Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaja Kallas: venäläiset ovat vastuussa valtionsa toimista. Viro ei myönnä sotilaskarkureille tur vapai kkaa

Vierailija
22.09.2022 |

Karkureiden velvollisuus on vastustaa sotaa Venäjällä.

https://twitter.com/Biz_Ukraine_Mag/status/1572918824118226945

Kommentit (152)

Vierailija
61/152 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettimään jos olisitte itse samassa tilanteessa. Suomea johtaisi joku Kim Jong Unin tai Putinin kaltainen diktaattori ja teidät pakotettaisiin sotaan sillä uhalla, että jos ette mene joudutte kidutus leirille tai kuolisitte. Mitäpä tekisitte? Jos valtiovallalla on hallussa poliisi ja aseita joita tavan ihmisellä ei ole niin mitäpä siinä mahtaa? Tilanne muistuttaa pohjois-koreaa

Tiedoksesi: yli 80 % venäläisistä kannattaa Venäjän toimia Ukrainassa. Joten tietysti he lähtevät rintamalle, jos käsky käy. Jos ei miellytä, niin tekevät vallankumouksen. Ja muuten tekee ihan hyvää ns. tavalliselle venäläiselle tajuta, mitä tästä "erikoisoperaatiosta" voi seurata.

Tervemenoa Ukrainaan himarsinruoaksi.

Yli 80% ei ole oikea luku koska vastausprosenttia ei ole näissä koskaan sanottu. Iso osa venäjän kansaa on apaattisia, eivät ole olleet kiinnostuneita politiikasta. Se lienee silti selvää että sotaa aidosti vastustavat ovat venäjällä pieni vähemmistö.

Miten se on selvää? Minusta se ei ole ollenkaan selvää, kun sodan vastustamisesta joutuu vankilaan tai lähtee henki. Ehkä vähän yliarvioit kansalaisrohkeutta. Itse tunnen venäläisiä ja kaikki ovat sitä mieltä että Suomen lehdistö liioittelee sodan kannatusta Venäjällä.

Sitä sanoinkin, että aidosti vastustaa. Eli edes sen verran että uskaltavat kyselyssä vastata etteivät ole sodan puolella. 

Vierailija
62/152 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on mennyt jotenkin periaatteelliseksi, mikä on idioottimaista. Me emme periaatteesta siis päästäisi venäläisiä nuoria miehiä pois Venäjältä, jolloin heidöt pakotetaan sotaan, ja tekemään sitä mitä emme halua heidän tekevän. Itse olen taipuvainen pragmaattisuuteen ja mielestäni mitä enemmän venäläisiä kutsuntaikäisiä miehiä poistuu sieltä, sitä heikompi on Venäjän armeija ja sitä parempi. Periaatteet on usein vain vahingollisia.

Emme kuitenkaan halua heitä Suomen emmekä EUn alueelle. Eivät he kaikki ole todellakaan harmittomia, ja lisäksi Venäjähän "puolustaa" heitä alueensa ulkopuolellakin.

Ne jotka löytävät töitä voivat minun puolestani tulla ja jäädä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/152 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on mennyt jotenkin periaatteelliseksi, mikä on idioottimaista. Me emme periaatteesta siis päästäisi venäläisiä nuoria miehiä pois Venäjältä, jolloin heidöt pakotetaan sotaan, ja tekemään sitä mitä emme halua heidän tekevän. Itse olen taipuvainen pragmaattisuuteen ja mielestäni mitä enemmän venäläisiä kutsuntaikäisiä miehiä poistuu sieltä, sitä heikompi on Venäjän armeija ja sitä parempi. Periaatteet on usein vain vahingollisia.

Venäjällä kyllä riittää miehiä värvättäväksi vaikka kuinka moni pakenisi. Isomman kolauksen nämä tekevät venäjän talouteen ja yhteiskuntaan muuten jos ovat esim olleet hyväpalkkasissa töissä.

Vierailija
64/152 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sannuli oli haluton liittymään Natoonkin.

Sannuli on Putinin tyttö.

Niin kuin pääministerit ovat Suomessa olleet Venäjän valitsemia yli 100 vuoden ajan.

Vierailija
65/152 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kivempaa, kun ei koko ajan mieti negatiivisia. Kaikki me joskus kuollaan, mutta ei Venäjän aikaansaannoksiin.

Vierailija
66/152 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme kuitenkaan halua heitä Suomen emmekä EUn alueelle. Eivät he kaikki ole todellakaan harmittomia, ja lisäksi Venäjähän "puolustaa" heitä alueensa ulkopuolellakin.

Ne jotka löytävät töitä voivat minun puolestani tulla ja jäädä.

Itse en ehkä näille rajaseuduille mieluusti ottaisi venäläisiä. Jos jatkavat sisemmälle eurooppaan niin sitä vastaan minulla ei ole mitään. Saksahan nämä on jo kai toivottanut tervetulleiksi.

Vierailija
67/152 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotimisikäiset nuoret miehet pysyköön kotimaassaan ja osallistukoot sotimiseen niin kuin suomalaisetkin 1939-44.

Vierailija
68/152 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapo Olervo on tosi komea mies. Pääsisinpä hänen kanssaan sänkyyn.

Se mies osaa kuulemma koskettaa naista hyvin.

Vierailija
69/152 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotimisikäiset nuoret miehet pysyköön kotimaassaan ja osallistukoot sotimiseen niin kuin suomalaisetkin 1939-44.

Suomi nyt pääasiassa puolusti kuitenkin omia alueitaan noissa sodissa toisin kuin venäjä nyt joka käy hyökkäyssotaa.

Vierailija
70/152 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä kyllä riittää miehiä värvättäväksi vaikka kuinka moni pakenisi. Isomman kolauksen nämä tekevät venäjän talouteen ja yhteiskuntaan muuten jos ovat esim olleet hyväpalkkasissa töissä.

No tässä on tämäkin puoli, että nyt kannattaisi napsia tuolta autojonosta esim. lääkärit ja koodarit ja muut koulutetut tyypit joista on Suomessa pula. Järkevimmäthän sieltä pois pyrkii.

Vierailija
71/152 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa lukea uutisiamme.

Ei niissä useinkaan mitään uutta ole, tuolla joku sotii, tuolla joku kuoli jne, mut lukekaa silti, koska pomo toivoo niitä niin kovasti.

Vierailija
72/152 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevää olisi nyt ottaa liikekannallepanoa pakoon lähteneitä koulutettuja nuoria venäläismiehiä Suomeen paikkaamaan työvoimapulaa kun niitä on joukoittain tarjolla.

Saksa älysi tämän heti ja vie taas parhaat päältä.

Suomi saa pahnanpohjimmaiset kuten kävi vuonna 2015 kun aavikon prinssit lähtivät liikekannallepanoa pakoon.

Vierailija
73/152 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen pääministeri: "Öö ääää en voi tehdä mitään koska EU"

Muutama vuosi sitten eteläinen Europpa vuoti kuin seula. Nyt vuotaa itäraja.

Vierailija
74/152 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tulee hirveen negatiivinen olo kun lukee Sanoman lehtiä ja tätä palstaa. On varmaan hirveän raskasta olla Sanoman leivissä töissä, kun on näin paljon negatiivisuutta firma täynnä.

Vierailija
75/152 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä on tämäkin puoli, että nyt kannattaisi napsia tuolta autojonosta esim. lääkärit ja koodarit ja muut koulutetut tyypit joista on Suomessa pula. Järkevimmäthän sieltä pois pyrkii.

Saksan viranomaiset kuulemma tulevat hakemaan heidät pois Suomen rajalta jonottamasta.

Vierailija
76/152 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettimään jos olisitte itse samassa tilanteessa. Suomea johtaisi joku Kim Jong Unin tai Putinin kaltainen diktaattori ja teidät pakotettaisiin sotaan sillä uhalla, että jos ette mene joudutte kidutus leirille tai kuolisitte. Mitäpä tekisitte? Jos valtiovallalla on hallussa poliisi ja aseita joita tavan ihmisellä ei ole niin mitäpä siinä mahtaa? Tilanne muistuttaa pohjois-koreaa

Tiedoksesi: yli 80 % venäläisistä kannattaa Venäjän toimia Ukrainassa. Joten tietysti he lähtevät rintamalle, jos käsky käy. Jos ei miellytä, niin tekevät vallankumouksen. Ja muuten tekee ihan hyvää ns. tavalliselle venäläiselle tajuta, mitä tästä "erikoisoperaatiosta" voi seurata.

Tervemenoa Ukrainaan himarsinruoaksi.

Yli 80% ei ole oikea luku koska vastausprosenttia ei ole näissä koskaan sanottu. Iso osa venäjän kansaa on apaattisia, eivät ole olleet kiinnostuneita politiikasta. Se lienee silti selvää että sotaa aidosti vastustavat ovat venäjällä pieni vähemmistö.

Miten se on selvää? Minusta se ei ole ollenkaan selvää, kun sodan vastustamisesta joutuu vankilaan tai lähtee henki. Ehkä vähän yliarvioit kansalaisrohkeutta. Itse tunnen venäläisiä ja kaikki ovat sitä mieltä että Suomen lehdistö liioittelee sodan kannatusta Venäjällä.

Vähän liioittelet myös mitä sodan vastustamisesta seuraa venäjällä. Oon seurannut mm. eri youtube-kanavia joissa monet venäläiset melko avoimesti vastustavat sotaa. Rohkeutta se toki silti vaatii, ja suorasanaisimmat ovat olleet jo pitkään maanpaossa.

Valitettavasti näkemäni venäjänkielisetkään sodanvastaiset kanavat ei mitään kovin suuria katselukertoja kerää, sekin viestii osaltaan sitä ettei sodan vastustus venäjällä ole voinut ollut kovin suurta kun ei sitä tehdä edes anonyyminä.

Vierailija
77/152 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsoo noita kuvia rajalta tänään, niin sieltä ei todellakaan tule nyt porukkaa vanhoilla ladoilla ja resuilla polkupyörillä. Jonossa on uusia mersuja ja bemareita. Todennäköisesti ei mitään kattoon syljeskelijöitä, vaan hyödyllisiä ihmisiä.

Vierailija
78/152 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjän olympiakomitean puheenjohtaja Stanislav Pozdnjakovin mukaan myös venäläisten urheilijoiden pitäisi ottaa Ukrainan hyökkäyssotaan osallistuminen kunnia-asiana. Minusta tällaisten urheilijoiden ei enää koskaan tulisi osallistua mihinkään muihin kisoihin kuin Venäjän ja Pohjois Korean.

Vierailija
79/152 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomen päättäjät ovat aina niin kädettömiä? Ikinä ei uskalleta tehdä päätöksiä, aina vain vatuloidaan.

Vierailija
80/152 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulijoista tiedä. Ne voi olla jopa tulevia vihreitä miehiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan