Mitä hyvää ette ole syöneet esim. 10 vuoteen?
Itse tajusin juuri, että uunileipiä - vaikka ne ovat ehkä maailman parhaita ja helppoja tehdä.
Entä te?
Kommentit (95)
Kotkalaisia munkkipossoja. Voi että...
Mokkapaloja, muurinpohjalettuja, itsetehtyjä hampurilaisia.
Mustaa kaviaaria. Parasta mitä tiedän. Nykyiset hinnat vaan liian suolaiset.
Mitä muuten on uunileipä?
Pirkka rommikeksejä koska niitä ei tehdä enää! Ne oli aivan älyttömän hyviä!
Aika monet pitää hyvänä munamaitoon tehtyä makaronilaatikkoa, joten sitä.
Perunapiirakoita. En osaa tehdä.
Kanamunia. Tulin niille allergiseksi.
Mannapuuroa, teeleipiä ja näkkileipää maksamakkaralla ja suolakurkulla.
Varmaankin pizzerian pizzaa. Tykkään kyllä sellaisesta, jos ei aivan kehno ole. Kebabeja on aina tullut otettua noissa.
Perunakuppeja ja nakkipiiloja. Porkkanaleivoksiakaan tai tuulihattuja ei ole enää näkynyt juhlissa.
Pullakranssi on myös puuttuneet ja s-keksit.
Mihis makaroonilaatikko katosi :D
Täällä on mulle ihan uusia herkkuja. Mitä on uunileivät? Entä naurisleipä? Perunakupit? S-keksit?
Itse en keksi mitään sellaista, josta pidän mutta en olisi kymmeneen vuoteen syönyt. Mä syön säännöllisesti sellaisia ruokia joista tykkään. :)
Vierailija kirjoitti:
Täällä on mulle ihan uusia herkkuja. Mitä on uunileivät? Entä naurisleipä? Perunakupit? S-keksit?
Itse en keksi mitään sellaista, josta pidän mutta en olisi kymmeneen vuoteen syönyt. Mä syön säännöllisesti sellaisia ruokia joista tykkään. :)
Mä aattelin taas ihan erilailla kuin sä. Sen mitä yleensä pidetään herkkuna. Mutta kerro mikä on se herkku josta tykkäät etkä ole syönyt :)
Mä en ole saanut sellaista saunamakkaraa, joka kypsyi ennen roikkuvalla makkaralautasella saunankiukaan päällä. Tietysti piti olla puusauna. Uniperunat tai perunanyytit kypsyivät foliossa kiukaalla lämmitettäessä saunaa ja jälkilämmöillä.
Ai sitä ihanaa tuoksua, kun kiukaalle joku heitti olutta. Tuoksui vähän ruisleivälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä aattelin taas ihan erilailla kuin sä. Sen mitä yleensä pidetään herkkuna. Mutta kerro mikä on se herkku josta tykkäät etkä ole syönyt :)
Kun sellaista ei siis ole. Jos tykkään jostain ruuasta/herkusta, syön sitä säännöllisesti. Tai ainakaan kymmenen vuoden taukoa en pidä.
Noista kysymistäni en tiedä, olisivatko omaan makuuni. Kun en siis tiedä, mitä ne ovat.
Näin syksyisin tekisi mieleni taas naurisleipää, mutta sitä ei täällä kaupoista saa.