Sm-liiga ongelmissa, katsomot tyhjillään. Miksi sinä et käy lätkämatsissa?
Ihan vaan provoilematta jos saisi vähän vastauksia ?
Tämän tyylistä minigallupia on hankala toteuttaa fanisivustoilla koska enemmistö käy katsomassa pelejä paikan päällä. Joten: miksi et käy peleissä?
Kommentit (284)
Tuote ei ole kiinnostava. Kun sm-liiga laittoi kaikki pelit maksumuurien taakse lopetin seuraamisen, en ole vuosiin edes jaksanut katsoa tuloksia, en tiedä pelaajia, enkä oikeastaan mitään mitä tapahtuu sm-liigassa. En ole valmis maksamaan isoja summia jostain joka ei kiinnosta, sm-liiga tuntuu vain harmaalta suorittamiselta ilman kummempaa viihdearvoa, kallis kalja halleissa tylsien pelien ääressä ei houkuta.
Sm-liiga teki virheen ollessaan ahne ja laittamalla kaikki "tv" otttelut maksulliseksi, se tarkoitti sitä että lyhytnäköisesti saatiin rahastettua ihmisiä vuosia, mutta pikkuhiljaa ihmiset ovat kaikonneet ja uusia faneja, uuden sukupolven faneja ei ole tullut tarpeeksi, niitä jotka olisivat kasvaneet suomalaisen jääkiekon äärellä ja ottelut merkitsisivät heille jotain.
Ahneella on se kuuluisa loppu, jonka sm-liiga saa nyt todistaa omakohtaisesti. Minä maksava asiakas, minulle on tarjolla paljon muutakin josta olen valmis maksamaan, jos tuote kiinnostaa minua, te kilpailette minun rahoista ja vuosia olette pitäneet minua itsestäänselvyytenä, ettekä ole panostaneet tuotteessen oikealla tavalla.
Ps. Yksi vinkki, laittakaa kaikki sm-liiga pelien sisältö avoimeksi jota kaikki voivat käyttää eli ne ihmiset jotka mahdollisesti ovat vielä kiinnostuneet voivat tehdä someen koostevideoita maaleista, taklauksista ja otteluiden tapahtumista, nyt tämä on kiellettyä ja tekijänoikeuksien vastaista. Monet urheilulajit ovat huomanneet, että antamalla fanien tehdä sisältöä on se mainosta jota ei isolla rahallakaan saa ja viraalit videot netissä toisivat myös katsojia halliin.
T.Ex-fani M46
Jos vertaa jalkapalloon, koripalloon tai lentopalloon niin ilmeinen ongelma tämän lätkän kanssa on pieni peliväline jota ei tosiaan suuren osan aikaa pelistä näe. Edes aloituksissa. Ensin se on erotuomarin kourapohjassa eikä peliinkään sitä aseteta esteettisesti *) vaan paiskataan mahdollisimman vaikeasti. Ja jos kyse on ei-haukankatseisesta katsojasta niin ei se keissi siitä muutu sen suhteen miksi katsomot eivät pullistele.
*) jääkiekosta puuttuu muutenkin estetiikka. Luistelu on taitavaa, vauhtia riittää ja on komeita syöttöjä. Mutta suurimman osan ajasta melkoista runnomista. Ja maalit vaikka vaativatkin taitoa ja hyvää ajoitusta ovat esteettisiltä arvoiltaan kyllä paremmin sanoitettuna silkkaa sohellusta.
Jääkiekko pitäisi keksiä uudelleen palkitsemaan enemmän taituruutta ja kyllä kikkailua!
EVVK. Liiga voidaan lopettaa.
En katsonut esim. Suomen MM loppuotteluita televisiosta.
Ihmiset kyllä virheellisesti väittää, että suomalaisia ei kiinnosta jääkiekko ollenkaan, eihän tämä paikkaansa. Maaottelut ja NHL kiinnostaa, sm-liiga on pulassa, se ei kiinnosta. Tuote nimeltä sm-liiga on ongelmissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuote ei ole kiinnostava. Kun sm-liiga laittoi kaikki pelit maksumuurien taakse lopetin seuraamisen, en ole vuosiin edes jaksanut katsoa tuloksia, en tiedä pelaajia, enkä oikeastaan mitään mitä tapahtuu sm-liigassa. En ole valmis maksamaan isoja summia jostain joka ei kiinnosta, sm-liiga tuntuu vain harmaalta suorittamiselta ilman kummempaa viihdearvoa, kallis kalja halleissa tylsien pelien ääressä ei houkuta.
Sm-liiga teki virheen ollessaan ahne ja laittamalla kaikki "tv" otttelut maksulliseksi, se tarkoitti sitä että lyhytnäköisesti saatiin rahastettua ihmisiä vuosia, mutta pikkuhiljaa ihmiset ovat kaikonneet ja uusia faneja, uuden sukupolven faneja ei ole tullut tarpeeksi, niitä jotka olisivat kasvaneet suomalaisen jääkiekon äärellä ja ottelut merkitsisivät heille jotain.
Ahneella on se kuuluisa loppu, jonka sm-liiga saa nyt todistaa omakohtaisesti. Minä maksava asiakas, minulle on tarjolla paljon muutakin josta olen valmis maksamaan, jos tuote kiinnostaa minua, te kilpailette minun rahoista ja vuosia olette pitäneet minua itsestäänselvyytenä, ettekä ole panostaneet tuotteessen oikealla tavalla.
Ps. Yksi vinkki, laittakaa kaikki sm-liiga pelien sisältö avoimeksi jota kaikki voivat käyttää eli ne ihmiset jotka mahdollisesti ovat vielä kiinnostuneet voivat tehdä someen koostevideoita maaleista, taklauksista ja otteluiden tapahtumista, nyt tämä on kiellettyä ja tekijänoikeuksien vastaista. Monet urheilulajit ovat huomanneet, että antamalla fanien tehdä sisältöä on se mainosta jota ei isolla rahallakaan saa ja viraalit videot netissä toisivat myös katsojia halliin.
T.Ex-fani M46
Tåå onkin muuten ihan totta. Ennen katsoin otteluita telkkarista ja tiesin pelaajiakin nimeltä. Nyt kun on tippunut kärryiltä, niin eipä sm kisatkaan kiinnosta kun ei ole seurannut. Tämä olikin tehokas tapa päästä eroon kaikista puolella silmällä seuraajista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen oli Nokia-areenassa minä ja 12 000 muuta. Oli tunnelmaa! Ilveksen ja Tapparan paikallispelit ovat tällä hetkellä ainoita, jotka vetävät porukkaa. Lippu maksoi 30 e, paikka oli ihan hyvä ja sieltä näki hyvin. En kokenut tarvetta sen parin tunnin aikana syömiseen tai juomiseen, normaali ihminen huolehtii ruokailunsa kuntoon niin, ettei ole sudennälkä juuri sillä hetkellä kun tuhat muuta jonottaa makkaraa. Omituista, jos ei paria tuntia pärjää ilman ruokaa tai juomaa, saati että viitsisi valittaa ruokien hinnoista. Ostaminen on ihan vapaaehtoista.
Oheismyyntiä järjestäjät nimenomaan haluavat!
Halutkoot, oheisostopakkoa ei silti edelleenkään sisälly pääsylippuun.
Ei kiinnosta suomalainen jääkendo, jossa jään päällä sohitaan kepeillä toisia.
Tosin, mestaruuksia toivon Tepsille, koska se on isäni lempijoukkue täällä Kuopiossa. Hunajata!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.Ex-fani M46
Tåå onkin muuten ihan totta. Ennen katsoin otteluita telkkarista ja tiesin pelaajiakin nimeltä. Nyt kun on tippunut kärryiltä, niin eipä sm kisatkaan kiinnosta kun ei ole seurannut. Tämä olikin tehokas tapa päästä eroon kaikista puolella silmällä seuraajista.
Kun pelit meni maksumuurien taakse, muistan kuinka alussa tuli katsottua törkyhintaisia pelejä kavereiden kanssa, striimeiltä jotka ei toimineet kunnolla. Nykyään kukaan ei puhu sm-liigasta mitään ja ketään ei kiinnostanut vaikka oli ilmaispeli telkkarissa, sitä katsoi alle satatuhatta ihmistä.
Sm-liigalla tulee olemaan isoja ongelmia nyt ja tulevaisuudessa, kun nuoremmat sukupolvet eivät ole kasvaneet pelien ääressä, ei näinollen joukkueihin ole syntynyt mitään tunnesidettä. Ja niinkuin jo mainitsin, laittakaa nyt herranjumala avoimeksi pelit, niin että olisi edes viraalivideoita sm-liigasta netissä. Sm-liiga on lyhytnäköisyydellä ja ahneudellaan tuhonnut brändinsä, näyttää myös siltä että markkinointi on epäonnistunut ja some on unohtunut kokonaan. Liian kauan ollaan mustasukkaisesti suojeltu tuotetta ja on syntyneet kuppikunnat jotka keskenään hymistelee ja suojelee toisiaan, työpaikkojaan. Ei ole kykyä uudistua.
Olin nuorempana lätkäfani ja kävin matseissakin. Nyt on laji menettänyt mielenkiinnon. En edes MM- kisoissa innostu enää.
Enemmän kiinnostaa esim. hiihto ja yleisurheilu, näin penkkiurheilijana. Hiihdän toki itsekin.
Jos telkusta tulee lätkää, vaihdan kanavaa saman tien.
Miksi ihmeessä kävisin kun ei kiinnosta pätkääkään seurata urheilua livenä tai tv:stä. En voi kuvitella mitään tylsempää.
Vierailija kirjoitti:
T.Ex-fani M46
Erinomainen näkökanta, 👍👍
Pelit ei kiinnosta. Lisäksi matkaa lähimpään liigapeliin olisi yli 100 km.
huu haa jääkiekkoa ja potkupalloa tuetaan jo aivan riittävästi minunkin vero ja lotto rahoilla. erittäin kalliita energia syöppöjä halleja rakennellaan SUOMESSAHAN EI OLE KORRUPTIOTA EIHÄN?? hämeenlinnassa kun ei tullut sanny car centteristä mitään rakennettiin kaksi lämmitettävää teko nurmea ja yksi jää halli. KUULEMMA STASILAISET MUUTTAVAT PÖLJIEN KAUPUNKIIN.
Urheilen itse mieluummin kuin kulutan rahani penkillä sen katsomiseen.
Massatapahtumat ahdistavat muutenkin, ja kylmässä jäähallissa ei jaksa jonottaa jotain kaljaa ja makkaraa.
Lätkä on hieman junttikulttuuria. Opiskelen ennemmin tai menen vaikka teatteriin vapaa-ajallani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.Ex-fani M46
Erinomainen näkökanta, 👍👍
Joskus aikoinaan käytiin asiasta keskustelua ja ei kukaan ollut kiinnostunut kuulemaan kritiikkiä, liekö ovat vieläkään. Samat jäärät siellä painaa lämpimässä officessa, jos joku jotain uutta ehdottaisi, olisi vastaus että me olemme aina tehneet näin ja aina tullaan tekemään samalla tavalla. Jonkun pitäisi osata tehdä brändistä ja peleistä kiinnostavia ja myydä niitä. Ei samat keinot toimi nykyaikana mitkä toimi 20-30v sitten.
Koska ei ole koskaan lätkä kiinnostanut niin paljon, että viitsisi vaivautua. Toiseksi kannattamani joukkue ei ole sm-liigassa. Mieluummin seuraan maajoukkueen pelejä
Kiekko päätyyn ja kaikki perään.
Ennen näki komeita syöttöketjuja ja maaleja, nykyään vain nujakointia.
En ole vuosiin katsonut, aiemmin kävin katsomassa livenä.
Liigapelejä nähdäkseen täytyy erikseen lähteä toiseen kaupunkiin, eli ei tule lähdettyä koska ei kiinnosta tarpeeksi. Joskus olen käynyt jotain pelejä katsomassa jonkun tilaisuuden yhteydessä.
Alempien sarjojen pelit kiinnostaa vielä vähemmän eli ei yksinkertaisesti kiinnosta riittävästi että viitsisin mennä katsomaan.
Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Tepsillä oli viime kaudella jotkut sateenkaarihihat, varmaan niitä pelaajiakin vit**ti😅
Paljon kiinnostavampaa olis katsoa miesten välistä ryhmäseksonia, jossa kentälliset vaihtuis ja olis erikoistilanteita, lihaksikkaat lätkäjätkät öljyttyine vartaloineen nuhjais kulmissa mailat ojossa ja yrittäisivät pistää sisään. Se joukku lopulta voittaisi jolla olisi enemmän laukaisisi ueammin.
Inhoan penkkiurheilua, enkä samaistu ollenkaan mihinkään joukkuefanitukseen ja massatapahtumiin, joiden meteli imee musta kaiken energian.