Mies ei suostu ilmalämpöpumpusta maksamaan, kertokaa järkisyitä että kannattaa
Sähkölämmitteinen ok-talo, pilp ja varaava takka. Ei omia puita. Näkisin että ilp vähentäisi sähkölaskua mikä ollut kaikkineen noin 19000 kWh vuosi. 2.krs talo noin 160m2, eikö tosiaan ilpistä olisi selkeä hyöty?
Kommentit (25)
Kenen puita poltatte, naapurinko?
Itse koin, ettei ilmalämpöpumpusta ole hyötyä kun poltin takkaa joka päivä. Nyt tosin talo jo myyty, eikä uusi omistajakaan ole sellaista hommannut
Inser inte svenskhataren hur löjlig den är? Då folk diskuterar sakligt sinsemellan måste så BMI tanten i sina pieruverkkare komma och förstöra diskussionen. Tänk om gumman hade gått sin skola färdigt med heder och nu hade ett jobb. Då kunde hon bekanta sig med spaltens regler och begripa dem. Vilken skillnad det skulle vara. Nu kör tanten på känsla, helt som alla andra elämänkiertokoululaiset. Eget fel.
Egenskaperna som är uppradade kommer från beteendet i andra diskussioner och är inga nidvisor.
Anna mulle pimbendaalia niin maksan teidän pumpun.
Sano tämä hänelle, että tämä toteutuu, niin katsotaan kuka saa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meilläkään halunnut, tai ei varsinaisesti vahvasti vastaan ollut mutta ei vain kokenut tarpeelliseksi kai. Minä halusin koska en enää halunnut hikoilla sisällä kesäisin. Joten valitsin, ostin ja asennutin yksinäni ja nyt nauttii koko perhe (myös mies) siitä.
Meillä käytetään sitä vain koko kesä jäähdytykseen koska talossa myös maalämpö, jonka lämmityksen hyötysuhde on kuitenkin ilp:tä parempi.
Ei ole. Ilmalämpöpumppujen kehityskäyrä on jatkuvasti nouseva, mutta maalämmön ei. Hinta/hyötysuhde on ilpissä suurempi. Ja plussaa on ilmastointi kesällä.
😭😭😭😭😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣😂😂
Viikon paras läppä
Mitä te lämmitätte pilp:illä? Pelkkää käyttövettä ja/tai vesikiertoista lämmitystä?