Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monentena kp:nä siirto lääkkeellisessä PAS:issa.

30.10.2006 |

Lääkkeellinen PAS siis tulossa tähän kiertoon, kp 6 menossa. Ja kysymyskin kertoo, että ei hirveästi stressiä ole tähän hoitoon ainakaan vielä kasautunut =)

Mutta ehtiihän sitä stressiä tulla, en epäile. Mutta kertoisiko joku siis, kiitos =)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

18.10. oli alkion siirto, eli 23 pv:n kuluttua menkkojan alkamisesta.

Kerttuli2

Vierailija
2/12 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 7 pakastesiirtoa ollut ja kaikki lääkkeellisiä, siirrot olleet kp 17-19

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina ultra, eiköhän tuo sirtopäivä sitten selviä. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja siirtoon asti päästään.

Ronjakasperi, mikä on tilanteesi tällä hetkellä, taidettiin olla samassa IVF/ICSI pinossa viikolla toukokuussa....

Vierailija
4/12 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin oltiinkin, ja hoitopaikkakin on vissiin sama,oys,muistanko väärin?

Meillä oli siis toukokuussa kolmas ivf/icsi josta saatiin 15 alkiota, yks siirrettiin ja 14 pakkaseen. Siitä tuli negaa. Elokuussa oli siirto, siirrettiin kaks--)negaa ja lokakuussa oli siirto, siirrettin yks---)negaa. Pakkasessa on enään kuus. Tänään just soitin negasta hoitsulle. Porisin myös lääkärin kans ja päätettiin että pidetään taukoa ja yritän laihduttaa. Keväällä jatkuu hoidot pakastesiirrolla. Miten teillä, onko ollu toukokuun jälkeen siirtoja? Montako alkiota teillä pakkasessa? Tsemppiä hoitoon!

Vierailija
5/12 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hoitopaikkana KYS.

Elo-syyskuussa piti olla ensimmäinen PAS luonnolliseen kiertoon, mutta luonnollinen kierto päättikin mennä sekaisin, ja sotki näin myös hoitoaikataulusuunnitelmat. Eli nyt marraskuun puolessavälissä ollaan pääsemässä vasta ensimmäiseen siirtoon.

Meillä pakkasessa viisi alkiota. Mitenkä se muuten on, riittääkö noin pienestä määrästä vain yhteen siirtokertaan? Kuinka suuri osa alkioista ei kestä sulatusta? Vai onko tapauskohtaista? Pessimisti kun olen, en oikein jaksa uskoa tulevan PAS:in onnistumiseen...

Ahdistaa vaan aivan suunnattomasti, sillä lähi-ja kaveripiiri ovat päättäneet ihan urakalla alkaa lisääntymään...

Mutta toivokaamme plussantäyteistä talvea!

Vierailija
6/12 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaisin, että siirto tehdään viiden vuorokauden sisällä kontrolliultrasta riippuen siitä, miten viikonpäivät osuvat. (meillähän on nämä samat sairaalat, joten luulisi, että tämä pätee ;) ) Eli sulla on ultra jotain kp 11-12? Mulla olisi viime kerralla tehty siirto jo kp 13, koska limis oli hyvä ja tulossa oli viikonloppu. Tuli kuitenkin muita mutkia matkaan ja koko homma meni jäihin.

Viidestä alkiosta voi riittää kahteenkin siirtoon, mikäli ovat erilleen pakastetut esim. 2+3. Vähintään kahden erissä pakastavat. Sitä, kestävätkö alkiot sulatuksen, ei valitettavasti kai osaa kukaan ennustaa. Hyvätkin tuorealkiot saattavat " kuolla" pakkaseen ja vastaavasti reppanat menestyä hienosti. Meillä edelliset kaksi kuukahtivat ennen kuin sulivat. Nytkin huuruneniä on odottamassa tasan kaksi, saapa nähdä, kuinka näille käy. Nämä odottamassa olevat ovat tosin eri ivf:stä kuin epäonniset edeltäjänsä. Joka tapauksessa siirretään vain yksi.

Onnea matkaan! Toivotaan, että tämä pas riittää ja saatte vauvan alulle :)!

terkuin soffis, jolla pas myös meneillään.

Vierailija
7/12 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra minulla tosiaan ensi maanantaina, joka on kp 13. Saa nähdä, joko sitten ensiviikon lopussa päästään siirtoon. Tai sitten heti alkuviikosta viikolla 46. Onko zumenonin käyttäjillä kyseinen lääke aiheuttanut jotakin oireita? Itsellä kun ei mitään oireita ole ollut, niin tahtoo unohtua koko hoito ja myös lääkkeiden ottaminen...

Tai ehkä tuntuu oudolta, kun on niin paljon kevyempi tämä hoito, kun toukokuinen ICSI.

Vierailija
8/12 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoteltiin tossa jokunen viikko aiemmin kun sulla oli kierto sekaisin. Oltiin samassa aikataulussa myös ivf:ssä toukokuussa.

Mulle tehtiin lääkkeellinen pas 20 kp, limis oli lääkärin mukaan todella hyvä n. 10 mm. Mulla passia myöhäisti rusehava vuoto jota tuli aika pitkään menkkojen jälkeen. Mulle siirrettiin kaksi kappaletta 3-luokan alkioita ja tänään (pp14) kävin veritestissä, tuloksen saan huomenna. Valitettavasti eilen tein negatestin kotona. Haaveet ja toiveet tuli taas rytinällä alas.

Mua jännitti kauheasti, että päästäänkö lainkaan passiin. Meillä oli kolme alkiota pakkasessa ja koko päivän pelkäsin että klinikalta soitetaan etteivät ole selvinneet sulatuksesta, toisin kuitenkin kävi, mutta lopputulos on kuitenkin tälläinen :(

Meillä on siis vielä yksi 2-luokan alkio pakkasessa ja ajatukset on jo siinä, tehdään se tähän perään, sitten saakin taas jännätä selviääkö sulatuksesta.

Tsemppiä sulle passiin ja kaikille muillekin ja onnistumisia toivotaan!!

Undone71

Vierailija
9/12 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hcg oli vaivaiset yksi. Että taas näin..

Vierailija
10/12 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein löydä sanoja, miten voisin lohduttaa, sillä itseänikin pelottaa aivan hirveästi epäonnistuminen. Oikeastaan ei uskalla edes ajatella sitä lopputulosta, onko se plussa vai nega.

Vaikka itsellä melko lyhyt hoitohistoria takana, silti tämä palsta ja toisten onnistumisen kokemukset ovat ainut paikka, mistä olen saanut toivoa siihen, että kyllä mekin vielä onnistumme. Seuraavaksi toivon vain sitä, että maanantaisessa ultrassa tilanne on kohdillaan ja siirtoa päästään suunnittelemaan tarkemmin...

Voimia! Ja lumista viikonloppua =)

Vierailija
11/12 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltäpä vaikuttaa tilanne siirron suhteen? Jos ja kun pääset siirtoon, monentenako kp:nä se on? Ja tottakai pääset, näin uskomme :)!

Onnea matkaan!

terkuin soffis, joka odottaa kp1 saapuvan

Vierailija
12/12 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myötätunnosta. Nyt on taas ajatukset tasaantuneet ja menkatkin alkoi, joten aloin taas syömään progynovaa ja ultra mulla on viikolla 47. Laskeskelin että samalla viikolla voisi olla jo siirtokin. Onneksi tää pas on paljon iisimpää fyysisesti kuin ivf vaikka lääkkeellisenä tapahtuukin.

On ilo lukea täältä onnistumisista ja pahalta tuntuu lukea epäonnistumisista, kun tietää ne fiilikset. Jotenkin ei usko että omalla kohdalla onnistuu. Olen spekuloinut ja miettinyt, että miksi ne meidän alkiot ei kiinnity. Onko ne menehtyneet heti kohtuun laitettaessa, pitäisikö viljellä pidempään? Onko mun kropassa jotain pielessä, olen syönyt kalaöljykapseleita ja foolihappoa, ottanut henkisesti rennosti, (olen alku piinisajan ihmeen rento ja onnellinen että olen edes päivän " raskaana" ) Mulla on tää pitkäaikaissairaus mutta se ei ole este raskaaksi tulemiselle kuitenkaan.

Toivottavasti sulla menee tää hoito hyvin, pääset siirtoon asti ja saat plussan!! Olis tosi upeaa. Mellä se kaikki toivo elää nyt sitten siinä viimeisessä pakkasukossa, toivoa sopii, että selviää sulatuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän