD Matkan varrella ikea tai mcdonalds? (Voi olla lapsille elämys)

Ehkä joku hikinen abc asema voi olla:D Olisihan sekin tietysti elämys:D

Ap

Pienille lapsille sekin on elämys, ellette joka viikko sellaisissa ramppaa.

Vierailija
28/31 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole käynyt vuosiin sukujuhlissa mutta ongelmana enemmin ahdistus sosiaalisista tilanteista.

Miten olisi jos veisitte juhlakalun jonain toisena päivänä ulos syömään?

Tuo voisi olla hyvä idea, mennä käymään jonain toisena päivänä lahjan kanssa.

Ap

Vierailija
29/31 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pämpätään, niin hauskoilta juhliltahan nuo kuulostaa!

Ne pahimmat sukulaisjuhlathan on niitä, jossa jäykistellään ja tökötetään selvinpäin tai korkeintaan yksi kuohari ja lasiviiniä, kaikki ajokunnossa. Niitä ei kestä millään.

Aina voi jättää menemättä.

Vierailija
30/31 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pämpätään, niin hauskoilta juhliltahan nuo kuulostaa!

Ne pahimmat sukulaisjuhlathan on niitä, jossa jäykistellään ja tökötetään selvinpäin tai korkeintaan yksi kuohari ja lasiviiniä, kaikki ajokunnossa. Niitä ei kestä millään.

Aina voi jättää menemättä.

Toiset tykkää, ja sen ymmärrän. Itse en juo alkoholia, niin en viihdy ko ympäristössä. Pidän itse enemmän pienemmän porukan juhlista, jossa kaikki ovat, koska haluavat.

Ap

Vierailija
31/31 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, että tunnin ajomatkalla ei ole mitään kaupunkia tai kirkonkylää, jossa käydä syömässä? En usko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi