Asiantuntija varoittaa: Älä käytä hoitoainetta hiuksiin, jos ydinsota syttyy
Parhaat kauneusvinkit ydinkatastrofiin. Vaikka maailma posahtaisi atomeiksi, ei se ole mikään tekosyy olla huolehtimasta itsestämme ja kauneudestamme, eikös niin ladies?
https://www.stara.fi/2022/09/23/ala-kayta-hoitoainetta-jos-ydinsota-syt…
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt olen tämmöisenä kilttinämiehenä vähän katkera, jos ydinsodan jälkeen naiset edelleenkin minua syrjivät. Luulisi jonkun sitten edes kelpuuttavan geenini ja saisin viimeinkin sitä parasta, mitä naisella on antaa.
Toivottavasti kukaan komea laatikkolentäjäkirurgi ei selviä ydintalvesta!
Kilttinä miehenä saatat olla jopa paremmin sopeutunut ydintalveen, jos olet jo vuosia ollut yksin yksiössä sälekaihtimien takana kesät talvet. Muutos ei olisi kovinkaan suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko artikkelin?
Joo hoitoaine saa ydinlaskeuman jumahtamaan hiuksiin. Mutta voisiko se kumminkin lisätä kiiltoa hiuksiin? 🧐
kunhan ei haittaa curly girl metodia
Vierailija kirjoitti:
Entäs hiustenpidennykset? Tekoripset ainakin estää radioaktiivista pölyä päätymästä silmiin.
Joo! Nyt fiksuimmat hommaa valmiiksi useamman peruukin, ettei tarvitse huolehtia sit ydinpommin posahtaessa mistään hiustenpesusta, hoitoaineesta ja huonosta kampauksesta!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt olen tämmöisenä kilttinämiehenä vähän katkera, jos ydinsodan jälkeen naiset edelleenkin minua syrjivät. Luulisi jonkun sitten edes kelpuuttavan geenini ja saisin viimeinkin sitä parasta, mitä naisella on antaa.
Toivottavasti kukaan komea laatikkolentäjäkirurgi ei selviä ydintalvesta!
Hmmm, parasta mitä naisella on antaa?
Mitähän se ois?
Terv. Viiden lapsen alatiesynnyttäjä-äiti.
Ps. Toi laatikkolentäjä vähän hämmentää, millainen lentäjä se on?
Vierailija kirjoitti:
Oon miettiny huolestuneena, et pitäiskö hamstrata meikkejä jemmaan, jos tulee ydinsota, niin olisin maailman kaunein sit, kun kaikilta muilta loppuu meikit?
Tai voisin diilata hyvillä eduilla vaik jotakin ripsarii niille, joilla ei oo.
Ois siis kauheeta olla jossaki pommisuojassa ja näyttää iha hirveeltä! Miettikää.
Joo siis mä pelkään et mun poikaystävä näkee sit mut ilman meikkii! Nevö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis, mikä ydintalvi?
Nykyiset ydinpommit on 1000 x Hiroshima vahvuudeltaan. Räjähdyksen jälkeen nousee ilmakehään sellainen pilvi tomua ja roskaa, että aurinko peittyy vuosikausiksi. Silloin tulee maapallolla kylymä ja kaikki kuolee viimeistään kaikkialta. Mikään vihreä ei kasva.
Positiivista II:
Napajäätiköt ei sulakaan eikä ilmastonmuutos etene! Jess!
Vierailija kirjoitti:
Vai että suihkun jälkeen ihan puhtaat vaatteet pitäisi päälle laittaa ydinsodan aikana?
Minä olen ainakin tähän mennessä laittanut puhtaat vaatteet suihkun jälkeen muutenkin. Onkohan nyt väärin tehty kun ei ole ydinsota päällä?
Vaihdatko tosiaan myös pitkät housut aina, kun käyt suihkussa? Minä en ainakaan, vaikka alusvaatteet ja sukat kyllä vaihdan.
Ydinlaskeuman jälkeen on taas tärkeää vaihtaa nimenomaan uloin vaatekerros, koska siihen on tarttunut radioaktiivista pölyä. Pikkuhousujen vaihtamisella on tuskin merkitystä tältä kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Siis, mikä ydintalvi?
No se on se ikuinen tammikuu. Tykkään lasketella ja talvi antaa muutenkin mulle voimia, joten ihan kivaltahan se kuullostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että suihkun jälkeen ihan puhtaat vaatteet pitäisi päälle laittaa ydinsodan aikana?
Minä olen ainakin tähän mennessä laittanut puhtaat vaatteet suihkun jälkeen muutenkin. Onkohan nyt väärin tehty kun ei ole ydinsota päällä?
Niin mutta onko sulla kaksi vaatekertaa säteilysuojatussa kaapissa?
Ei tarvitse olla säteilysuojatussa kaapissa. Ihan tavallinen kaappi tai vaikka muovipussi riittää. Itse asiassa niitäkään ei tarvita, jos vaatteet ovat sisätiloissa, ikkunat ja ovet ovat kiinni ja ilmanvaihto pois päältä tai hyvin suodatettu.
Monet eivät tunnu ymmärtävän, että radioaktiivinen laskeuma on säteilevää roskaa. Jos pystyt pitämään sen roskan ulkona, ei sisällä ole suurta hätää. Ja jos sitä roskaa on tullut vaatteille tai iholle, on tärkeää saada se mahdollisimman pian pois, jotta se ei säteilisi pitkään ihon lähellä.
Ja tarkoituksena on se, että saastuneiden alueiden asukkaat evakoidaan muualle mahdollisimman pian. Jos pystyy välttämään tai pitämään minimissä säteilyn sen max muutaman päivän evakuointia odottaessa, on sen jälkeen turvassa.
Fyysikko
Ei sitten se pöly leviä ilmakehässä ympäriinsä ja porukka hengittele sitä keuhkoihinsa?
Eli maskit taas naamaan! Eikä. Turhaa vouhotusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis, mikä ydintalvi?
Nykyiset ydinpommit on 1000 x Hiroshima vahvuudeltaan. Räjähdyksen jälkeen nousee ilmakehään sellainen pilvi tomua ja roskaa, että aurinko peittyy vuosikausiksi. Silloin tulee maapallolla kylymä ja kaikki kuolee viimeistään kaikkialta. Mikään vihreä ei kasva.
Positiivista II:
Napajäätiköt ei sulakaan eikä ilmastonmuutos etene! Jess!
No sittenhän niitä pitäisi käyttää heti. 30 vuotta on ilmastoa panikoitu ja mitään ei tapahdu. Pommillahan se asia olisi ratkaistu äkkiä. Tulisi ihan oikeaa huolenaihettakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla säteilysuojatussa kaapissa. Ihan tavallinen kaappi tai vaikka muovipussi riittää. Itse asiassa niitäkään ei tarvita, jos vaatteet ovat sisätiloissa, ikkunat ja ovet ovat kiinni ja ilmanvaihto pois päältä tai hyvin suodatettu.
Monet eivät tunnu ymmärtävän, että radioaktiivinen laskeuma on säteilevää roskaa. Jos pystyt pitämään sen roskan ulkona, ei sisällä ole suurta hätää. Ja jos sitä roskaa on tullut vaatteille tai iholle, on tärkeää saada se mahdollisimman pian pois, jotta se ei säteilisi pitkään ihon lähellä.
Ja tarkoituksena on se, että saastuneiden alueiden asukkaat evakoidaan muualle mahdollisimman pian. Jos pystyy välttämään tai pitämään minimissä säteilyn sen max muutaman päivän evakuointia odottaessa, on sen jälkeen turvassa.
Fyysikko
Joo joo, niin varmaan.
Voikohan salilla edelleen käydä, vaikka ydinpommi räjähtäisi? Siis en kestä, jos en pääse.
T. Salikisu-misu
Säteilyn ansiosta mun ei enää tarvi sheivata! Pystyn käymään uimahallissa paljon helpommalla. Kiva juttu!
Vierailija kirjoitti:
Voikohan salilla edelleen käydä, vaikka ydinpommi räjähtäisi? Siis en kestä, jos en pääse.
T. Salikisu-misu
Tottahan toki. Saat tehdä räjäyttävän voiman harjoituksia.
Vierailija kirjoitti:
T. Salikisu-misu
En näe mitään syytä, miksi ei voisi. Hazmat puku päälle, maski, visiiri, suojalasit, kumihanskat, kumisaappaat vaan kun lähdet kotoa ja tosiaan jätät sen hoitoaineen pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fyysikko
Ei sitten se pöly leviä ilmakehässä ympäriinsä ja porukka hengittele sitä keuhkoihinsa?
Eli maskit taas naamaan! Eikä. Turhaa vouhotusta.
Radioaktiivisen pölyn hengittäminen on ihan oikea riski. Siksi pitäisikin olla sisällä ja sulkea ovet, ikkunat ja ilmanvaihto. Evakuoinnin yhteydessä (sisätiloista poistuttaessa) tarvitaan sitten hengityssuojia, mutta jo kietomalla paksun pyyhkeen suun ja nenän eteen voi pienentää säteilyannosta murto-osaan.
Radioaktiivinen saaste leviää kuitenkin vain rajatulle alueelle siinä määrin, että se on hengenvaarallista. Tshernobylinkin jälkeen täällä pystyttiin elämään lähes normaalia elämää.
Toki tilanne muuttuu, jos ydinpommeja pudotetaan suuri mää eri puolille.
Fyysikko
Vierailija kirjoitti:
OK, alienit on ihmisiä tulevaisuudesta! Ne on keksineet jotenkin aikamatkustamisen.
Ydinsodan jälkeen ihmiset, jotka selviytyivät, muuttuivat geneettisesti. Heistä tuli valkoisia ja rypyttömiä (ydintalven takia), silmät muuttui suuriksi (koska pimeässä piti nähdä), iho karvattomaksi (koska säteily) ja koska ruokaa ei ollut paljoa, heistä tuli laihoja.
Case closed.
Tässähän nyt tavallaan syrjitään alieneita sukupuolen vuoksi. Ovatko he uros/naaras/muu?
Entä millainen on heidän seksuaalinen suuntautumisensa? Pitääkö heille järjestää jotakin terapiaa tai muu turvallinen tila, jossa on miellyttävä alienin olla? Huolestuttaa tuo alienius, että kokeeko he olevansa vieraita tai jopa outoja? Mikä olisi oikeanlainen, loukkaamaton termi kutsua heitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fyysikko
Eli maskit taas naamaan! Eikä. Turhaa vouhotusta.Radioaktiivisen pölyn hengittäminen on ihan oikea riski. Siksi pitäisikin olla sisällä ja sulkea ovet, ikkunat ja ilmanvaihto. Evakuoinnin yhteydessä (sisätiloista poistuttaessa) tarvitaan sitten hengityssuojia, mutta jo kietomalla paksun pyyhkeen suun ja nenän eteen voi pienentää säteilyannosta murto-osaan.
Radioaktiivinen saaste leviää kuitenkin vain rajatulle alueelle siinä määrin, että se on hengenvaarallista. Tshernobylinkin jälkeen täällä pystyttiin elämään lähes normaalia elämää.
Toki tilanne muuttuu, jos ydinpommeja pudotetaan suuri mää eri puolille.
Fyysikko
Syöpien määrä tutkitusti lisääntyi niin Japanissa kuin Tsernobylin laskeuma-alueilla.
Fyysikko