Matala AMH-arvo ja perheen perustaminen
Millaisia kokemuksia muilla AMH-veriarvon mittauksesta ja perheen perustamisesta? Itselle tuli yllätyksenä, että 28 vuotiaaksi arvo oli todella matala. Kontrollikoe tulossa vähän myöhemmin. Mutta on niin neuvoton olo, koska lasten yrittäminen oli suunnitelmissa vasta noin kolmen vuoden päästä. Ja nyt kuulosti siltä, että olisi hoppu, jos lapsia haluaisi.
Kommentit (2)
Puoliso kyllä on, mutta ongelmana on se, että hän opiskelee vielä useamman vuoden ulkomailla. Itsellä ei ole vielä niin paljon säästöjä, että lapsen yrittäminen olisi järkevää ja käytännössä olisin pitkälti yksin. Joten mietityttää onko sellaiseen voimavaroja. Olen siis tuttavien kautta nähnyt perhe-elämää, joka on joko A) ihanaa perhearkea tai B) päivittäistä taistelua jaksamisen äärirajoilla. Ja kun ei voi ennustaa, millaista se olisi itsellä, varsinkin jos olisi yksin.
Saako kysyä kuinka matala AMH arvosi oli?
Onko sopiva mies jo kuvioissa? Kannattaisi silloin varmaan aikaistaa yritystä. Minulla oli matala arvo 26-vuotiaana kun olin yrittänyt raskaaksi tuloa jo 2v ajan. Saimme lapsia ivf-hoidoilla lopulta.