Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Grand designs Suomi

Vierailija
22.09.2022 |

Onko kukaan ehtinyt vielä katsomaan?
Ekassa jaksossa rakennetaan Lempäälän Kiimakalliolle "Villa Kiimakallio".

Pariskunta on "aika ulkonäkökeskeisiä ihmisiä", rouvalla on huulitäytteet, ripsijatkeet ja muutakin filleriä kasvoissa. Mies pukeutuu Tommy Hillfigeriin. He haluavat erottua.

Kommentit (372)

Vierailija
261/372 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tähän Suomi-versioon ei saada mahtumaan rakennus projektista kuin muutama minuutti. Snaditalo oli ihan kiva mutta olisin halunnut nähdä enemmän rakentamista. Nyt suurin osa ohjelma ajasta meni rouvan puutöiden esittelyyn.

Lopussakaan ei näytetty esim olohuonetta kuin vilaukselta, pojan huonetta ei lainkaan, kokonaisuudesta puhumattakaan.

Brittiversiossa - vaikka saman mittainen ohjelma - saa hyvin käsityksen rakentamisesta, sen vaikeuksista ja lopullisen tuloksen.

Siis rouva oli joku yrittäjä ja sitten hän ryhtyi opiskelemaan puusepäksi, jotta sai oppilaitoksen koneet ja laitteet maksutta käyttön ja samalla tavalla maksutta myös huippuasiantuntemuksen ja opiskelukavereiden avun. Sitä minä kutsuisin täydelliseksi suunnitteluksi! Yleensä kun ko. opinnoissa aloitetaan jostain vähän vaatimattomammasta tekemisestä kuin kaappivuodeseinästä!

Ei meille näytetty rouvan puutyöverstasta autotallin allakaan, oletan, että se on sittenkin varastona. Eikä jostain syystä kertaakaan sitä, miltä mäki näyttää ylhäältä katsottuna ja millainen tontti on asemakaavassa, onko se tie edes siinä paikassa, johon se on alunperin suunniteltu.

Itseä ahdistaisi se, että asuu maaseudulla ja näkee naapureiden koteihin.

Vierailija
262/372 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin tykkäsin eilisestä pikkutalosta, siinä on todellinen älykoti, ei se insinöörin märkä uni edellisviikolta! Tämä oli upea ja kekseliäs.

Tuo rinne vaan on painajainen tulevaisuudessakin! Meillä vähän sama tilanne edellisesdä talossamme, tiessä vielä jyrkkä mutka. 1 kuorma-auto vajosi mutkan ohi naapurin ojaan niin että etupyörät oli ilmassa!

Mä odotin koko jakson ajan, miten pari sanoo lopussa budjettiasioiden yhteydessä että sellainen yllätys budjettiin että piti ostaa nelivetomaasturi. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/372 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkotervehdys oli kyllä UPEA. Koko jakson katoin suu ammottaen että wau miten järkevä projekti.

Vierailija
264/372 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Britti version suuri fani ja luulen arvaani miten tämä Suomi versio on tehty

Arvaan että joku media alalla oleva nainen on huomannut formaatin olevan tarjolla mutta hän ei ymmärrä itse mitään rakentamisesta eikä arkkitehtuurista, mutta on naistenlehtien innokas lukia ja pitää "luksuksesta"

Todennäköisesti ohjelma työporukan ainoa koulutus onkin mediaala sillä jokaiseen asiaan pitää nyt saada väkisin draamaa ja dramaturkiaa, olkoonkin se vaikka kylmä talvi tai sateinen syksy tai liukkaus tai tai lomamatka jne kaikessa on draamaa

Rakentaminen itse ei tunnu kiinnostavan eikä rakentamisen ratkaisut,  joten riittää että tontilla käydään alussa ja lopussa esitelläänkin jo sistustusta.

Rakentajana, annan kuitenkin kaikki pisteet 10/10 mukana oleville perheille, ei se helppoa ole. Tiedän kokemuksesta.

Mutta tuotanto ei ole ymmärtänyt mitä se on ostanut, ei tätä voi verrata mitenkään alkuperäiseen sarjaan, ei miltään osin. 

Vierailija
265/372 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä katsoin vasta sen ekan jakson eilen. Totesin että eipä herätä kateutta, keskellä synkkää korpea sellainen kellastuneen puun värinen hökötys. Ja sisustus perinteisen suomalaisen tylsä.

Tosin on ne niissä britti- ja aussiversioissakin nuo Grand Designit usein aika erikoisia, harva niistä on sellaisia joita omaksi haluaisi.

Mielestäni paikka oli kaunis järvimaisema. Talo sen sijaan ei miellyttänyt. Ei rakenteeltaan eikä sisustukseltaan. Rahanhaaskausta.

Maisema ei ollut kovin kaunis, vettä vähän pilkisti puiden ja ryteikön ja kivikon lomasta. Olikohan sinne rantaan edes mahdollista päästä?

Vierailija
266/372 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni tuohon sarjaan etsittiin rakentajia vuosi sitten keväällä. Aika kunnianhimoinen urakka, kun projektin pitäisi siinä kohtaa olla aluillaan mutta ei kuitenkaan vielä aloitettu ja valmista pitäisi tulla vuodessa. Se rajaa aika paljon porukkaa ohjelman ulkopuolelle. Ehkä toisella kaudella on sitten enemmän projekteja, jotka sopivat konseptiin.

Vierailija
267/372 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä olen kuvitellut, että sarjassa olisi Janni Hussin ja Joel Harkimon talo. Mutta ilmeisesti ei ole ainakaan ensimmäisellä tuotantokaudella. En tiedä mistä olen moisen ajatuksen saanut.

Vierailija
268/372 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että juontaja jakaa niin voimakkaasti mielipiteitä. Mun mielestä aivan loistava ja luontevan leppoisa on.

Vierailija
269/372 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteet ei ole olleet mitenkään tajunnanräjäyttäviä mutta tykkään kyllä juontajasta.

Vierailija
270/372 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tulee vielä oikeasti persoonallisia ja mielenkiintoisia kohteita. Huippu juontaja ja piristävä Vapun sijaan

Vierailija
271/372 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno tämä tiilitalo. Tykkäsin todella paljon. Sopivasti erilainen, ei typillisen suomalaisen talon oloinen.

Vierailija
272/372 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo snadi talo on ihan törkeen kallis, vai onko rakentaminen näin kallista nykyään? 450 000e.

Meillä vähän samanlainen ongelma. Iso talo ja lapset lähteneet, tekisi mieli rakentaa pienempi, mutta ei ole mitään järkeä tehdä 1/3 pienempi talo ja maksaa enempi kuin vanhasta isommasta saisi?

Vierailija
273/372 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimmassa jaksossa Jyväskylän tiilitalo. Siis miten tuo rakentaminen syökään ihmistä, alun hymyilevästä pariskunnasta ei ollu tietoakaan lopussa kun talo oli valmis.

Korona-ajan vaikeudet ja budjetin ylitykset vielä rakentamisen haasteiden lisänä, huhhuh. On mahtanut olla unettomia öitä.

Mutta talosta tuo upea, tehtäispä enemmänkin kauniita tiilitaloja!

Vierailija
274/372 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä mistä Snadin kustannukset koostuu? Oliko se CLT-talo? Jos kyllä, se on aina kalliimpi kuin muut, mutta noilla neliömäärillä ei silti pitäisi olla noin paljon.

Onko terassi autotallin päällä kallis ratkaisu? Vaatiiko se jotain erikoista?

Oliko tontti todella kallis??

Vierailija
275/372 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän tiilitalo oli kyllä kaunis. Samoin molemmat esitellyt loma-asunnot ja Snadi. Kiimakallion pröystäilypalatsi ei oikein vaikuttanut.

Vierailija
276/372 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuo tiilitalo tökkää silmään, vaikka tiilitalot ovat mukavia. Ikkunoiden asettelu, ehkä? Kaari-ikkunan sijaan olisi keski-ikkunan voinut vetää lähes kattoon asti, mutta verhot olisivat sitten ongelma. En tiedä, näyttääkö talo livenä paremmalta kuin teeveessä.

Keittiö ja kylppäri olivat talossa kauniit, massiivinen saareke pääsee pääsee oikeuksiin tilassa.

Vierailija
277/372 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinkotervehdys oli kyllä UPEA. Koko jakson katoin suu ammottaen että wau miten järkevä projekti.

No niin oli! Ihan mieletön. Kyllä huomaa, että rahalla ei saa tyyliä ja makua, kun vertaa tätä siihen wt-Dubai-ökypariskuntaan. 

Vierailija
278/372 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo Marjut on tuttu?

Vierailija
279/372 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkotervehdys tosiaan upea, mutta ei se kyllä ole mikään "mökki". Eikä toki tarvitsekaan. Mutta mietin, miksi tuollaisista puhutaan mökkinä.

Vierailija
280/372 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se eristysmies aurinkotervehdyksessä oli? Tuli mieleen joku hiihtäjä.

Itse kohde oli kyllä upea. Oli todella hienon näköistä, kun talon vieressä oli suuria vanhoja puita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme