Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kertoo jos 7-vuotias lapsi ei osaa kirjoittaa ns. joulupukin lahjatoivekirjeeseen mitään?

Vierailija
23.09.2022 |

Se kirje joulupukille johon lapset saa kirjoittaa lahjatoiveita vaikka 10 kpl ja sitten niistä osa toteutetaan. Toinen lapsi on aina keksinyt paljon kivoja lahjatoiveita, leluja, kirjoja, piirustustarvikkeita, karkkeja... Mut toinen ei saa raapustettua mitään ellei pääse kurkkaamaan sisaruksen listaa ja ottamaan sieltä ideoita. Sitten kirjoittaa samat 😕

Ja ei, meillä ei vielä kirjoiteta pukille syyskuussa mut tapahtui jotain muuta mikä muistutti tästä. Viime joulun alla oli siis tällainen ongelma. On muutenkin ollut samantyyppisiä tilanteita.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun minulla aikuisella ihmisellä on sama ongelma?

Vierailija
2/22 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo siitä että ei enää usko joulupukkiin. Ei tuon ikäinen usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on jo liikaa kamaa, jos ei mitään tunne haluavansa.

Vierailija
4/22 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa vielä kirjoittaa. Anna sille joku lelukuvasto mistä voi leikata haluamansa toiveet

Vierailija
5/22 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä on jo liikaa kamaa, jos ei mitään tunne haluavansa.

Tätä veikkaan minäkin. Sillä on jo kaikkea.

Vierailija
6/22 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää, että ei saa lahjoja, joten turha toivoa. Tiedän pari tuollaista lasta: aikoinaan halusivat tiettyjö legoja, tietyn kirjan, tietyn auton jne., mutta periaatteesta vanhemmat hankkivat jotain ihan muuta. Lapsi oppii, että ei kannata toivoa, siinä pettyy.

Vierailija
7/22 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka lapsi ei vielä uskalla sanoa omaa mielipidettään tai sitten ei vain sen tyyppistä luovaa ajatuskulkua. Ei tuossa ole mitään huolestuttavaa.

Vierailija
8/22 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain aina pienenä kaiken mitä halusin ennen kuin edes tiesin haluavani. En osannut koskaan pyytää mitään.

Paitsi kerran, kerrankin olin innoissani avaamassa lahjoja ja ajattelin lahjojen jälkeen, että vanhemmat jekuttaa kun toivomaani ei tullut, ehkä se paketti olisi viimeisenä piilossa vaikka mulle olis riittänyt vaan se yksikin.

Mutta ei, en saanut sitä yhtä asiaa jota toivoin. En sitten enää koskaan toivonut mitään sen jälkeen.

Vierailija
9/22 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanity is overrated paitaa toivoo salaa

Vierailija
10/22 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa vielä kirjoittaa. Anna sille joku lelukuvasto mistä voi leikata haluamansa toiveet

Mun lapsi kirjoitti kyllä joulupukille listan jo silloin, kun ei osannut vielä kirjoittaa. Kaikenlaisia pieniä, kirjainten kokoisia monenmoisia koukeroita. Mulla on se lista tallessakin.

Vierailija
11/22 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo siitä, että tämä lapsi ei ole materialisti. Arvostakaa sitä.

Vierailija
12/22 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään monella lapsella on kaikkea yllin kyllin, joten ei osata enää toivoa mitään. No rahaa toivovat tai lahjakortteja.

Vierailija
13/22 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kertoo siitä, että tämä lapsi ei ole materialisti. Arvostakaa sitä.

Tai sitten materiaa on jo tarpeeksi ja huoneet tavaraa täynnä.

Vierailija
14/22 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuulemma lapsena sellainen. Olin ilmeisesti ymmärtänyt, että kannatta pyytää vain yksi lahja, niin saa varmasti sen vs. 10 jotain sinne päin. Mutta en sitten kuitenkaan osannut päättää, että mikä se yksi, jota eniten toivon, olisi.

Vierailija
15/22 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse kirjoitat jumalalle?

Vierailija
16/22 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta valehdella toiselle. Etenkin jos lapsi on niin idari että uskoo.

Vierailija
17/22 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako muuten kuvitella asioita?

Vierailija
18/22 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarve ajatusmaailma jo noin pienellä lapsella. M40 minimalisti

Vierailija
19/22 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerro. Itään. Kaikki on erilaisia.

Vierailija
20/22 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsella sisaruksia?

Minulla oli. Ja kun olin kuopus uskoin mitä isot sanoivat.

Kun olin tuollainen 6 v, satuilivat minulle, että olivat kuulleet vanhempien tuskailevan, että meiltä loppuu raha elättää 3 lasta.

Isosiskot vannottivat, etten saa missään nimessä pyytää tai vaatia mitään. Muuten me kaikki 3 lasta joudumme lastenkotiin.

Aikuiset ihmettelivät vuosikaudet kun en koskaan halunnut mitään ja selittivät muillekin ettei minulle tarvitse tuoda lahjoja tai tuliaisia kun en välitä

Ei muuten ollut kivaa.

Hävetti kun isosiskot jalkaa polkemalla saivat aina kaiken mitä keksivät pyytää.

Joten älä usko etteikö lapsesi oikeasti iloitsisi lahjoista - taustalla voi olla ilkeää sisarkateutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan