Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko nykyään ok mennä pienessä flunssassa töihin?

Vierailija
23.09.2022 |

Mitä mieltä te muut olette? Itse en näe siinä mitää pahaa, kunhan työ ei sisällä paljon lähikontaktia hauraiden riskiryhmäläisten kanssa. Omalla työpaikallani on tänäänkin useampi pienessä flunssassa oleva, enkä ole kuullut kenenkään paheksuvan sitä. Korona on tullut jäädäkseen, eikä kaikki voi eristäytyä kotiinsa aina kun nenä vähän vuotaa tai aivastaa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin mennään töihin flunssassa. Työterveys ei kirjoita sairaslomaa pienen flunssan takia ja ilman lappua tulee kirjallinen varoitus luvattomasta poissaolosta.

Joten todellakin mennään töihin, vaikka kipeänä.

Vierailija
22/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kiva, mun töissä oli just yks jolla oli vähän kurkku kipeä ja aivasteli. Tuli töihin kun kotitesti oli nega. No nyt on puoli osastoa koronassa että kiitti vaan. Oli ollu se testi parin päivän jälkeen selkeesti positiivinen. Eli ei flunssassa töihin, kiitos!

Ihmiset on aina käyneet flunssassa töissä. Mikä poikkeus tää korona muka on? Samanlainen tauti kuin muutkin.

Tämä pitää muuttaa. Ei sairaana töihin.

Työnantajat ovat eri mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne taudit tarttuu jo ennen oireita eli mitä hyödyttää jäädä kotiin.

Vierailija
24/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin töissä pienessä flunssassa myös pahimpaan korona hysteria aikaan. Kerran olin enemmänkin kuin vähän flunssassa mutta Digi klinikalla 4 tuntia odotettuani päätin ennemmin mennä töihin.

Kuinka monta tartutit?

En tietääkseni ainuttakaan. Koronaa en ole sairastanutkaan vielä.

Vierailija
25/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia on hyvä jos voi edes jäädä etätöihin, jos vointi ei ole hyvä.

Vierailija
26/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kiva, mun töissä oli just yks jolla oli vähän kurkku kipeä ja aivasteli. Tuli töihin kun kotitesti oli nega. No nyt on puoli osastoa koronassa että kiitti vaan. Oli ollu se testi parin päivän jälkeen selkeesti positiivinen. Eli ei flunssassa töihin, kiitos!

Ihmiset on aina käyneet flunssassa töissä. Mikä poikkeus tää korona muka on? Samanlainen tauti kuin muutkin.

Juuri niin. Kaikilla halukkailla on ollut hyvin aikaa hankkia rokotukset kuntoon, joten nyt on aika jatkaa normaalia elämää. Koronaa pelkäävät saa toki käyttää hengityssuojainta ja huolehtia turvaväleistä mahdollisuuksien mukaan.

Vierailija
27/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä edelleenkään mennä sairaana työpaikalle muita tartuttamaan.

Mulle ihan sama. En jaksa työterveys-rumbaa ja yhden päivän palkatonta karenssi-päivää ei lompakko nyt kestä.

Älä sairastu.

Ja millä sen estät? Sulkeutumalla tynnyriin?

Vierailija
28/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu aika paljon töistä. En ajattelisi esim. opettajan tai lääkärin menevän töihin sairaana, edes pienessä flunssassa. 

Miten niin? Itse en voisi kuvitellakaan jääväni kotiin pienen nuhan takia, ellei työnantaja siihen erityisesti velvoita. Opetus kärsii liikaa, jos tilalleni palkataan kiireessä joku sijainen joka hoitaa hommat miten sattuu.

T. Lukion ope

Alapeukuttaminen on helppoa, jos ei ole koskaan nähnyt, millaisia puutteita oppilaiden osaamisessa on opettajan sairausloman jälkeen. Puhumattakaan siitä, että joutuisi itse opettamaan tilanteessa, jossa muutama ahkerin ja lahjakkain oppilas on sisäistänyt sairauslomalla opetetut asiat mutta suurin osa muista osa on pihalla kuin lumiukot.

T. Lukion ope

Vierailija
29/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä meinisi työnantajalle, joka ei luota työntekijöihinsä sen vertaa että oma ilmoitus sairaspoissaolosta ilman lääkärintodistusta ei riitä sairauden 1-3 ekana päivinä. Elämä on valintoja. Ei kenenkään tarvitse pakolla mennä sellaiseen työsuhteeseen jossa työnantaja ei osaa joustaa yhtään.

Vierailija
30/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on suuri määrä aloja, missä ei ole mahdollisuutta tehdä/jäädä mihinkään etätöihin.

Vierailija
31/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks on aivoilla varustetut työkaverit, jotka ymmärtävät jäädä kotiin räkimään, eivätkä tule ryystämään työpaikalle. No jos on vähän yksinkertainen, tuota voi olla vaikea sisäistää.

Vierailija
32/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ikinä meinisi työnantajalle, joka ei luota työntekijöihinsä sen vertaa että oma ilmoitus sairaspoissaolosta ilman lääkärintodistusta ei riitä sairauden 1-3 ekana päivinä. Elämä on valintoja. Ei kenenkään tarvitse pakolla mennä sellaiseen työsuhteeseen jossa työnantaja ei osaa joustaa yhtään.

Elämä on valintoja joo. Esim. kaupan-alalla ja yksityisillä siivoustyössä ym. ei olisi ketään, jos asia olisi tuosta kiinni. Pakko se on elantonsa jostakin repiä, vaikka alan tes. on mitä on sairaslomien osalta.

Vierailija
33/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok.

Vierailija
34/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taudin alkuvaiheessa on tartuttavimmillaan, joten ei silloin töihin. Etänä tai sairauslomalla. Mutta, jos jokin jälkinuha tai jälkiyskä jää taudista, on ihan ok palata jo töihin. Silloin ei enää tartuta, mutta on vain jäänyt limaa pyörimään.

Vierailija
35/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on suuri määrä aloja, missä ei ole mahdollisuutta tehdä/jäädä mihinkään etätöihin.

Turha täällä on kertoa muiden alojen itsestäänselvyyksiä.

Palstalla kaikki ovat vaativissa asiantuntijatehtävissä, missä etätyö on itsestäänselvyys.

Vierailija
36/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla voidaan sulkea kaikki vankilat, koska rikoksen teko hän on jo lailla kielletty. Poliisikin voidaan lakkauttaa.

Oletko oikeasti noin ulkona reaalitodellisuudesta!

Vierailija
37/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taudin alkuvaiheessa on tartuttavimmillaan, joten ei silloin töihin. Etänä tai sairauslomalla. Mutta, jos jokin jälkinuha tai jälkiyskä jää taudista, on ihan ok palata jo töihin. Silloin ei enää tartuta, mutta on vain jäänyt limaa pyörimään.

Taudin alkuvaiheessa ei ole oireita, oireet tulevat vasta myöhemmin.

Vierailija
38/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä ole mitään järkeä mennä töihin/kouluun/päiväkotiin sairaana muita tartuttamaan. Töissäkin menee kaikki rutiinit sekasin kun joku tuo taudin yksikköön. Oli ihanaa olla töissä kun kaikki välttelivät sairastumista ja hommat hoituivat ja työt etenivät normaalisti. Työnantajallekin tulee enemmän kustannuksia kun kaikki vuorollaan sairastuvat.

Työnantajan kannattaa siinä tapauksessa tehdä selväksi, että kotiin saa jäädä pelkällä ilmoituksella. 

Vierailija
39/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu aika paljon töistä. En ajattelisi esim. opettajan tai lääkärin menevän töihin sairaana, edes pienessä flunssassa. 

Miten niin? Itse en voisi kuvitellakaan jääväni kotiin pienen nuhan takia, ellei työnantaja siihen erityisesti velvoita. Opetus kärsii liikaa, jos tilalleni palkataan kiireessä joku sijainen joka hoitaa hommat miten sattuu.

T. Lukion ope

Alapeukuttaminen on helppoa, jos ei ole koskaan nähnyt, millaisia puutteita oppilaiden osaamisessa on opettajan sairausloman jälkeen. Puhumattakaan siitä, että joutuisi itse opettamaan tilanteessa, jossa muutama ahkerin ja lahjakkain oppilas on sisäistänyt sairauslomalla opetetut asiat mutta suurin osa muista osa on pihalla kuin lumiukot.

T. Lukion ope

Sairas opettaja on hyvä opettaja, niinkö?

Vierailija
40/42 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lukion ope

T. Lukion ope

Sairas opettaja on hyvä opettaja, niinkö?

Pieni flunssa ei haittaa opetusta.