Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin eilen Alkossa. Olin ainoa asiakas ja henkilökuntaa pienessä myymälässä oli kolme. He juttelivat keskenään niitä näitä. Naisia olivat. Näinkö on kannattavaa toimintaa?

Vierailija
23.09.2022 |

Joo-o.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemistä?

Vierailija
22/65 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No entäs kun paikalle saapuu joku sekopää riehumaan ja paikalla on vain yksi työntekijä?

Ja meinaat ettei vartija ole lähettyvillä sellaisen tilanteen varalle?

Luuletko että jokaisessa Alkossa on vartija?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No entäs kun paikalle saapuu joku sekopää riehumaan ja paikalla on vain yksi työntekijä?

Ja meinaat ettei vartija ole lähettyvillä sellaisen tilanteen varalle?

Luuletko että jokaisessa Alkossa on vartija?

Ainaki tuossa samassa kiinteistössä on iso marketti ja siellä on vartija.

Vierailija
24/65 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkossa on myyjillä aina aikaa. He ovat kiireettömiä ja hyväntuulisia. Lisäksi alkolaiset ovat ammattilaisia ja heillä on asiantuntemusta. Alkossa ei tarvitse pelätä että joutuu kyselemään joltain uunolta hattarapää Pissikseltä tai Purkka Jonnelta. Toivottavasti Alko pysyy aina valtion monopolina. 

Vierailija
25/65 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko näiden kolmen pitänyt piirittää sinut apuaan tyrkyttäen? Sehän on suomalaisille asiakkaille yleensä ahdistavaa.

Niin ahdistaakin. Minun vakkarialkossa oli hetken miesmyyjä, varmaan työkkärin määräyksestä, joka ryntäsi jo ovelle vastaan ja alkoi "myydä", vaikka halusin vain ostaa tavallisen viinipulloni tilipäivän kunniaksi. Onneksi se häipyi sieltä kolmen tapaamisen jälkeen. Nekin olivat liikaa.

Vierailija
26/65 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko näiden kolmen pitänyt piirittää sinut apuaan tyrkyttäen? Sehän on suomalaisille asiakkaille yleensä ahdistavaa.

Niin ahdistaakin. Minun vakkarialkossa oli hetken miesmyyjä, varmaan työkkärin määräyksestä, joka ryntäsi jo ovelle vastaan ja alkoi "myydä", vaikka halusin vain ostaa tavallisen viinipulloni tilipäivän kunniaksi. Onneksi se häipyi sieltä kolmen tapaamisen jälkeen. Nekin olivat liikaa.

Alkon myyjistä on tullut asiakaspalvelijoita. Vielä kun suomalaiset oppisivat olemaan palveluasiakkaita.

Vierailija
27/65 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi työntekijä maksaa tunnissa sivukuluineen noin pari kymppiä. Eli kolmen työntekijän kulut valtio tienaa sillä, että myymälässä myydään esimerkiksi 4 viinapulloa tunnissa, kun oletetaan, että viinapullon tuotantokustannukset ovat 1 euro ja myyntihinta 16 euroa. Kun useimmat viinapullon ostajat eivät viivy myymälässä kuin noin minuutin mikäli kassajonoa ei ole, niin myymälän toiminta voi henkilöstökulujen osalta olla kannattavaa vaikka myymälä olisi 93% aukioloajasta tyhjänä asiakkaista.

Vierailija
28/65 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi saakeli jos olisit joutunut jonottamaan, siitäkin olisit määkinyt.

Alkossa mennään minimimiehityksellä ja myyjät ei saa tehdä täyttä viikkoa, vi T tumainen työpaikka.

Vierailija
29/65 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni nuorempi ihminen ei tiedä millaista alkoissa oli ennen kuin niistä tuli palvelupaikkoja.

Vierailija
30/65 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoman toimitus tulee ihan kohta käymään, kun huomaavat, ettei heidän provosointejaan lue kukaan.

Vierailija
31/65 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa ei ollut äsen kuin minä ja kolme mummoa.

Lappu luukulle vaan ei voi olla kannattavaa liiketoimintaa.

Vierailija
32/65 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni nuorempi ihminen ei tiedä millaista alkoissa oli ennen kuin niistä tuli palvelupaikkoja.

Muistutus (5:00):

https://areena.yle.fi/1-4450538

Vierailija
33/65 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistutus (5:00):

https://areena.yle.fi/1-4450538

Sama:

Vierailija
34/65 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laitetaan lappu luukulle.

Omaiset on nähneet.

Eipä sitä viinaa kukaan tarvitsekaan oikeadti.

Vierailija
35/65 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkossa on myyjillä aina aikaa. He ovat kiireettömiä ja hyväntuulisia. Lisäksi alkolaiset ovat ammattilaisia ja heillä on asiantuntemusta. Alkossa ei tarvitse pelätä että joutuu kyselemään joltain uunolta hattarapää Pissikseltä tai Purkka Jonnelta. Toivottavasti Alko pysyy aina valtion monopolina. 

Det var den  värsta bullshitten på lång tid. Sakkännedomen, liksom minimispråkkunskap skiner närmast med sin frånvaro. Utöver det har Alko ett skitet sortiment.

Vierailija
36/65 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliskohan torstaina kuorma viikonlopun varalle ja se pitää purkaa?

I normala bolag kräver man att leverantören sköter sådana saker.

Vierailija
37/65 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi muuten kannattavaa mutta sinä kun et ostanut 1500€ edestä juotavaa.

Vierailija
38/65 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varmaan samassa myymälässä kesällä. 3 naista jutteli keskenään. Minä ainoa asiakas. Yksikään ei tullut kysymään, tarvinko apua, vaikka mulla meni hitokseen pitkä aika valita viinejä. Tuli mieleen, ettei niillä ole ammattitaitoa opastaa, niin eivät kysymättä tule auttamaan.

Vierailija
39/65 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut useita kertoja Alkoon töihin. Myynti- ja asiakaspalvelukokemusta yli 20 vuotta. Alkon rekrytoinnissa harrastetaan ikärasismia, koska Treella Alkon työntekijät ovat suurimmaksi osaksi nuoria työntekijöitä, itse olen yli 50-vuotias ja kokemusta löytyy, silti ei palkata. Ilmeisesti Alko haluaa säästää myös tuntipalkoissa kun otetaan nuoria töihin sinne. Aika törkeää että valtionyhtiö harrastaa ikärasismia.

Vierailija
40/65 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ryystät edelleen?

Onko käytöstavat niin vaikea asia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi