Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nopeasti tulokset istukkabiopsian jälkeen?

30.10.2006 |

Hei!

Miten nopeasti olette saaneet tulokset istukkabiopsian jälkeen?

Meille sanottiin että 1-2 vko, sitten 2 vko ja vielä kolmas versio oli viimeistään 4 viikon jälkeen. Nyt on mennyt 1,5 vko ja en kestäisi odottaa enää kauan.

Enna

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jostain kuullut ja lukenut kanssa tuon 1-2 viikkoa. Soita ja kysy niistä. Joissakin paikoissa lähetetään kirje jos tulokset ok ja postihan voi kestää päivän tai pari, jos osuu viikonloppu väliin niin enemmänkin. Tuskin joudut enää kauaa odottamaan. Tsemppiä odotukseen, tiedä sen olevan suorastaan yhtä helvettiä, itse odotin vajaat 3 viikkoa lapsivesitutkimuksen tulosta.

Vierailija
2/12 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotin noin pari viikkoa. Oli todella tuskallista odottaa vastausta ja pelätä puhelinsoittoa. Huonot uutiset kun ilmoitetaan puhelimitse, hyvät kirjeitse. Jos teillä on kulunut kokeesta aikaa jo parisen viikkoa, uskoisin kirjeen olevan matkalla.

Onnellista odotusta!

Naksis 36+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tehtiin biopsia NKL:lla ja vastauksia odotimme kaksi viikkoa, vastaukset normaalisti valmistuvat viikossa, mutta vauvamme solut eivät olleet lähteneet jakautumaan, joten he tekivät lisäkokeita tai uusivat ko. kokeen (?) Soita sinne heille niin minäkin tein !!!! Odottaminen on kamalaa, mutta aivan varmasti kirjeenne on jo matkalla teille kotiin.

Onnea odotukseen !!! t.emmi

Vierailija
4/12 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu täysin siitä miten solut lähtevät kehittymään. Odottavan aika on pitkä :(

Itse olen odotellut lapivesitutkimuksen tuloksia pari kertaa ja ne ovat onneksi valmistuneet jo parissa viikossa.

Vierailija
5/12 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähestulkoon 3 viikkoa NKL:lla.Ehdin jo puhelimitse soitella pari kertaa ennen kuin tulos valmis.Jokainen tuntikin odotusta kun oli yhtä piinaa!

Taidettiin muuten olla " Naksis" :ksen kanssa samana päivänä tutkimuksessa aikoinaan,kun silloin jälkimainingeissa täällä palstailtiin ;)

T.Empula rv 35

Vierailija
6/12 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni tuo 3 viikkoa ja sitten pamahti kirje kotiin postilootasta! Tiedän, että odottaminen piinallista. Sitä miettii kaikkea mahdollista ja mahdotonta.

Vierailija
7/12 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Saimme tänään tulokset postissa ja tulos oli että sikiön kromosomit ovat normaaleja. Tuntuu todella ihanalta.

Tiedän että tämä ei todellakaan tarkoita että kaikki varmasti on hyvin. On kaikkea muutakin mitä voi olla huonosti. Mutta nyt tällä hetkellä ollaan kuitenkin iloisia tästä tuloksesta.

Miten sen sydämen kanssa? Lääkäri sanoi että 10 % oli sydänvika. Saatiin kutsu sikiödiagnostiikkaosastolle ultraan 18.12. Sillloin minulla olisi 20 viikkoa täynnä. Onko tämä sydämen takia vai korvaako tämä rakenneultraa? Milloin sydämen voisi aikaisintaan näkyä hyvin?

Onko todennäköisempää että jos niskapoimu on yli 3 mm niin on jotain muuta viikaa vai viittaako tämä ainoastaan kromosomeihin tai sydänvikaan?

Kiitollinen vastauksista.

Enna

Vierailija
8/12 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kromosomituloksista!

Meillä odoteltiin lapsivesipunktio-tuloksia yli kolme piinaavaa viikkoa ja saatiin myös ~onneksi~ normaalit kromosomit-tulos!

Rakenne-ultraan sain samalla ajan, kun punktiossa olin, kun lääkäri halusi myös sydämmen tutkia kunnolla!

Rv 21+4 tehty rakenneultra antoi lisää miettimisen ja pelkäämisen aihetta, kun lääkäri ei nähnyt jotain osaa sydämmestä kunnolla vaan antoi parin viikon päähän uuden ajan!

Viikoilla 23+5 sydän ultrattiin uudestaan, eikä siinä mitään vikaa näkynyt.

Rakenne ultrassa tutkittiin samalla myös muut sisäelimet, raajat, vatsanpeitteet ja selkäranka.

Mua ekassa r-ultrassa peloteltiin, että vauvalla voi olla selkäydinkanava tai vatsanpeitteet auki tai huuli-suulakihalkio, mutta mitään sellaiseen viittaavaa ei sit siinä tokassa ultrassakaan löytynyt!

Sulle annettu ultra-aika on varmaan kans rakenneultra, missä sitä sydäntä tutkitaan tarkemmin ja katotaan tietty muutkin elimet.

Tsemppiä jatkoon!!

Vierailija
9/12 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi!

Oliko nämä suu-huuli ja muut riskit myös niskapoimusta johtuen vai jostain muusta?

Tiedätkö voidaanko sydäntä nähdä ennen vko 20?

Ennaä

Vierailija
10/12 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ennalle!

Minä en ollut istukkabiosiassa vaan lapsivesitutkimuksessa ja sen yhteydessähän katsottiin myös rakenteita, se oli viikolla 16-17. Lääkäri sanoi, että ei tarvi välttämättä mennä enää rakenneultraan, mutta että yleensä punktion jälkeen vielä ultralla katsotaan, että kaikki on ok. Näin siis minullakin viikolla 20 katsottiin vielä ultralla, se ei ollut rakenneultra (kun meidän kunnassa ei ole lääkäriä joka olisi siihen erikoistunut), mutta kuulemma joitakin rakenteita tutkittiin, esim. juuri sydän. Kaikki näkyy silloin jo ok. Itse en sitten mennyt kunnolliseen rakenneultraan ollenkaan, mutta ehkä menen vielä 4d:hen.

En tiedä turvotuksista, mutta tuo 3mm viittaa kai sydänvikaan ja/tai kromosomimuutoksiin eli kai se sydän halutaan vielä varmistaa. Jos turvotusta on paljon yli rajojen, niin silloin on yleensä muuta vikaa. Kyllä teillä varmaan kaikki on kunnossa!

Kirjoittelehan vielä ultran jälkeen.

Vierailija
11/12 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enna72:

Kiitos vastauksestasi!

Oliko nämä suu-huuli ja muut riskit myös niskapoimusta johtuen vai jostain muusta?

Tiedätkö voidaanko sydäntä nähdä ennen vko 20?

Ennaä

En tiedä kuinka aikaisilla viikoilla sydän nähdään kunnolla, mutta mulla näkyvyyttä haittasi vatsanpeitteet, edessä oleva istukka ja vauvan huono asento!

Luulisi kuitenkin, että kun sinulle on aika annettu rv 20 niin silloin jo sydän on niin kehittynyt, että siitä pitäisi kaikki olennainen näkyä!

Mulla nuo huulihalkio+ muut jutut tuli ilmeisesti siitä kun lapsivedessä oli joku arvo vähän korkealla, ei siis suoranaisesti liittynyt niskaturvotukseen..

Sikiön niskaturvotus saattaa johtua käsittääkseni pelkästään sydänviastakin, minkä takia sydän tutkitaan tarkkaan sikiöiltä, joilla on turvotusta ollut yli 3mm.

Muutenkin tuntuu, että nykypäivänä vauva tutkitaan tosi tarkkaan jos vähänkin on aihetta ja se aiheuttaa huolta tietysti odottaville vanhemmille, kun aina odotellaan uutta aikaa tutkimuksiin tai tuloksia jostain..

mammutti

Vierailija
12/12 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin sitten rakenneultrassa eilenn ja kaikki näytti olevan hyvin, sydän myös. Käytiin yksityisellä, Caccaiatore, koska en kestänyt odottaa sinne rv 20, joka on vasta joulua edeltävällä viikolla. Eilen olin 17+2 ja silloin jo kaikki näkyi hyvin, ainakin tämän Cacciatoren hyvillä laitteilla ja kokemuksella.

Enna