Raskaana olevan somekäytös
Ystäväni vielä pari vuotta sitten suorastaan vihasi kaikenlaisia raskauteen ja parisuhteeseen liittyviä somepäivityksiä. Masukuvat saivat oksentamaan ja parisuhdehehkutukset ärsyyntymään. Useaan kertaan sanoi, että hän ei ainakaan mitään tällaista tekisi, vaikka olisi samassa tilanteessa.
Kuinka ollakaan, ystäväni tapasi reilu vuosi sitten miehen ja nyt ovat nopealla aikataululla kihlautuneet ja odottavat vauvaa. Ystäväni on nykyään itse somessa tämä edellä mainittujen päivitysten julkaisija ja tykkäilee kovasti muidenkin vastaavanlaisista julkaisuista, seuraa instamammatilejä, jne.
Minua ihmetyttää suuresti tämä radikaali suunnanmuutos. En voi kysyä ystävältäni suoraan asiasta, koska hän on herkkä ottamaan asian kuin asian arvosteluna.
Mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, että voivatko esim. hormonit tehdä noin valtaisan mielenmaiseman muutoksen vai mitä?
Toivon asiallisia vastauksia ja jätetään riitelytkin sikseen, please.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Minä en suoraan sanottuna edes ymmärrä miksi sitä mahaa ja parisuhdetta pitää hieroa muiden naamaan somessa. Aika yksityisiä asioita ovat mielestäni.
Mutta nykyaika vaatii kai nytkytystä...
Kertoo kyllä paljon sinusta, jos mielestäsi raskaudesta kertominen on mahan hieromista muiden naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en suoraan sanottuna edes ymmärrä miksi sitä mahaa ja parisuhdetta pitää hieroa muiden naamaan somessa. Aika yksityisiä asioita ovat mielestäni.
Mutta nykyaika vaatii kai nytkytystä...Kertoo kyllä paljon sinusta, jos mielestäsi raskaudesta kertominen on mahan hieromista muiden naamaan.
... kommentoi hän, jonka jokainen julkaisu pyörii siinä oman navan ympärillä ja välillä kumppanin huulilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nykyaika vaatii kai nytkytystä...Kertoo kyllä paljon sinusta, jos mielestäsi raskaudesta kertominen on mahan hieromista muiden naamaan.
... kommentoi hän, jonka jokainen julkaisu pyörii siinä oman navan ympärillä ja välillä kumppanin huulilla.
...kommentoi hän, joka menee pahasti metsään, kun ei tiedä että edellinen kommentoija on jo mummoiässä eikä hänen raskausaikanaan ollut somesta tietoakaan.
Tuota... miksi tällaisestakin asiallisesta aloituksesta saadaan aikaiseksi ikäviä kommentteja? Ihmiset, skarpatkaa nyt vähän.
Mielestäni on vähän laiskaa kuitata kaikki kateudella. Myönnän etten ole tuomitsevuudessani aina se maailman hienoin ja ylevin ihminen, mutta on asioita joista en ihan aidosti pidä ja voin silloin olla tuomitseva. En esimerkiksi pidä siitä, että venalaisia pakenee tällä hetkellä Suomeen ja olen hyvin tuomitseva tästä asiasta. En silti kadehdi heitä tai ketään muutakaan osapuolta.
Mutta nykyaika vaatii kai nytkytystä...