Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko nykyään ok mennä pienessä flunssassa töihin?

Vierailija
23.09.2022 |

Mitä mieltä te muut olette? Itse en näe siinä mitää pahaa, kunhan työ ei sisällä paljon lähikontaktia hauraiden riskiryhmäläisten kanssa. Omalla työpaikallani on tänäänkin useampi pienessä flunssassa oleva, enkä ole kuullut kenenkään paheksuvan sitä. Korona on tullut jäädäkseen, eikä kaikki voi eristäytyä kotiinsa aina kun nenä vähän vuotaa tai aivastaa.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kiva, mun töissä oli just yks jolla oli vähän kurkku kipeä ja aivasteli. Tuli töihin kun kotitesti oli nega. No nyt on puoli osastoa koronassa että kiitti vaan. Oli ollu se testi parin päivän jälkeen selkeesti positiivinen. Eli ei flunssassa töihin, kiitos!

Vierailija
2/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan mua ei saa jäämään kotiin jos koen vointini hyväksi, koska mulla ole varaa sairastaa flunssia kotona monta viikkoa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kiva, mun töissä oli just yks jolla oli vähän kurkku kipeä ja aivasteli. Tuli töihin kun kotitesti oli nega. No nyt on puoli osastoa koronassa että kiitti vaan. Oli ollu se testi parin päivän jälkeen selkeesti positiivinen. Eli ei flunssassa töihin, kiitos!

Ihan vaan sinulle tiedoksi: Corona, niin kuin muutkin flunssavirukset, leviävät jo päiväkausia ennen kuin tartunnan saanut saa oireita.

Vierailija
4/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin tervyeydenhuollossa työantaja on sitä mieltä, jos ei ole koronaa niin töihin vaan.

Vierailija
5/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä edelleenkään mennä sairaana työpaikalle muita tartuttamaan.

Vierailija
6/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ihan sama. En jaksa työterveys-rumbaa ja yhden päivän palkatonta karenssi-päivää ei lompakko nyt kestä.

Vierailija
7/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flunssaa on nyt niin paljon liikkeellä, ettei sillä ole paljo väliä mitä yksi ihminen tekee.

Vierailija
8/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä ole mitään järkeä mennä töihin/kouluun/päiväkotiin sairaana muita tartuttamaan. Töissäkin menee kaikki rutiinit sekasin kun joku tuo taudin yksikköön. Oli ihanaa olla töissä kun kaikki välttelivät sairastumista ja hommat hoituivat ja työt etenivät normaalisti. Työnantajallekin tulee enemmän kustannuksia kun kaikki vuorollaan sairastuvat.

Vierailija
9/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan tule minun työpaikalleni tartuttamaan!

Vierailija
10/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon töistä. En ajattelisi esim. opettajan tai lääkärin menevän töihin sairaana, edes pienessä flunssassa. 

Vierailija
11/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä ovat ottaneet trendikkäitä injektioita ovat jatkuvasti kipeenä. Itselläni 0 ja terveenä jo vuodesta 2020.

Vierailija
12/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu aika paljon töistä. En ajattelisi esim. opettajan tai lääkärin menevän töihin sairaana, edes pienessä flunssassa. 

Miten niin? Itse en voisi kuvitellakaan jääväni kotiin pienen nuhan takia, ellei työnantaja siihen erityisesti velvoita. Opetus kärsii liikaa, jos tilalleni palkataan kiireessä joku sijainen joka hoitaa hommat miten sattuu.

T. Lukion ope

Vierailija
13/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin töissä pienessä flunssassa myös pahimpaan korona hysteria aikaan. Kerran olin enemmänkin kuin vähän flunssassa mutta Digi klinikalla 4 tuntia odotettuani päätin ennemmin mennä töihin.

Vierailija
14/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on aina käyneet flunssassa töissä. Mikä poikkeus tää korona muka on? Samanlainen tauti kuin muutkin.

Vierailija
15/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ihan sama. En jaksa työterveys-rumbaa ja yhden päivän palkatonta karenssi-päivää ei lompakko nyt kestä.

Älä sairastu.

Vierailija
16/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin töissä pienessä flunssassa myös pahimpaan korona hysteria aikaan. Kerran olin enemmänkin kuin vähän flunssassa mutta Digi klinikalla 4 tuntia odotettuani päätin ennemmin mennä töihin.

Kuinka monta tartutit?

Vierailija
17/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on aina käyneet flunssassa töissä. Mikä poikkeus tää korona muka on? Samanlainen tauti kuin muutkin.

Tämä pitää muuttaa. Ei sairaana töihin.

Vierailija
18/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Tätäkin on todennäköisesti alapeukuttaneet ne, joilla riittää oma ilmoitus työnantajalle ja palkka juoksee koko sairausloman ajalta.

Vierailija
19/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan kotitestin näyttää plussan usein vasta kolmantena oirepäivänä. Siinä vaiheessa olet ehtinyt tartuttaa jo monta.

Vierailija
20/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Itse en voisi kuvitellakaan jääväni kotiin pienen nuhan takia, ellei työnantaja siihen erityisesti velvoita. Opetus kärsii liikaa, jos tilalleni palkataan kiireessä joku sijainen joka hoitaa hommat miten sattuu.

T. Lukion ope

Meille on keskisuomalaisessa pikkukoulussa ohjeistettu että me opettajat voimme tulla töihin heti, kun kuumetta ei enää ole.