Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten välillä tuntuu siltä, että suurin osa ihmisistä on vähän yksinkertaisia?

Vierailija
23.09.2022 |

Onko tämä joku ikäjuttu, nyt kun 40v on lähestymässä, on useamman vuoden ajan ollut tällainen tunne? Meinaa itselläkin järki lähteä kun kuuntelee joidenkin ihmisten juttuja ja seuraa heidän toimintaansa läheltä. Ja tätä tapahtuu kokoajan enenevissä määrin.

Kommentit (413)

Vierailija
121/413 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ON maailman typerimpiä ihmisiä!

Et sitten ole nähnyt näitä videoita, kun usalaisilta on kysytty yksinkertaisia asioita?

Siellä on 300 kertaa enemmän ihmisiä ja on median mekka.

Vierailija
122/413 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset reagoi ehkä nykyisin enemmän tunteella ja heti. Impulssikontolli on heikentynyt eikä järjen käytölle ja harkitsevaisuudelle anneta aikaa.

Mikä on muuttunut meidän yhteiskunnassa viime sadan vuoden aikana mikä on aiheuttanut tuon? Miten on tunteelle tullut enemmän ääntä? Millaiset ihmiset on saaneet enemmän ääntä ja on tunteellisia?

Ongelma on kai se, että niitä tunteita ei osata käsitellä. En tiedä, miten sata vuotta sitten, mutta siitä on tutkimuksia, miten talvi-jatko-Lapin-sotien jälkeen mitään tunteita ei voitu eikä saatu käsitellä, tai se "käsittely" oli työntekoa, rakentamista ja sitten (etupäässä miehillä, sodasta palanneilla) viinanjuontia ja muidenkin nykyisin huumausaineiksi luokiteltavien aineiden väärinkäyttöä. Olisi kiva tietää (olisiko tutkimusta?), millaiset olivat (nykytutkimuksen mittapuilla) esim. 1910-1930-lukujen kasvatusmetodit, mutta ilmeisesti suuret ikäluokat (ja jo sodan aikana syntyneet) on kasvaneet niin tunnelukkoisessa ilmapiirissä, ja vastaavasti kasvattaneet sitten omat lapsensa niiden omien kiintymyssuhdemalliensa kautta, että sen takia meillä on todella paljon sitä tunteiden käsittelyn ongelmaa. Joskus päinvastaisetkin seuraamukset saattavat johtua samasta asiasta: se, että joitakin lapsia ei ikään kuin kasvateta ollenkaan (ettei tule paha mieli), ja se, että jotkut lannistetaan jo aivan pieninä (kova kuri). Nyt viimeisen parinkymmenen vuoden aikana on ollut enemmän puhetta tunteista kuin varmasti koskaan aiemmin Suomen historiassa, on hellsteneitä ja muita, ja on näitä "mene terapiaan"-kampanjoita. Ja tietenkin iltalehdet ja hesarit tuppaavat joka päivä tunnepuhetta ja haastateltua psykologia ihmisten tietoisuuteen.

Sori, lähti vähän lapasesta. Palatakseni aiheeseen, kommenttinani sanon, että tunteiden käsittely ja impulssikontrolli eivät välttämättä liity toisiinsa. Voivat liittyä, mutta voivat olla liittymättäkin. Meillä mainonta&markkinointi propagoivat koko ajan, että kaikki impulssit pitäisi toteuttaa just-nyt-heti. Tunteisiin se liittynee sillä tavalla, että niiden tunteiden herättelyn avulla ihmiset saadaan vaan kuluttamaan enemmän rahaa kaikkeen, juurikin laskemalla systemaattisesti tuota impulssikontrollia.

Olikohan tässä mun vuodatuksessani nyt oikeasti mitään järkeä...

Kyllä siinä oli järkeä. ja nimenomaan sitä.

Hyvin meni asian ohitse vaikka kuinka vihjailtiin missä voisi olla syy tunne purkauksille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/413 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmekymppinen ja aina uusia ihmisiä tavatessa joku alkaa lässyttämään isällisesti/äidillisesti, jopa itseä nuoremmat. Ihmisillä on kova tarve kertoa mitä minun ikäisen kuuluisi haluta ja kuinka elää ja kuinka monen kymmenen vuoden päästä aikuisuus oikeasti alkaa ja heitä on siinä uskottava kun tietävät paremmin.

Tuntuu silti aikuiselta jo nyt.

T30

Hoitoviettiä pitää purkaa johonkin kun ei ole lapsia.

Vierailija
124/413 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaako joskus kehittyä ihan uusi, maailmanlaajuinen yhtenäinen kieli jossa käytetään vain kuvia ja ehkä jotain kirjaimia? Ikäänkuin palattaisiin vanhoihin kirjoituksiin joissa oli kuvia vrt.egypti. mielestäni ei mahdotonta koska nuoret jo tälläistä kirjoituskieltä käyttävät.

Egypti ei nyt ole niin vanhaa.. löytyy vanhempiakin.

Vierailija
125/413 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuntunut siltä jo vuosia, aamusta iltaan.

Joka päivä mietin, että elän idioottien ja roistojen keskuudessa, ja siksi maan tilannekin on niin surkea, täysin vääränlaiset ihmiset ruorissa aiheuttaa sen.

Se on se kaikkein kauhein asia että kun ne ei tajua että ne ei tajua.

Vierailija
126/413 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmenee varmaan tätä palstaa lukiessa se ajoittaisuus?

Vierailija
127/413 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten keskiverto ÄO on 99 ja se on tosi vähän, tuollanen ihminen on jo oikeasti hyvin yksinkertainen, saati sitten ne jotka ovat vielä tuonkin alapuolella.

Onkohan tuo lähinnä kuviopäättelytestiälykkyys?

Vierailija
128/413 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä jotenkin luuli vielä nuorena aikuisena. Et kaikki aikuiset osaa keskustella monipuolisesti ja laaja-alaisesti. Kunnes alkoi vastaan tulemaan niitä. Jotka tosiaan ovat yksinkertaisia, ei kehittyviä ihmisiä ja joka asiassa oudoin logiikan mukaan aina oikeassa. Jos ihminen on järkyttävän itsekäs ja vihaa muita ihmisiä. Ei siinä voi oikein kehittyä mihinkään. Somemaailmassa saa hämmästyä vasta atiklointiin joka perustuu olettamukseen. Kun sen olettamuksen faktoina kumoaa. Silti se ei mene olettajansa ajatusnystyröihin sisään. Vaan ja katajan samaa siihen asti että vastaan tulee yhtä tyhmä olettaja. Ja sitten ryhmässä ollaan yhtä kehittymättömiä, kuten vauva palstalla saattaa oletettavasti olla.

Vierailija
129/413 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä jos on mukana tietoisesti jossain epäeettisessa ja rikollisessakin, tarkoittaa se automaattisesti, että ei ole älykäs ihminen.

Älykäs ihminen haluaa hoitaa kaikenlaiset tilanteet laillisesti, vaikka olisi kyseessä "rangaistus" tai näpäytys tilanne. Nyt en yarkoita nipottamista vaan sellaisia vakavia rikkomuksia. Se että ei jää kiinni tai muut eivät tiedä rikollisista toimista, ei myöskään ole älykkyyttä.

Älykkyyteen ei kuulu erittäin kyseenalainen epäeettisyys ja rikosten teko työytehtävien lomassa. Pienet väännökset eri asia, mutta sellaiset tosi pahat eri.

Vierailija
130/413 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puolella on alle 100 äo eli ovat käytännössä kehitysvammaisia. Ajatelkaa, että nämä ihmiset myös äänestävät.

Vierailija
131/413 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla gaussin käyrällä kuin 120 vähän yli, niin suurin osa ihmisistä ON yksinkertaisempia. Kyllä ihan tavis- satasena on parasta tallustella eteenpäin, riittää ihmeteltävää vielä vähän iäkkäämpänäkin. Eniten ehkä mietityttää 140+ äo:n omaavat, voi olla aika syvää yksinäisyyden kokemista, kun melkein kaikki muut tuntuu olevan vähän yksinkertaisia.

Mä teen yksinkertaista fyysistä työtä ja harrastan älyllisiä asioita vapaa-ajallani. Olen huomannut naisena, että kannattaa antaa itsestään hieman yksinkertainen kuva kun se on järkevä strategia elämässä.

Ennen kuin tajusin tämän jatkuvasti joku yritti "haastaa", yleensä siis joku huonoitsetuntoinen mies. Vähän tyhmän ja hömpän oloista naista ei haasteta vaan autetaan sen sijaan.

Mä olen siis työpaikalla sellainen paljon naurava iloinen ja sosiaalinen nainen joka puhuu ja tekee vähän tyhmiä. Vapaa-ajalla väittelen politiikasta puolisoni kanssa, luen ja kirjoitan paljon. Älykkyysosamääräni en tiedä, mutta pärjään älyllisissä haasteissa hyvin vaikkei akateeminen ura ole tähän mennessä erityisemmin kiinnostanut (opinnot ovat olleet pettymys).

Vierailija
132/413 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollisesti puolet ihmisistä ovat keskimääräistä tyhmempiä. Eli tällaisia on Suomessakin lähes kolme miljoonaa. Se on valtava määrä tyhmiä ihmisiä.

Vierailija
133/413 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄO on roskaa.

Vierailija
134/413 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun katsoo vaikka Putouksen tai Huutokauppakeisarin katsojamääriä ja Sami Hedbergin keikoilla käyviä ihmisiä niin tajuaa että tässä maassa on aivan helvetisti todella yksinkertaisia ja tyhmiä ihmisiä.

Koskeeko tuo kaikkia, jotka käyvät stand up koomikkoja katsomassa vai koskeeko tuo vaan Hedbergin keikoilla käyviä?

Vierailija
135/413 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun se yksinkertainen ei tajua edes olevansa tyhmä. työkaverikin luulee olevansa tosi osaaja ja kun häntä yrittää oikaista kertomalla, miten asiat pitäisi tehdä oikein, niin alkaa vaan huutaa "en oo minä tehnyt, kyllähän mä nyt osaan". Saamari ei edes voi kuunnella ja katsoa, kuka on käsitellyt ne virheellisesti tehdyt.

Vierailija
136/413 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmise pitää aina itseään älykkäämpänä kuin muut. Todennäköisesti et ole sen älykkäämpi ap kuin kukaan muukaan. Esität jotain fiksua. Säälittävää.

Vierailija
137/413 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kärsii ylivertaisuusharhasta, se on todella yleistä, ei kannata huolestua:) Moni ihminen luulee olevansa keskivertoa älykkäämpi.

Vierailija
138/413 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun katsoo vaikka Putouksen tai Huutokauppakeisarin katsojamääriä ja Sami Hedbergin keikoilla käyviä ihmisiä niin tajuaa että tässä maassa on aivan helvetisti todella yksinkertaisia ja tyhmiä ihmisiä.

Siis just tätä mä tarkoitan! TV:stä ei edes tule muuta kuin tämäntyyppisiä ohjelmia. Ja tietenkin siksi, koska niitä katsotaan eniten. Välillä olen jotain vastaavaa yrittänyt katsoa, mutta kun ei vaan pysty! T. Ap

Eipä aloittajan äo kovin korkea ole, jos harrastuksena on katsoa yksinkertaisia, huonoja ohjelmia. Kaikki klassikkokirjat hän varmasti osaa ulkoa? Ehkä jonkinlainen ylemmyyskompleksi?

Vierailija
139/413 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten yksinkertaisuus tai älykkyys on aika monimutkaisia käsitteitä eikä niitä voi päätellä ihan sen mukaan mistä ihmiset keskustelee tai katsoo telkkarista. Voin vaikka esimerkkinä sanoa itseni tässä tapauksessa. Ihan virallisten IQ testien (psykologien tekemien, ei minkään netti testien) mukaan olen muutaman pisteen päässä Mensan jäsenyydestä. Noiden testien mukaan siis minun pitäisi olla muka älykkäämpi kuin noin 90% muista ihmisistä. Mutta tästä niin sanotusta älykkyydestä huolimatta olen kärsinyt pahasta syömishäiriöstä nuoruusvuosistani asti, enkä todellakaan ole korkeasti koulutettu. 

Vierailija
140/413 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen samaa mieltä, että ketkä hitot katsoo tuota huutokauppakeisaria. Kling kling, hehheh, 5 euroa! Höhhöh, 50 euroa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan